thank_you_heroes_2020_fisher-price_90th_anniversary_90_years_timeline.jpg
Κοσμος

90 χρόνια παιδί: Αυτή είναι η ιστορία της Fisher-Price

Από τη δεκαετία του 1930 και ένα χωριό της Νέας Υόρκης μέχρι το 2020 και τις φιλανθρωπίες για την αντιμετώπιση του COVID: Αυτή είναι η ιστορία της Fisher Price
328203-678198.png
Φίλιππος Κόλλιας
12’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
90 χρόνια Fisher-Price: Μάθετε την ιστορία και δείτε σπάνιο φωτογραφικό υλικό από την αγαπημένη εταιρία παιχνιδιών, που έχει μπει σε όλα τα σπίτια.

Ήταν περίπου στο Euro 2004 όταν ήρθα πρώτη φορά σε επαφή με το Jumperoo. Εμείς πανηγυρίζαμε στους καναπέδες, ο μπέμπης χοροπηδούσε με ασφάλεια μέσα από την πρωτοποριακή κούνια της Fisher-Price. Η αλήθεια είναι ότι καθώς τα χρόνια περνούσαν και συζητούσα και με άλλους μπαμπάδες και μαμάδες, συνειδητοποίησα ότι η φιλοξενία για τα μωρά γίνεται όλο και πιο αφιλόξενη μέσα στο σπίτι. Αυτό βέβαια αλλάζει όταν έχεις ένα «σπίτι» μόνο για το μωρό σου. Σήμερα, στο Jumperoo υπάρχει μία εντυπωσιακή γκάμα από θεματικά σχέδια, με επιπλέον παιχνίδια για όλες τις αισθήσεις του μωρού, μαζί με ψηφιακούς ήχους και φωτάκια, για να χοροπηδάει το μωρό κυριολεκτικά από τη χαρά του. Όμως για να φτάσουμε στην σχεδόν ψηφιακή διασκέδαση των μωρών, χρειάστηκε να περάσει μια ολόκληρη εποχή. Ή μάλλον κάτι περισσότερο. 90 χρόνια εξέλιξης.

Όπως σημειώνει ο ειδικός στα θέματα παιχνιδιού στην Ευρώπη  Πίτερ Τζένκινσον, όλη η ιστορία ξεκίνησε το 1930 στο East Aurora της Νέας Υόρκης. Ο τότε δήμαρχος Irving Price αναζητούσε μία επενδυτική ευκαιρία μέσα στους δύσκολους καιρούς της μεγάλης οικονομικής ύφεσης. Μαζί λοιπόν με τους Herman Fisher και Helen Schelle, προχώρησαν στην ίδρυση μιας εταιρίας παιχνιδιών. Φυσικά τα ονόματα δεν είναι τυχαία και όλοι καταλαβαίνετε σιγά-σιγά τι συνέβη. 90 χρόνια μετά με παρουσία σε όλον τον κόσμο, τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας που δημιουργήθηκε, παραμένουν σε εκείνο το χωριό. Ναι, η Fisher-Price μπορεί να έχει επεκταθεί σε όλον τον κόσμο, όμως σε ένδειξη τιμής στους ευεργέτες της, τα κεντρικά της βρίσκονται μέχρι και το 2020 στο East Aurora, ένα χωριό με 6.000 σχεδόν κατοίκους.

​Μέσα στα χρόνια για πολλά από τα παιχνίδια της Fisher-Price η αγάπη έγινε ξεκάθαρα εμφανής και δεν αναφέρομαι μόνο στη δική μου ιστορία με το Jumperoo. Πολλά από τα παιχνίδια που έγραψαν ιστορία είναι μαζί μας μέχρι και σήμερα, στοχεύοντας τόσο στα παιδιά, όσο και στο να προσελκύουν και ενήλικες που τα νοσταλγούν. Άλλωστε δεν είμαστε λίγοι εκείνοι που μεγαλώσαμε με παιχνίδια της εταιρίας και έχουμε συνηθίσει να τα βλέπουμε γύρω μας στο σπίτι. Κι όλα αυτά ενώ σε δύσκολες στιγμές που έχει διανύσει η ανθρώπινη ιστορία, την είχαμε πάντα για σύμμαχό μας. Και το ίδιο συνέβη και φέτος. Ας δούμε παρακάτω τι εννοώ.

