Κοσμος

Γιατί το «καλύτερο εστιατόριο του Μόντρεαλ» στο Tripadvisor είναι απάτη

Προσπαθούν να αποδείξουν πόσο εύκολο να ξεγελαστεί ο κόσμος από τις κριτικές

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Γιατί το «καλύτερο εστιατόριο του Μόντρεαλ» στο Tripadvisor είναι απάτη
© Unsplash

Καναδάς: Απάτη το «καλύτερο εστιατόριο του Μόντρεαλ» στο Tripadvisor 

Το Le Nouveau Duluth στο Μόντρεαλ μπορεί να έχει την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα στα  3.678 καταγεγραμμένα εστιατόρια της πόλης όμως  πρόκειται για επινόηση των υποτιθέμενων ιδιοκτητών του. 

Έχτισαν τη φήμη του εστιατορίου ώστε να αποδείξουν πόσο εύκολο να ξεγελαστεί ο κόσμος από τις κριτικές σε τέτοιους ιστότοπους, αλλά και πόσο σκοτεινός είναι ο κόσμος των κριτικών. 

Οι φωτογραφίες του Tripadvisor δείχνουν ένα ζοφερό εσωτερικό με ένα μικρό μπαρ, έναν καναπέ και σκαμπό. Είναι κοντά σε παραλία, έχει παρκαδόρο, προσφέρει ιδιωτικό σεφ αλλά και τη δυνατότητα επιλογής από μπουφέ, live μουσική, παιδική χαρά αλλά και drive-through. Όλα αυτά έκαναν ακόμα πιο προφανή την «απάτη», όταν αποκαλύφθηκε. 

Η τοποθεσία του ήταν, επίσης, ένας παράγοντας σύγχυσης. Άτομα που εργάζονται στο ίδιο κτήριο με το οποίο υποτίθετο ότι έδραζε το Le Nouveau Duluth, δεν γνώριζαν τίποτα. 

Με φόντο τα παραπάνω το 2022, το Yelp, ένας άλλος ιστότοπος κριτικών, δήλωσε ότι οι συντονιστές του αφαίρεσαν περισσότερες από 700.000 αναρτήσεις που παραβίαζαν τις πολιτικές του - συμπεριλαμβανομένων πολλών που ήταν καταχρηστικές ή παραπλανητικές. Το 2020, περισσότερες από 26 εκατομμύρια κριτικές δημοσιεύτηκαν στο Tripadvisor. Η εταιρεία δήλωσε ότι κατέβασε σχεδόν ένα εκατομμύριο που θεωρούσε δόλιες, σύμφωνα με την έκθεση διαφάνειας του 2021.

Οι ψεύτικες κριτικές έχουν οδηγήσει σε νομικές συνέπειες. Το 2018, ο ιδιοκτήτης της PromoSalento, μιας ιταλικής εταιρείας που προσέφερε τη συγγραφή κριτικών επ΄ αμοιβή καταδικάστηκε σε εννέα μήνες φυλάκιση αφού ιταλικό δικαστήριο διαπίστωσε ότι είχε χρησιμοποιήσει ψεύτικη ταυτότητα για να γράψει κριτικές στο Tripadvisor.

Τον περασμένο Νοέμβριο, η Google κατέθεσε μήνυση κατά δεκάδων εταιρειών και ιστότοπων, κατηγορώντας τους ότι πραγματοποιούσαν «μια μεγάλης κλίμακας απάτη» για την παραπλάνηση μικρών επιχειρήσεων, πουλώντας τους «ψεύτικες ή άχρηστες υπηρεσίες», συμπεριλαμβανομένης της «δυνατότητας να πλημμυρίσουν το επιχειρηματικό προφίλ ενός ανταγωνιστή» που βρίσκεται στην αναζήτηση της Google με ψεύτικες αρνητικές κριτικές ή αξιολογήσεις.

Ιστοσελίδες όπως το Yelp και το Tripadvisor λένε ότι οι ψευδείς κριτικές αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό των συνολικών αναρτήσεων που ανεβαίνουν στο διαδίκτυο. Επισημαίνουν ότι η χρήση τεχνολογίας και xανθρώπων τους επιτρέπει να ξεχωρίζουν τις αναρτήσεις που δεν πρέπει να δημοσιευτούν.

Παρόλα αυτά, καθώς οι πελάτες βασίζονται όλο και περισσότερο στις αξιολογήσεις όσων λένε ότι έχουν επισκεφθεί ένα εστιατόριο ή ένα ξενοδοχείο, η ανάγκη για ενημέρωση της τεχνολογίας που διαχωρίζει τις αυθεντικές αναρτήσεις από τις ψευδείς αυξάνεται συνεχώς.

Τον Οκτώβριο, εκπρόσωποι των Yelp, Tripadvisor, Trustpilot, Google και αρκετών άλλων ιστότοπων κριτικών συναντήθηκαν για μια διάσκεψη κεκλεισμένων των θυρών στο Σαν Φρανσίσκο για να συζητήσουν πώς θα μπορούσαν να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση των ψεύτικων διαδικτυακών κριτικών. Ήταν η πρώτη φορά που πραγματοποιήθηκε μια τέτοια συνάντηση, δήλωσε η Becky Foley, ανώτερη διευθύντρια ασφάλειας στο Tripadvisor, το οποίο διοργάνωσε τη σύνοδο κορυφής. 

Με πληροφορίες από Guardian, ΝΥΤ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