Έρευνα: Οι γυναίκες οδηγοί τον μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού
Σε περίπτωση σύγκρουσης λόγω του τύπου του αυτοκινήτου που οδηγούν


Οι γυναίκες έχουν περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν κατά τη διάρκεια σύγκρουσης κυρίως λόγω του τύπου του αυτοκινήτου που οδηγούν.
Οι γυναίκες έχουν περισσότερες πιθανότητες να υποστούν σοβαρό τραυματισμό όταν εμπλέκονται σε ατύχημα με το αυτοκίνητό τους απ' ό,τι οι άνδρες, κυρίως λόγω του τύπου των οχημάτων (ελαφρύτερα και μικρότερα) που οδηγούν. Αυτό είναι το αποτέλεσμα έρευνας του Ανεξάρτητου Οργανισμού για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ (IIHS), που στοχεύει στη μείωση των ατυχημάτων και προτείνει αλλαγές στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να βελτιωθούν περαιτέρω και σε άλλους τομείς όταν σχεδιάζουν και κατασκευάζουν σύγχρονα αυτοκίνητα.
Αν και οι άνδρες εμπλέκονται σε περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα απ' ό,τι οι γυναίκες, οι τελευταίες έχουν 20-28% περισσότερες πιθανότητες από τους άνδρες να χάσουν την ζωή τους και 37-73% περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά μετά από δυνατές συγκρούσεις. Αναλύοντας τα δεδομένα και τα αυτοκίνητα που εμπλέκονται σε συγκρούσεις διαπιστώθηκε ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι γυναίκες οδηγούν συνήθως μικρότερα και ελαφρύτερα αυτοκίνητα σε σύγκριση με τους άνδρες. Στις έρευνες που έχουν γίνει και έχουν χρησιμοποιηθεί νέα ανδρείκελα που προσομοιάζουν καλύτερα τον σωματότυπο των γυναικών, επιχειρήθηκε να βρεθούν τρόποι αντιμετώπισης αυτών των πιθανοτήτων στα μικρότερα αυτοκίνητα, ώστε να μειωθούν σε μεγάλο βαθμό τα αντίστοιχα ποσοστά.
Σε άλλες αναλύσεις και έχοντας δεδομένα από τραυματισμούς ανδρών και γυναικών που καταγράφηκαν από την αστυνομία και σημειώθηκαν μεταξύ των ετών 1998-2015 διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες είχαν 3 φορές περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν έναν μέτριο τραυματισμό και δύο φορές περισσότερο να τραυματιστούν σοβαρά σε πνεύμονα και εγκέφαλο σε σχέση με τους άνδρες. Στις πλευρικές συγκρούσεις, οι πιθανότητες μέτριου τραυματισμού ήταν περίπου ίδιες με αυτές των ανδρών.
Για να προσδιοριστεί η απόκλιση μεταξύ ανδρών και γυναικών, όταν οι δοκιμές από τον ανεξάρτητο οργανισμό έγιναν σε παρόμοια οχήματα, ίδιου βάρους, όγκου και τεχνολογικών συστημάτων, οι διαφορές μεταξύ των δύο φύλων μειώθηκαν σημαντικά, με τις γυναίκες να έχουν ελάχιστα περισσότερο αυξημένο κίνδυνο να τραυματιστούν πιο σοβαρά.
«Διαπιστώσαμε ότι οι γυναίκες είναι πολύ πιο πιθανό να υποστούν τραυματισμούς στα πόδια, κάτι που θα απαιτήσει περισσότερη έρευνα», ανέφερε μεταξύ άλλων η αντιπρόεδρος του IIHS, Τζέσικα Τζερμακιάν και συνέχισε: «Τα καλά νέα είναι ότι οι αλλαγές όπως η ενίσχυση του χώρου των επιβατών, η βελτίωση των ζωνών ασφαλείας και των αερόσακων έχουν συμβάλει στην προστασία τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών».
