Ελλαδα

Από τις ζούγκλες της Γουατεμάλα στην Αθήνα: Το ταξίδι του Αλέξη Παππά για τη «massa»

Το γνωστό μοντέλο μάς παρουσιάζει την τσίχλα που εμπνεύστηκε στο ταξίδι του στην κεντρική Αμερική

Κατερίνα Καμπόσου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στο άκουσμα της λέξης τσίχλα οι περισσότεροι σκεφτόμαστε τον μικρό σωτήρα που μας κάνει παρέα λίγα λεπτά πριν το πρώτο ραντεβού. Μοιραζόμαστε μια τσίχλα για να σπάσει ο πάγος, μας ηρεμεί από τη νευρικότητα λίγο πριν τη συνέντευξη για δουλειά. Κανείς όμως δεν φαντάζεται μια τσίχλα που γεννήθηκε στη Γουατεμάλα. Ο Αλέξης Παππάς, μετά από μια επιτυχημένη καριέρα 10 χρόνων στο χώρο του modeling στις ΗΠΑ, μετρώντας εκατοντάδες φωτογραφίσεις και εξώφυλλα σε περιοδικά, χιλιόμετρα σε πασαρέλες και καμπάνιες στις πιο γνωστές εταιρίες ρούχων, μεταξύ των οποίων Guess, Diesel, Intimissimi, MONT BLANC, ταξιδεύει στις τροπικές ζούγκλες και αποφασίζει να κάνει στροφή.

«Είχα βρεθεί  στην κεντρική Αμερική για κάποια γυρίσματα αμερικάνικης σειράς και έπεσα σε ένα χωριό όπου οι ντόπιοι έβγαζαν την τσίχλα τους από τους κορμούς των αιωνόβιων δέντρων. Έσκιζαν το φλοιό του δέντρου και αυτό έσταζε όπως το ρετσίνι, ατόφιο χωρίς επεξεργασία. Δεν ήταν δύσκολο να καταλάβεις ότι με τη σωστή επεξεργασία και συνταγή και με το σωστό λανσάρισμα θα βγει ένα προϊόν που θα καλύψει και ένα κενό στην αγορά. Αυτό της χειροποίητης τσίχλας, με 100% ελληνική παραγωγή και φυσική πρώτη ύλη, χωρίς ζάχαρη, χρωστικές και συντηρητικά. Μια εντελώς αληθινή τσίχλα, και το όνομα αυτής «Massa».

Ο ίδιος δηλώνει ότι απέφευγε τις τσίχλες γιατί δεν εμπιστευόταν το συστατικό που κρυβόταν πίσω από ένα γράμμα, ενώ τώρα μπορεί να μασήσει και να απολαύσει κάτι που ξέρει από τι αποτελείται. «Γύρισα πίσω, και έφτιαξα την τσίχλα όπως το ψωμί. Το υλικό ζεσταίνεται, μπαίνει σε ένα μίξερ, ανακατεύεται, πλάθεται, ζυμώνεται. Ακολουθούν τα φυσικά γλυκαντικά, στέβια και ξυλιτόλη που έχει αντισηπτικές ιδιότητες, κότζι μπέρι από το Γαλαξίδι και την Κορινθία και κερί μέλισσας στην επικάλυψή της».

Αυτή τη στιγμή η MASSA μετρά μόλις 4 μήνες ζωής. Κυκλοφορεί σε 3 γεύσεις, μέντα, κανέλα και βατόμουρο, πωλείται σε 200 σημεία στην Αθήνα και στη μορφή οι τσίχλες αυτές έχουν ακανόνιστο σχήμα που μοιάζει με δόντια. 

Όσον αφορά αυτό που του έκανε μεγαλύτερη εντύπωση στη Γουατεμάλα, ήταν τα 37 ενεργά ηφαίστεια κάτω από τη γη, οι εξωτικές γεύσεις και ο τόσο φτωχός μα τόσο χαμογελαστός λαός. Λογικό λοιπόν η μετάβαση από την ιδέα στην ελληνική πραγματικότητα να μην είναι εύκολη.

Στην Eλλάδα υπάρχουν ευκαιρίες για επιχειρηματικότητα και για καινοτομία αλλά το θεσμικό πλαίσιο και η γραφειοκρατία κάνουν τα πάντα για να σε αποτρέψουν, σύμφωνα με τον Αλέξη. Όπως μας εξήγησε, ιδέες υπάρχουν αλλά λίγοι τις διεκπεραιώνουν μέχρι τέλος. «Οι Έλληνες έχουμε φαντασία, δεν είμαστε τυχαίοι σαν λαός, απλώς πολλοί δεν θέλουν να μπλέξουν με σκοτούρες. Η Ελλάδα ενδείκνυται για ό,τι θέλει να κάνει κανείς αλλά η φορολογία και η οικονομική κατάσταση, όπως τη βιώνουμε αυτή τη στιγμή, σου σκοτώνουν την όρεξη. Έτσι όμως δεν θα μάθεις ποτέ αν η ιδέα σου ήταν όντως καλή».

Η ΜASSA εστιάζει στο να αναπτυχθεί περισσότερο και μέσα στους επόμενους μήνες ξεκινά μια παιδική τσίχλα με γεύση που θα απευθύνεται σε μικρά (ή μεγάλα) παιδιά.