40.jpg

Τη δεκαετία του 1940, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και μόλις 10 χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Fisher-Price έβαλε τις μηχανές της να δουλεύουν για την κατασκευή κιβωτίων ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού και άλλων υποστηρικτικών υλικών. «Αν εξαιτίας του πολέμου ζητηθεί το εργοστάσιό μας, θα αναστείλουμε την παραγωγή των παιχνιδιών μας για όλη τη διάρκειά του», είχε δηλώσει τότε ο εκ των ιδρυτών της, Herman Fisher. 80 χρόνια μετά, στην αμέσως σημαντικότερη κρίση του πλανήτη, δηλαδή αυτή που βιώνουμε φέτος, η φιλοσοφία δεν έχει αλλάξει.

40.jpg

Κατά τη διάρκεια λοιπόν της πανδημίας του COVID-19, η Fisher-Price κυκλοφόρησε μία ειδική σειρά από συλλεκτικούς ήρωες δράσης από τη σειρά Μικρά Ανθρωπάκια, «Little People Community Champions», τους #ThankYouHeroes, με το σύνολο των καθαρών εσόδων να διατίθεται σε φιλανθρωπικούς σκοπούς για την αντιμετώπιση του COVID. «Η σειρά #ThankYouHeroes σχεδιάστηκε για να απαθανατίσει και να τιμήσει τους υγειονομικούς και τους καθημερινούς ήρωες της πρώτης γραμμής στηρίζοντάς τους με το σύνολο των εσόδων από αυτά τα παιχνίδια», δήλωσε ο Chuck Scothon, Senior Vice President της Fisher-Price και Global Head of Infant and Preschool της Mattel.

Όσο λοιπόν η κρίση αυτή δειλά δειλά δείχνει να ξεπερνιέται, τόσο μεγαλύτερη φαίνεται να είναι η ανάγκη να επιστρέψουμε στις αξίες και τα ιδανικά που μας μεγάλωσαν. Για να το θέσουμε καλύτερα: Στα ιδανικά που μεγάλωσαν τις μαμάδες και τους μπαμπάδες, τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας. Σε εκείνα που δείχνουν το μέλλον στα παιδιά μας. Και τι καλύτερο για το μέλλον από το να θυμηθούμε την ιστορία. Και η ιστορία της Fisher-Price είναι πλούσια σε παιχνίδια που αγαπήθηκαν. Παιχνίδια που μπορεί σήμερα να θεωρούμε δεδομένα και να τα έχουμε δει σε κάθε σπίτι, όμως για την εποχή τους ήταν μια μικρή επανάσταση και ιδιαίτερα για την Ελλάδα, όπου η εταιρεία δραστηριοποιείται τα τελευταία 30 χρόνια.

paihnidi_30.jpg

1930 - Η Γέννηση της Fisher-Price: Μια φορά κι έναν καιρό, το 1930, ήταν ένας άντρας που τον έλεγαν Herman Fisher ο οποίος σκέφτηκε ότι ο κόσμος χρειάζεται καλύτερα παιχνίδια που θα «αναπτύσσουν τη φαντασία, θα κάνουν κάτι καινούριο, θα προκαλούν έκπληξη

paihnidi_30.jpg

1930 - Η Γέννηση της Fisher-Price: Μια φορά κι έναν καιρό, το 1930, ήταν ένας άντρας που τον έλεγαν Herman Fisher ο οποίος σκέφτηκε ότι ο κόσμος χρειάζεται καλύτερα παιχνίδια που θα «αναπτύσσουν τη φαντασία, θα κάνουν κάτι καινούριο, θα προκαλούν έκπληξη

Φεβρουάριος του 1931

Ο «Dr. Doodle» και η «Granny Doodle» ήταν ανάμεσα στα πρώτα παιχνίδια που δημιούργησε η Fisher-Price. Η πρώτη σειρά παιχνιδιών ονομάστηκε «16 Hopefuls» και είχε να κάνει με κάποια πολύ γλυκά παπάκια που έκαναν την πρεμιέρα τους στην Έκθεση Παιχνιδιών της Νέας Υόρκης. Τα παιχνίδια αντανακλούσαν τη σχεδιαστική ματιά της Margaret Evans Price, γνωστής εικονογράφου παιδικών βιβλίων στην Αμερική και σύζυγος του Irving Price.  

11 Μαρτίου του 1931
Μία χιονισμένη κρύα μέρα, ξεκίνησε το πρώτο φορτίο παιχνιδιών της Fisher-Price με προορισμό το κατάστημα Macy’s της Νέας Υόρκης, για να ζεστάνει τις καρδιές των μικρών παιδιών.

