Έρευνα: Οι γυναίκες οδηγοί τον μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού
Σε περίπτωση σύγκρουσης λόγω του τύπου του αυτοκινήτου που οδηγούν
Οι γυναίκες έχουν περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν κατά τη διάρκεια σύγκρουσης κυρίως λόγω του τύπου του αυτοκινήτου που οδηγούν.
Οι γυναίκες έχουν περισσότερες πιθανότητες να υποστούν σοβαρό τραυματισμό όταν εμπλέκονται σε ατύχημα με το αυτοκίνητό τους απ' ό,τι οι άνδρες, κυρίως λόγω του τύπου των οχημάτων (ελαφρύτερα και μικρότερα) που οδηγούν. Αυτό είναι το αποτέλεσμα έρευνας του Ανεξάρτητου Οργανισμού για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ (IIHS), που στοχεύει στη μείωση των ατυχημάτων και προτείνει αλλαγές στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να βελτιωθούν περαιτέρω και σε άλλους τομείς όταν σχεδιάζουν και κατασκευάζουν σύγχρονα αυτοκίνητα.
Αν και οι άνδρες εμπλέκονται σε περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα απ' ό,τι οι γυναίκες, οι τελευταίες έχουν 20-28% περισσότερες πιθανότητες από τους άνδρες να χάσουν την ζωή τους και 37-73% περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά μετά από δυνατές συγκρούσεις. Αναλύοντας τα δεδομένα και τα αυτοκίνητα που εμπλέκονται σε συγκρούσεις διαπιστώθηκε ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι γυναίκες οδηγούν συνήθως μικρότερα και ελαφρύτερα αυτοκίνητα σε σύγκριση με τους άνδρες. Στις έρευνες που έχουν γίνει και έχουν χρησιμοποιηθεί νέα ανδρείκελα που προσομοιάζουν καλύτερα τον σωματότυπο των γυναικών, επιχειρήθηκε να βρεθούν τρόποι αντιμετώπισης αυτών των πιθανοτήτων στα μικρότερα αυτοκίνητα, ώστε να μειωθούν σε μεγάλο βαθμό τα αντίστοιχα ποσοστά.
Σε άλλες αναλύσεις και έχοντας δεδομένα από τραυματισμούς ανδρών και γυναικών που καταγράφηκαν από την αστυνομία και σημειώθηκαν μεταξύ των ετών 1998-2015 διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες είχαν 3 φορές περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν έναν μέτριο τραυματισμό και δύο φορές περισσότερο να τραυματιστούν σοβαρά σε πνεύμονα και εγκέφαλο σε σχέση με τους άνδρες. Στις πλευρικές συγκρούσεις, οι πιθανότητες μέτριου τραυματισμού ήταν περίπου ίδιες με αυτές των ανδρών.
Για να προσδιοριστεί η απόκλιση μεταξύ ανδρών και γυναικών, όταν οι δοκιμές από τον ανεξάρτητο οργανισμό έγιναν σε παρόμοια οχήματα, ίδιου βάρους, όγκου και τεχνολογικών συστημάτων, οι διαφορές μεταξύ των δύο φύλων μειώθηκαν σημαντικά, με τις γυναίκες να έχουν ελάχιστα περισσότερο αυξημένο κίνδυνο να τραυματιστούν πιο σοβαρά.
«Διαπιστώσαμε ότι οι γυναίκες είναι πολύ πιο πιθανό να υποστούν τραυματισμούς στα πόδια, κάτι που θα απαιτήσει περισσότερη έρευνα», ανέφερε μεταξύ άλλων η αντιπρόεδρος του IIHS, Τζέσικα Τζερμακιάν και συνέχισε: «Τα καλά νέα είναι ότι οι αλλαγές όπως η ενίσχυση του χώρου των επιβατών, η βελτίωση των ζωνών ασφαλείας και των αερόσακων έχουν συμβάλει στην προστασία τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών».
