Αθήνα-Αίγιο με Προαστιακό σε λιγότερο από 2,5 ώρες: Η νέα γραμμή
Έγιναν τα εγκαίνια στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη - «Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής
Με τα εγκαίνια στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη, το Αθήνα-Αίγιο με Προαστιακό σε λιγότερο από 2,5 ώρες - Οι δηλώσεις από τον Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Για ένα έργο - σταθμό έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής στα εγκαίνια της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Αίγιο (Ροδοδάφνη), συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων.
Στην τελετή εγκαινίων της νέας γραμμής στον Προαστιακό μίλησε επίσης ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ενώ το παρών έδωσαν ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος.
«Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Με τις δικές του θυσίες, με τους δικούς του κόπους και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα» ξεκαθάρισε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι το έργο αυτό ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια, διαφορετικές συμβάσεις και πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του.
Σημείωσε, δε, ότι το συγκεκριμένο έργο ήταν ένα από τα πρώτα σοβαρά προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς η σημερινή κυβέρνηση το παρέλαβε με προβλήματα και καθυστερήσεις, που δημιουργούσαν μεγάλο κίνδυνο για την επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας. Για αυτόν τον λόγο αποτέλεσε και μία από τις πρώτες προτεραιότητες που έβαλε μαζί με τη νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.
Πραγματικότητα η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε ότι το έργο αυτό, είναι άλλο ένα σε μια μακρά σειρά έργων που μπόρεσαν να γίνουν πραγματικότητα χάρις στη χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το Ταμείο Συνοχής και στη συνέχεια, στην ακόμα πιο καθοριστική περίοδο για την κατασκευή του, από το ΕΣΠΑ.
Χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες, ήδη πριν από το τέλος του 2019 το φυσικό αντικείμενο του έργου είχε περατωθεί και απέμεναν για τη λειτουργία του οι αναγκαίες τελικές δοκιμές, οι οποίες θα είχαν ολοκληρωθεί από τα τέλη Μαρτίου και η γραμμή θα είχε δοθεί σε λειτουργία πριν από το Πάσχα, αν δεν είχε μεσολαβήσει η πανδημία του κορωνοϊού και τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπισή της.
«Το σημαντικό είναι ότι ένα έργο που είχε πάρει επικίνδυνη τροπή, τελικά ολοκληρώθηκε αισίως. Και κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο της δημοσιονομικής διόρθωσης και να διασφαλίσουμε για τη χώρα μας την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις ενέργειες που υπολείπονταν μέχρι και τη λειτουργία δρομολογίων, το οποίο τηρήθηκε απολύτως.
Σε λιγότερο από 2,5 ώρες πας Αθήνα - Αίγιο με τρένο: Τρεις νέοι σταθμοί και έξι στάσεις
Το έργο Κιάτο - Ροδοδάφνη αφορά μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων.
Εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.
Έχει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, καθώς και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν και τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε χαρακτηριστικά: «Στην πολιτική, υπάρχουν δύο δρόμοι που μπορεί να ακολουθήσει κανείς ως προς την αντιμετώπιση των έργων υποδομής. Ο ένας, είναι ο δρόμος των μεγάλων υποσχέσεων, των δήθεν εύκολων λύσεων και των εφέ χωρίς αντίκρισμα. Είναι ο δρόμος αυτών, που μπορεί για παράδειγμα στην Πάτρα να υπόσχονται λύσεις, που ξέρουν πως είναι ανέφικτες χωρίς να κάνουν τίποτα για να τις υλοποιήσουν, ή στη Θεσσαλονίκη να φτάνουν στο σημείο να εγκαινιάζουν όχι μετρό αλλά μουσαμάδες…
» Ο άλλος δρόμος, είναι ο δρόμος, που έχει λίγα λόγια, αλλά πολλή δουλειά. Που αντιμετωπίζει τα έργα υποδομών, όχι ως πεδίο λαϊκισμού, όχι ως εργαλεία υφαρπαγής ψήφων. Αλλά ως εργαλεία προόδου και ανάπτυξης του τόπου μας. Αυτόν τον δεύτερο δρόμο προσπαθούμε να ακολουθούμε πιστά εδώ και έναν χρόνο, στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Γιατί αυτός είναι ο μόνος δρόμος που φέρνει αποτελέσματα για τον πολίτη. Αποτελέσματα χειροπιαστά, έργα που ο πολίτης τα ζει και βελτιώνει την καθημερινότητά του».
Τα εγκαίνια του σιδηροδρομικού έργου πραγματοποιήθηκαν στο Αίγιο και ο κ. Καραμανλής με ειλικρίνεια σημείωσε, ότι εξακολουθεί να υφίσταται πρόβλημα με την πρόσβαση στον συγκεκριμένο σταθμό, καθώς, παρόλο που τα έργα των οδικών συνδέσεων προβλέπονταν ήδη από τις μελέτες του 2009, με τις οποίες ήταν σύμφωνος και ο Δήμος, μέχρι σήμερα δεν έχει κατορθωθεί να υλοποιηθούν.
