Κοσμος

Φρενίτιδα με το πιο «βρομερό» φρούτο του κόσμου - Το δίνουν οι Κινέζοι στις πεθερές τους

Τι είναι το ντούριαν και γιατί η παγκόσμια ζήτηση για αυτό εκτοξεύτηκε κατά 400% πέρσι

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το εξωτικό φρούτο ντούριαν (durian)
© Unsplash

Ντούριαν: Ανέβηκε κατά 400% η ζήτησή του πέρσι, κυρίως λόγω της «τρέλας» με το φρούτο στην Κίνα

Όσοι αγοράζουν αυτό το φρούτο έχουν μια σχέση αγάπης-μίσους μαζί του: αφενός έχει γλυκιά γεύση, από την άλλη μυρίζει σαν... κάλτσες. Ο λόγος το εξωτικό φρούτο ντούριαν (durian), του οποίου η παγκόσμια ζήτηση έχει εκτοξευτεί κατά 400% σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με την HSBC, ο λόγος πίσω από αυτή την εντελώς παράδοξη αύξηση είναι η «τρέλα» που υπάρχει για το φρούτο αυτό στην Κίνα.

Τα τελευταία δύο χρόνια, η Κίνα εισήγαγε ντούριαν αξίας 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αντιπροσωπεύοντας το 91% της παγκόσμιας ζήτησης, ανέφερε στην έκθεση ο οικονομολόγος της HSBC ASEAN Aris Dacanay.

Οι Κινέζοι καταναλωτές δεν βλέπουν το ντούριαν απλά ως φρούτο προς κατανάλωση, αλλά και δώρο που επιδεικνύει τον πλούτο του δωρητή.

Επιπλέον, έχει γίνει πιο συνηθισμένο στην Κίνα να συμπεριλαμβάνονται τα ντούριαν ως μέρος των εθιμικών δώρων σε φίλους και συγγενείς κατά τον αρραβώνα.

«Ίσως μια μέρα, να γίνει παγκόσμια παράδοση να δίνετε στην [μελλοντική] πεθερά σας μια ντούριαν. Μόνο ο χρόνος θα δείξει», σχολιάζει ο Dacanay.

Ενώ η «έκρηξη του ντούριαν» στην Κίνα ξεκίνησε ήδη από το 2017, η άνοδος της ζήτησης επιταχύνθηκε μόνο από τα τέλη του 2022, σύμφωνα με στοιχεία της HSBC.

Πόσο κοστίζει και ποιες χώρες το εξάγουν

Ο «βασιλιάς των φρούτων» κοστίζει περίπου 9,3 ευρώ το κιλό στην Κίνα, σε σύγκριση με τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας όπου κατά μέσο όρο πωλείται για περίπου 6 ευρώ το κιλό.

Οι χώρες της περιοχής αυτής, εξάλλου, αντιπροσώπευαν το 90% των παγκόσμιων εξαγωγών ντούριαν το 2022.

Μόνο η Ταϊλάνδη αποτελεί το 99% των συνολικών εξαγωγών ντουριάν στο μπλοκ των 10 χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας που περιλαμβάνει το Μπρουνέι, την Καμπότζη, την Ινδονησία, το Λάος, τη Μαλαισία, τη Μιανμάρ, τις Φιλιππίνες, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ.

Η άνοδος της ζήτησης ντουριάν εγκυμονεί ευκαιρίες και για την υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ασία, όχι μόνο για την Ταϊλάνδη, σύμφωνα με τον οικονομολόγο.

«Η αγορά στην Κίνα είναι τόσο μεγάλη που υπάρχει άφθονος χώρος για άλλα έθνη της ASEAN να μπουν αμέσως μέσα στον ανταγωνισμό», επισημαίνει ο Dacanay.

Η Περιφερειακή Συνολική Οικονομική Εταιρική Σχέση για το ελεύθερο εμπόριο, η οποία περιλαμβάνει το μπλοκ ASEAN εκτός από την Κίνα, τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, επιτρέπει στους συμμετέχοντες πιο ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση στην κινεζική αγορά.

«Το παράθυρο ευκαιρίας είναι εκεί... η αγορά του ντουριάν εξακολουθεί να μεγαλώνει, καθώς άλλες οικονομίες της ASEAN σπεύδουν πρόθυμα να ανταγωνιστούν την κυριαρχία της Ταϊλάνδης στον βασιλιά των φρούτων», καταλήγει ο Dacanay.

Mε πληροφορίες από CNBC

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