1932: Το Πρώτο Εργοστάσιο
Ένα μικρό και ταπεινό κτίριο σε έναν ήσυχο αστικό δρόμο του χωριού East Aurora ήταν το πρώτο σπίτι της Fisher-Price. Βρισκόταν στον αριθμό 70 της οδού Church και ήταν κάποτε οικία, μετά μαγαζί με χάλκινα είδη και έπειτα σιδηρουργείο. Οι νέοι ένοικοι πλήρωσαν 5.000 δολάρια για το κτίριο και ξεκίνησαν την ανακαίνιση για να το μετατρέψουν σε εργοστάσιο παιχνιδιών. Αυτό το μικρούλι κτήριο φιλοξένησε τις εγκαταστάσεις παραγωγής αλλά και τα γραφεία διαχείρισης της εταιρείας για πάνω από 20 χρόνια. 

Δημιουργήθηκε το «Big Performing Circus», το πρώτο σετ παιχνιδιού της Fisher-Price το οποίο είχαν σχεδιάσει από κοινού η Margaret Price και η Helen Schelle.

1933: Πέρα από τα σύνορα
Η Fisher-Price κάνει τις πρώτες της διεθνείς πωλήσεις στέλνοντας εμπόρευμα με παιχνίδια στο κατάστημα Harrod’s στο Λονδίνο.

1934: Τα Προσχολικά Παιχνίδια της Fisher-Price: Η πρώτη εταιρία που ανακαλύπτει τον όρο και τη φράση «Προσχολικά Παιχνίδια».
Ένα Ξύλινο Σετ Παιχνιδιού με 20 Κομμάτια αποτέλεσε μέρος μιας νέας σειράς που ονομάστηκε Προσχολικά Παιχνίδια. Ο Herman Fisher επιστράτευσε τη μητέρα του για να συμβάλει στον σχεδιασμό αυτών των αρχικών παιχνιδιών.Η μητέρα του Herman Fisher, δασκάλα στο επάγγελμα, πρότεινε να ονομαστούν τα ξύλινα παιχνίδια ανάπτυξης «Προσχολικά Παιχνίδια». Έτσι ονομάζονται ακόμα, ακόμη και από άλλους κατασκευαστές παιχνιδιών.  

1935: Η Αρχή του Licensing: Η Fisher-Price γίνεται η πρώτη εταιρία που δημιούργησε παιχνίδια με άδεια χρήσης ξεκινώντας με τον Mickey Mouse της Disney, το 1935.

Ο Hermann Fisher ήταν ο πρωτοπόρος των πνευματικών δικαιωμάτων για τη χρήση εμπορικών σημάτων στα παιχνίδια του. Έκανε την πρώτη συνεργασία που έγινε ποτέ με την Disney δημιουργώντας τα προϊόντα «Mickey Mouse Band» όπου ο Donald Duck μάλιστα, έγινε best seller ξεπερνώντας τον Mickey Mouse! Αυτή ήταν η αρχή της συνεργασίας για πολλά ακόμα παιχνίδια Fisher-Price - Disney που θα ακολουθούσαν.

1936: Μια Ασημένια Επένδυση
Η εταιρεία εισέπραξε τα πρώτα της κέρδη, 3.000 δολάρια, από τις πωλήσεις του παιχνιδιού «Pop-Up Pluto». Ο Herman Fisher μοιράστηκε αυτά τα κέρδη, σε μορφή ασημένιων δολαρίων, με τους εργαζόμενους για να δείξει στους ιδιοκτήτες καταστημάτων ότι μια καλή επιχείρηση κάνει καλό σε όλη την κοινότητα. Είπε ότι οι  εργαζόμενοι που θα προσέφεραν για 20 χρόνια της υπηρεσίες τους στην εταιρεία, θα ανταμείβονταν με ένα από αυτά τα ασημένια δολάρια!

1938: Το Τέλειο Σκυλάκι
Ο «Snoopy Sniffer» κάνει την εμφάνισή του, κατακτάει τα πλήθη και την αγορά και γίνεται το παιχνίδι-θρίαμβος της χρονιάς! Είχε αρκετή παικτικότητα για εκείνη την εποχή, με τα πόδια του να προχωράνε και με το ελατήριο για ουρά να κουνιέται, παραμένοντας στην παραγωγή για 44 χρόνια με πάνω από 5 εκατομμύρια πωλήσεις!