«Σήμερα, θέλω να πω κατηγορηματικά, ότι στις αμέσως επόμενες μέρες βάζουμε μπρος για να γίνουν και αυτά. Είναι κάτι που το χρωστάμε στην τοπική κοινωνία» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην επίσκεψη του πριν από λίγες ημέρες στην Πάτρα, όπου παρουσίασε τη λύση για την υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Μια λύση ρεαλιστική, εφαρμόσιμη, ολοκληρωμένη. Μια λύση που απαντά πραγματικά στις ανάγκες της πόλης και της ευρύτερης περιοχής, όπως τόνισε. «Σήμερα, εδώ, και μετά από συστηματική δουλειά με χαμηλούς τόνους, δίνουμε επισήμως στην κυκλοφορία ένα έργο το οποίο επίσης η ευρύτερη περιοχή είχε ιδιαίτερη ανάγκη. Τα δύο έργα αυτά είναι αλληλένδετα. Και η στάση μας στο καθένα από αυτά, επιβεβαιώνει τις προτεραιότητές μας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» συνέχισε και πρόσθεσε: «επιβεβαιώνει και αποδεικνύει ότι η Πελοπόννησος είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας. Επιβεβαιώνει ότι η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί κεντρικό μας στόχο».
Ο Προαστιακός έφθασε στο Αίγιο - Στο επίκεντρο η Πελοπόννησος
Από την πλευρά του ο κ. Κεφαλογιάννης επεσήμανε ότι ο επιβάτης που μπαίνει στον Προαστιακό στο Αίγιο, βρίσκεται σε 2 ώρες και 20 λεπτά στην Αθήνα. Και όχι μόνο: Μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του και σε σύντομο χρόνο να φθάσει, είτε στο αεροδρόμιο, είτε στο λιμάνι του Πειραιά.
«Έτσι λοιπόν, δεν συνδέεται απλώς η Αχαΐα με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας. Συνδέεται η Αχαΐα με την Αθήνα, το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το λιμάνι του Πειραιά. Και μάλιστα, το ταξίδι αυτό με το τρένο γίνεται σύντομα, άνετα, οικονομικά και με ασφάλεια» τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών.
«Με έξι ζεύγη δρομολογίων καθημερινά και εισιτήριο που στοιχίζει λιγότερο από 20 ευρώ, ο επιβάτης του τρένου μπορεί να φθάσει από εδώ, τη Ροδοδάφνη, στο κέντρο της πρωτεύουσας, στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας και στο πρώτο λιμάνι της χώρας» πρόσθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης, σημειώνοντας ότι επιπλέον, φθάνοντας ο επιβάτης στην Αθήνα, έχει άμεση πρόσβαση στα υπόλοιπα μέσα συγκοινωνίας και μπορεί να πάει μέσα σε λίγα λεπτά σε όποια περιοχή της πρωτεύουσας επιθυμεί.
«Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή, οι ταχύτητες των τρένων θα αυξηθούν κατακόρυφα και η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά πολύ. Επίσης, δεν θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση στο Κιάτο», υπογράμμισε επίσης ο κ. Κεφαλογιάννης, τονίζοντας: «Με την επέκταση της γραμμής υψηλών ταχυτήτων του Προαστιακού στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, η Βόρεια Πελοπόννησος αποκτά μια σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση».
«Είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζει κάθε Έλληνας φορολογούμενος, ότι με την προσπάθεια που έγινε τον τελευταίο χρόνο, η πατρίδα μας απέφυγε τον κίνδυνο της απώλειας συγχρηματοδοτούμενων κονδυλίων, της τάξης των 240 εκατομμυρίων ευρώ» πρόσθεσε ο υφυπουργός.
Τα εγκαίνια στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη (Αίγιο) πραγματοποιήθηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ και την εταιρεία «Μυτιληναίος». Οι προσκεκλημένοι έφτασαν αρχικά στον σταθμό Ξυλοκάστρου, όπου και επιβιβάστηκαν σε συρμό για να μεταβούν στον σταθμό του Αιγίου.
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νεκρός ανασύρθηκε ο οδηγός του οχήματος που συγκρούστηκε με την αμαξοστοιχία 1635 Θεσσαλονίκης – Σερρών.
Σε ποιες περιοχές αναμένεται να χιονίσει
Η ανακοίνωση του επιχειρηματία
Τι ώρα θα αναχωρήσουν οι τελευταίοι συρμοί
Πότε θα λυθεί το πρόβλημα έκδοσης καρτών - Η ενημέρωση από τον Χρήστο Σταϊκούρα
Τι διαπιστώθηκε στο πλαίσιο ελέγχου - Η ενημέρωση προς τους καταναλωτές
Τι γυρεύουν οι άνθρωποι των καναλιών από αυτό το πλάσμα; Γιατί το τι γυρεύει η ίδια εύκολα το εντοπίζει κανείς...
«Το ρήγμα έχει ενεργοποιηθεί εδώ και περίπου πέντε μήνες»
Εκτιμάται ότι αποκόμισε από παράνομες δραστηριότητες πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η θλιβερή βεβαιότητα σε όλους ότι για ακόμη μία φορά η αρχική απόφαση δεν θα ίσχυε
Το βίντεο που δείχνει τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης
Σκαρφαλωμένη μέσα σε σπηλιά - Στο σημείο αποκαλούμενο ως «Το μάτι του Θεού»
Ο τρίτος μέσα σε λίγες ώρες - Έγινε ιδιαίτερα αισθητός στη Βόρεια Ελλάδα
Τα δυσάρεστα γεγονότα που συνδέθηκαν με την Παρασκευή και ο φόβος για τον αριθμό 13
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Στο πλαίσιο εορταστικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται στον δήμο
Οι προγνώσεις των μετεωρολόγων για το νέο κύμα κακοκαιρίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.