Κοσμος

Πρεμιέρα για το «Oppenheimer» στην μοναδική χώρα που βίωσε τον πυρηνικό όλεθρο

Η κυκλοφορία της ταινίας στην Ιαπωνία έγινε μετά από οκτώ μήνες από την πρεμιέρα της στις ΗΠΑ

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
«Oppenheimer»: Πρεμιέρα στην Ιαπωνία
Ο σκηνοθέτης Κρίστοφερ Νόλαν © EPA/NINA PROMMER

«Oppenheimer»: Πρεμιέρα στην Ιαπωνία - H μόνη χώρα που δέχθηκε πυρηνική επίθεση

Η ταινία «Oppenheimer», που κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας, έκανε τελικά πρεμιέρα στην Ιαπωνία την Παρασκευή, εν μέσω ανησυχίων για το πώς θα γίνει δεκτή στη μοναδική χώρα που υπέστη πυρηνικό βομβαρδισμό.

Μεγάλος νικητής στα βραβεία Όσκαρ αυτού του μήνα, η ταινία που σκηνοθέτησε ο Κρίστοφερ Νόλαν για τον Αμερικανό φυσικό Τζ. Ρόμπερτ Οπενχάιμερ, αφηγείται την ζωή του ανθρώπου που ηγήθηκε της κούρσας για την ανάπτυξη της ατομικής βόμβας. Μέχρι στιγμής η ταινία έχει εισπράξει σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια παγκοσμίως.

Το «Oppenheimer» δεν απεικονίζει άμεσα τι συνέβη στο έδαφος όταν οι βόμβες έπεσαν στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι, μετατρέποντας ακαριαία σε στάχτη περίπου 100.000 ανθρώπους και σκοτώνοντας χιλιάδες άλλους τις επόμενες ημέρες, κυρίως αμάχους.

Η κυκλοφορία της ταινίας στην Ιαπωνία, περισσότερο από οκτώ μήνες μετά την πρεμιέρα της στις ΗΠΑ, είχε προκαλέσει μεγάλη ανησυχία λόγω της ευαισθησίας του θέματος.

«Οppenheimer»: Τι είπαν οι Ιάπωνες

Ο Τοσιγιούκι Mιμάκι, ο οποίος επέζησε από τον βομβαρδισμό της Χιροσίμα όταν ήταν 3 ετών, δήλωσε ότι έχει γοητευτεί από την ιστορία του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ, ο οποίος συχνά αποκαλείται «ο πατέρας της ατομικής βόμβας» επειδή ηγήθηκε του Manhattan Project.

«Τι σκεφτόντουσαν οι Ιάπωνες, πραγματοποιώντας την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ, ξεκινώντας έναν πόλεμο που δεν μπορούσαν ποτέ να ελπίζουν ότι θα κερδίσουν», είπε με θλίψη στη φωνή του, σε τηλεφωνική συνέντευξη στο Associated Press. Ο Μιμάκι πρόεδρος μιας ομάδας θυμάτων της βόμβας, είδε το «Oppenheimer» σε μια ειδική εκδήλωση. «Καθ′ όλη τη διάρκεια της ταινίας, περίμενα και περίμενα να εμφανιστεί η σκηνή του βομβαρδισμού της Χιροσίμα, αλλά δεν εμφανίστηκε ποτέ», είπε ο Μιμάκι.

Ο πρώην δήμαρχος της Χιροσίμα Τακάσι Χιραόκα, ο οποίος μίλησε σε αβάν πρεμιέρ της ταινίας στη νοτιοδυτική πόλη, ήταν πιο επικριτικός για τα όσα παραλείφθηκαν στην ταινία.

«Από τη σκοπιά της Χιροσίμα, η φρίκη των πυρηνικών όπλων δεν απεικονίστηκε επαρκώς», είπε στα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης. «Η ταινία έγινε με τρόπο που να επικυρώνει το συμπέρασμα ότι η ατομική βόμβα χρησιμοποιήθηκε για να σωθούν οι ζωές των Αμερικανών».

Ορισμένοι Ιάπωνες θεατές της ταινίας έπλεξαν το εγκώμιο της. Ένας άνδρας που βγήκε από έναν κινηματογράφο του Τόκιο την Παρασκευή είπε ότι η ταινία ήταν σπουδαία, τονίζοντας ότι το θέμα είχε μεγάλο ενδιαφέρον για τους Ιάπωνες, αν και συναισθηματικά φορτισμένο επίσης. Ένας άλλος είπε ότι βγήκε από την αίθουσα μ′ ένα κόμπο στο λαιμό εξαιτίας των σκηνών της ταινίας που απεικονίζουν την εσωτερική αναταραχή του Οπενχάιμερ. Κανένας από τους δύο άνδρες δεν ήθελε να δώσει το όνομά του σε δημοσιογράφο του Associated Press.

Ο Καζουχίρο Μαεσίμα, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Sophia, ο οποίος ειδικεύεται στην πολιτική των ΗΠΑ, χαρακτήρισε την ταινία ως έκφραση «μιας αμερικανικής συνείδησης».

Όσοι περιμένουν μια αντιπολεμική ταινία μπορεί να απογοητευτούν. Αλλά η αφήγηση της ιστορίας του Οπενχάιμερ σε ένα χολιγουντιανό blockbuster θα ήταν αδιανόητη πριν από αρκετές δεκαετίες, όταν η δικαιολόγηση των πυρηνικών όπλων κυριαρχούσε στα αμερικανικά συναισθήματα, δήλωσε ο Μαεσίμα. «Το έργο δείχνει μια Αμερική που έχει αλλάξει δραματικά», δήλωσε σε τηλεφωνική συνέντευξη.

Άλλοι θεωρούν ότι ο κόσμος μπορεί να είναι έτοιμος για μια ιαπωνική εκδοχή σε αυτή την ιστορία. Ο Τακάσι Γιαμαζάκι, σκηνοθέτης του «Godzilla Minus One», που κέρδισε το Όσκαρ οπτικών εφέ και αποτελεί μια ισχυρή δήλωση για την πυρηνική καταστροφή με τον δικό της τρόπο, πρότεινε ότι ίσως είναι ο κατάλληλος άνθρωπος να αναλάβει αυτή τη δουλειά.

Πηγή: AP

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