Αξίζει να θυμίσουμε ότι παλιότερες έρευνες έδειχναν ότι τα μεγάλα οχήματα προστατεύουν καλύτερα τους επιβάτες κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης. Αυτό έχει βάση στους νόμους της φυσικής. Έτσι όσο μεγαλύτερο είναι το μήκος του αυτοκινήτου, άρα και της ευρύτερης ζώνης παραμόρφωσης, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα σε μια δυνατή σύγκρουση. Αξίζει να επισημάνουμε ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν προηγμένα σχεδιασμένα συστήματα παθητικής ασφάλειας, τα οποία εξασφαλίζουν μέγιστη προστασία. Και το σημαντικότερο όλων είναι ότι βελτιώνονται συνεχώς κάνοντας τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή. Η μάζα ενός οχήματος είναι σημαντική κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο αυτοκίνητο να σπρώξει το μικρότερο. Έτσι, οι επιβάτες του μεγαλύτερου αυτοκινήτου θα εκτεθούν σε μικρότερη δύναμη από εκείνους σε ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Αυτό συμβαίνει ακόμα κι αν και τα δύο αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με συστήματα ασφαλείας υψηλής ποιότητας. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, οι κατασκευαστές έχουν κάνει μεγάλες αλλαγές για να αντιμετωπίσουν τις πιθανότητες τραυματισμών όταν υπάρξει σύγκρουση αυτοκινήτων διαφορετικών μεγεθών.
Η ημερομηνία κατασκευής και ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο, ενώ μεγάλη σημασία έχουν και οι δεξιότητες ενός οδηγού. Τα πρότυπα ασφάλειας, οι κατασκευαστικές λύσεις και οι τεχνολογίες συνεχίζουν να εξελίσσονται και επομένως σήμερα ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης μπορεί να παρέχει καλύτερη προστασία στους επιβάτες από ένα παλαιότερο SUV. Αυτός είναι και ο λόγος που κάθε νέο όχημα έχει κατασκευαστικές λεπτομέρειες και συστήματα που το κάνουν πιο ασφαλές, υιοθετώντας πάντα τις επισημάνσεις των Διεθνών Οργανισμών Δοκιμών αυτοκινήτων και έχοντας ως βασικό μέλημα τον μηδενισμό των τραυματισμών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πριν αφεθούν ελεύθεροι υποχρεώθηκαν να ανέβουν σε σκηνή και να μιλήσουν σε εκδήλωση προπαγάνδας της Χαμάς
Aπό την έναρξη της εκεχειρίας έχουν απελευθερωθεί 18 όμηροι
Αδύνατη η πρόσβαση λόγω της κατάστασης του αεροπλάνου
Ανήκε κάποτε στον διάσημο Ούγγρο βιολιστή του 19ου αιώνα Γιόζεφ Γιόαχιμ
Ο αμφιλεγόμενος υποψήφιος υπουργός Υγείας είναι σκεπτικιστής των εμβολίων
Ως γνωστόν δεν είναι θιασώτης της δράσης κατά της κλιματικής αλλαγής
Ευτυχώς δεν υπήρξαν θύματα ή τραυματισμοί
Εντείνονται οι ανησυχίες
Για πρώτη φορά πρώην πρόεδρος της Γαλλίας καταδικάζεται επί της ουσίας σε φυλάκιση
Άλλοι 230 άνθρωποι νοσηλεύονται
Πλάνα και εικόνες του ποταμού Σαράντι δείχνουν την ξαφνική αλλαγή στο χρώμα
Δεν υπήρξαν τραυματισμοί παρά μόνο υλικές ζημιές
Πρόβλημα που δεν μαστίζει μόνο την Ισπανία, αλλά και πολλές άλλες χώρες
«Υποστηρίζουμε πλήρως την ανεξάρτητη δουλειά του Δικαστηρίου», τόνισε εκπρόσωπος
Αντιδράσεις για τη ξαφνική απόφαση του δισεκατομμυριούχου
Πολλές χώρες έχουν λάβει μέτρα κατά του chatbot επικαλούμενες λόγους κυβερνοασφάλειας
Επιστροφή χρημάτων σε όσους το είχαν προπαραγγείλει
Δεσμεύτηκε να συνεχίσει να αποδίδει δικαιοσύνη - Επικροτεί την απόφαση το Ισραήλ
Εκεί κάτω στα ανατολικά παράλια της Μεσογείου, λίγα μίλια από την Κύπρο, επιχειρείται μία ανήκουστη τερατογέννεση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.