Κοσμος

Διώρυγα του Σουέζ: Ο χρόνος που απαιτείται για να ανοίξει ξανά

«Ουρές» πλοίων που περιμένουν να περάσουν τη δίοδο

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το πλοίο Ever Given στη διώρυγα του Σουέζ
Το πλοίο Ever Given στη διώρυγα του Σουέζ © EPA / SUEZ CANAL AUTHORITY/HO

Προσάραξη πλοίου στη διώρυγα του Σουέζ: Η εκτίμηση για την αποκόλληση του πλοίου - Συνεχίζεται η επιχείρηση.

Δύσκολη είναι η επιχείρηση για την αποκόλληση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Ever Given, μήκους 400 μέτρων, που πριν από τέσσερις ημέρες προσάραξε, κλείνοντας τη διώρυγα του Σουέζ, και προκαλώντας «ουρά» πλοίων που αναμένουν με τη σειρά τους να περάσουν τη σημαντική δίοδο για την παγκόσμια εμπορική ναυσιπλοΐα. 

Από την περασμένη Τρίτη έχει προκληθεί τεράστια συμφόρηση με δεκάδες πλοία να περιμένουν αποκλεισμένα στα δύο άκρα του καναλιού, αλλά και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της διώρυγας. Ήδη παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις στη μεταφορά και παράδοση προϊόντων, αλλά και πετρελαίου. 

Επιχείρηση για την αποκόλληση του πλοίου από τη διώρυγα του Σουέζ
Επιχείρηση για την αποκόλληση του πλοίου από τη διώρυγα του Σουέζ © EPA / SUEZ CANAL AUTHORITY/HO

Η επιχείρηση για την αποκόλληση του πλοίου, βάρους άνω των 220.000 τόνων, βρίσκεται σε εξέλιξη, όμως, σύμφωνα με στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία ανήκει το πλοίο, πρέπει να απομακρυνθούν 15.000-20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να επιτευχθεί βάθος 12 έως 16 μέτρων και να μπορεί να πλεύσει και πάλι το σκάφος.

Ο Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου, Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι, σε θέματα λιμένων, δήλωσε ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ. Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού».

Λίγο νωρίτερα, η ολλανδική εταιρία Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες».

Αεροφωτογραφία δείχνει τη θέση του πλοίου
Αεροφωτογραφία δείχνει τη θέση του πλοίου © EPA / SUEZ CANAL AUTHORITY/HO

Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες. Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk και η γερμανική Hapag-Lloyd ανέφεραν χθες ότι εξετάζουν να εκτρέπουν τα πλοία τους, ώστε να περνούν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων γύρω από την αφρικανική ήπειρο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