Κοσμος

Ράπερ άνοιξε ξανά τα Starbucks στη Ρωσία με άλλο brand name

Δηλώνει «κολλητός» του Βλαντιμίρ Πούτιν

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Starbucks
Starbucks © Unsplash

Με νέο brand name άνοιξε ο ράπερ Timati την αλυσίδα καφετεριών των Starbucks στη Ρωσία.

Ένας ράπερ που υποστηρίζει τον Πούτιν άνοιξε εκ νέου την αλυσίδα καφετεριών που ανήκε προηγουμένως στα Starbucks με νέο όνομα, Stars Coffee, το πιο πρόσφατο rebranding μεγάλης δυτικής αλυσίδας μετά από μια άνευ προηγουμένου εταιρική έξοδο από τη Ρωσία.

Την Πέμπτη, ο ράπερ Timati και ο εστιάτορας Anton Pinskiy, το δίδυμο που απέκτησε τα δικαιώματα της αλυσίδας στη Ρωσία, παρευρέθηκαν στα εγκαίνια του πρώτου από τα 130 καφέ που ανήκαν προηγουμένως στη Starbucks. Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων στο κέντρο της Μόσχας, το ζεύγος αποκάλυψε επίσης το νέο λογότυπο της αλυσίδας, το οποίο αντικαθιστά την εμβληματική σειρήνα της Starbucks με μια γυναίκα που φοράει την παραδοσιακή ρωσική κόκοσνικ κεφαλόδεσμο, αλλά κατά τα άλλα είναι αρκετά παρόμοιο.

Η Starbucks με έδρα το Σιάτλ ανακοίνωσε τον Μάιο ότι αποχωρεί από τη ρωσική αγορά μετά από σχεδόν 15 χρόνια, καθώς προστέθηκε σε εκατοντάδες άλλες μεγάλες δυτικές μάρκες που εγκατέλειψαν τη χώρα μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.

Δεκάδες δυτικές εταιρείες έχουν από τότε συμφωνήσει να πουλήσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία σε Ρώσους επιχειρηματίες φιλικούς προς το Κρεμλίνο, με μεγάλες εκπτώσεις. Οι ρωσικές αρχές ενθαρρύνουν ενεργά τις εξαγορές, με σκοπό να παρηγορήσουν τους απλούς Ρώσους ότι μπορούν να συνεχίσουν να ζουν δυτικό τρόπο ζωής εν μέσω της αυξανόμενης απομόνωσης της χώρας.

Ο Timati, του οποίου το πραγματικό όνομα είναι Timur Yunusov, υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής του Ρώσου προέδρου, Βλαντιμίρ Πούτιν, καθώς και αυτοαποκαλούμενος φίλος του ισχυρού άνδρα της Τσετσενίας Ramzan Kadyrov.

Το 2015, ο ράπερ κυκλοφόρησε ένα τραγούδι με τίτλο «Ο καλύτερος φίλος μου είναι ο Βλαντίμιρ Πούτιν» που περιγράφει τον πρόεδρο ως «υπερήρωα». Ο Τιμάτι βρισκόταν επίσης πίσω από ένα φιλοκυβερνητικό τραγούδι με τίτλο Μόσχα, στο οποίο καυχιόταν ότι η ρωσική πρωτεύουσα «δεν διοργανώνει παρελάσεις ομοφυλοφίλων». Έγινε το πιο «αντιπαθητικό» τραγούδι στην ιστορία του ρωσικού YouTube.

Η επαναλειτουργία των Starbucks σηματοδοτεί το δεύτερο υψηλού προφίλ rebranding μιας δυτικής αλυσίδας τροφίμων μετά την επανέναρξη λειτουργίας των πρώην εστιατορίων McDonald's με νέα ονομασία, Vkusno & tochka ("Νόστιμο και αυτό είναι όλο").

Η Vkusno & tochka εμποδίζεται έκτοτε από τις δυτικές κυρώσεις και αγωνίζεται να διατηρήσει το παλιό της μενού, αναγκάζοντας την επιχείρηση να σταματήσει προσωρινά να σερβίρει τις χαρακτηριστικές της πατάτες τηγανητές.

Δεν ήταν άμεσα σαφές τι θα περιλαμβάνει το μενού της νέας αλυσίδας καφέ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