Αξίζει να θυμίσουμε ότι παλιότερες έρευνες έδειχναν ότι τα μεγάλα οχήματα προστατεύουν καλύτερα τους επιβάτες κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης. Αυτό έχει βάση στους νόμους της φυσικής. Έτσι όσο μεγαλύτερο είναι το μήκος του αυτοκινήτου, άρα και της ευρύτερης ζώνης παραμόρφωσης, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα σε μια δυνατή σύγκρουση. Αξίζει να επισημάνουμε ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν προηγμένα σχεδιασμένα συστήματα παθητικής ασφάλειας, τα οποία εξασφαλίζουν μέγιστη προστασία. Και το σημαντικότερο όλων είναι ότι βελτιώνονται συνεχώς κάνοντας τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή. Η μάζα ενός οχήματος είναι σημαντική κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο αυτοκίνητο να σπρώξει το μικρότερο. Έτσι, οι επιβάτες του μεγαλύτερου αυτοκινήτου θα εκτεθούν σε μικρότερη δύναμη από εκείνους σε ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Αυτό συμβαίνει ακόμα κι αν και τα δύο αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με συστήματα ασφαλείας υψηλής ποιότητας. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, οι κατασκευαστές έχουν κάνει μεγάλες αλλαγές για να αντιμετωπίσουν τις πιθανότητες τραυματισμών όταν υπάρξει σύγκρουση αυτοκινήτων διαφορετικών μεγεθών.
Η ημερομηνία κατασκευής και ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο, ενώ μεγάλη σημασία έχουν και οι δεξιότητες ενός οδηγού. Τα πρότυπα ασφάλειας, οι κατασκευαστικές λύσεις και οι τεχνολογίες συνεχίζουν να εξελίσσονται και επομένως σήμερα ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης μπορεί να παρέχει καλύτερη προστασία στους επιβάτες από ένα παλαιότερο SUV. Αυτός είναι και ο λόγος που κάθε νέο όχημα έχει κατασκευαστικές λεπτομέρειες και συστήματα που το κάνουν πιο ασφαλές, υιοθετώντας πάντα τις επισημάνσεις των Διεθνών Οργανισμών Δοκιμών αυτοκινήτων και έχοντας ως βασικό μέλημα τον μηδενισμό των τραυματισμών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ορισμένοι πράκτορες ήταν αμελείς - Θα επιβληθούν κυρώσεις»
Οι επισκέπτες απαίτησαν πίσω τα χρήματά τους για εξαπάτηση
Για φορολογική απάτη και απάτη κατά του ιταλικού δημοσίου
Θεωρήθηκε απειλή για τους κατοίκους
Βαριά τα πρόστιμα για όσους δεν τηρούν τον αντικαπνιστικό νόμο
Βομβητής εξερράγη ενώ ήταν ακόμα στο κουτί του
Η Mόσχα νομιμοποίησε τις λεγόμενες «γκρίζες» ή «παράλληλες» εισαγωγές
Aυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των καταγγελιών
«Βαθιά ανησυχητικό» χαρακτήρισε ο Λευκός Οίκος το περιστατικό
Φέρεται να είχε ενεργό ρόλο στην τρομοκρατική επίθεση στην Βηρυτό
Η θεραπεία θα πρέπει να είναι συναινετική και αναστρέψιμη
Κατασκευάζονται μόνο πέντε κάθε χρόνο
«Ζωτικό μέρος της ταυτότητας κάθε μαθητή», δήλωσε ο Βρετανός πρωθυπουργός
Στόχος στρατιωτικές εγκαταστάσεις - Δεν υπάρχουν άμεσα αναφορές για θύματα
To περιοδικό εξετάζει κατά πόσον η Ολίβια Νούτσι κάλυπτε τις εκλογές αντικειμενικά
Συνολικά κατηγορούνται 50 άνδρες ηλικίας 26 έως 74 ετών
Τι ανακάλυψαν οι ιταλικές Αρχές από την έρευνά τους
Πώς έδρασε στις συσκευές που είχαν τα μέλη της οργάνωσης
Κρατείται σε μία από τις πιο σκληρές φυλακές με πάνω από 1.200 κρατούμενους
Όσα είδαν το φως της δημοσιότητας - Οι μαρτυρίες 20 γυναικών
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.