1942.jpg

1942: Υποστηρίζοντας το Κοινό Καλό
Μετά από μία μόνο δεκαετία λειτουργίας, η εταιρεία σταμάτησε να κατασκευάζει παιχνίδια για περίπου τέσσερα χρόνια, βάζοντας τις μηχανές της να δουλεύουν για μέρη αεροσκαφών της Corsair, προστατευτικά μπαλόνια πλοίων και κιβώτια ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού για τα στρατεύματα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. «Αν εξαιτίας του πολέμου ζητηθεί το εργοστάσιό μας, θα αναστείλουμε την παραγωγή των παιχνιδιών μας για όλη τη διάρκειά του» δήλωσε ένας από τους ιδρυτές, ο Herman Fisher. Για να κρατηθεί το όνομα της εταιρείας αυτά τα 4 χρόνια, ο Herman Fisher σκέφτηκε μια ιδέα, να γράφει και να στέλνει χαρούμενα γράμματα στα καταστήματα λιανικής για να μην χάσει το ενδιαφέρον τους και να παραμείνουν ικανοποιημένοι κι ευχαριστημένοι για όλα όσα θα έρχονταν, πράγμα που έγινε.

1942.jpg

1950: Νέα Τεχνολογία
Η Fisher-Price ξεκίνησε μία νέα τάση όταν εισήγαγε το πλαστικό στη βιομηχανία του παιχνιδιού με την «Queen Buzzy Bee», την ξύλινη μελισσούλα με τα δημοφιλή πλαστικά φτερά της, κάνοντας την αρχή μιας νέας εποχής! Το πλαστικό άνοιξε έναν ολοκαίνουργιο κόσμο δυνατοτήτων στη βιομηχανία του παιχνιδιού: επέτρεψε τη δημιουργία περισσότερων σχημάτων και τη χρήση περισσότερων χρωμάτων! Οι μητέρες, μάλιστα, είχαν την αίσθηση ότι η Fisher-Price είχε μία συγκεκριμένη και μοναδικά καλή ποιότητα πλαστικού.

1953: Πέρα από αυτόν τον Κόσμο
Πολύ πριν ακόμα πατήσει ο άνθρωπος στο φεγγάρι, υπήρχε ένα παιχνίδι από τον Άρη. Το «Space Blazer», σχεδιασμένο το 1953, μοναδικό στο είδος του, με κουδούνι άφιξης, κεραία με ελατήριο και διάφανο πλαστικό θόλο που κάλυπτε έναν μικρό, πράσινο Αρειανό.

1957: 3 Διαχρονικές Αγάπες
Το «Corn Popper», οι χάντρες «Snap-Lock» και το «Ξυλόφωνο» είναι τα 3 πρωτοποριακά και διασκεδαστικά παιχνίδια που ξεχώρισαν αμέσως και μεγάλωσαν γενιές και γενιές! Η Fisher-Price είχε τόσο ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης που δεν της έφταναν οι αποθήκες της, γι’ αυτό νοίκιασε χώρους από τα τοπικά αγροκτήματα, όμως ένας από τους στάβλους κάηκε και πολύ γρήγορα το East Aurora γέμισε με Corn Poppers!

1959: Πληθυσμιακή Έκρηξη
Το πυροσβεστικό όχημα «Looky Fire Truck» ήταν η αρχή για όλα όσα γνωρίζουμε σήμερα ως τα Μικρά Ανθρωπάκια «Little People»! Οι σχεδιαστές, κατά τη διάρκεια των συναντήσεων για τις δοκιμές παιχνιδιών παρατήρησαν ότι τα παιδιά επιχειρούσαν να βγάλουν τα στρογγυλά κεφαλάκια από το όχημα, αλλά δεν μπορούσαν γιατί ήταν μόνιμα στερεωμένα εκεί. Αυτό, τους οδήγησε στην απόφαση να αποχωριστούν την ιδέα με τα στρογγυλά κεφαλάκια και να δημιουργήσουν τις ολόσωμες φιγούρες τους, για τις οποίες δε φαντάζονταν ότι 60 χρόνια μετά θα είχαν συνολικά αγοραστεί πάνω από 2 εκατομμύρια κομμάτια. Αυτές οι φιγούρες αρχικά ονομάστηκαν «Fisher-Price Play Family», όμως στη δεκαετία του 1980 άλλαξαν ονομασία και έγιναν «Little People» καθώς οι ίδιοι οι καταναλωτές όλο και πιο συχνά τις ζητούσαν στα καταστήματα με αυτό το χαριτωμένο όνομα.

1960.jpg

1960: Κι όμως Κινείται! Η Fisher-Price γίνεται η πρώτη εταιρία που δημιουργεί την «Πυραμίδα» η οποία αναπαράγεται μέχρι σήμερα!
Μία κλασική αξία, η «Πυραμίδα» της Fisher-Price, παρουσιάστηκε το 1960. Με πολύχρωμους κρίκους και μαλακό, ασφαλές πλαστικό, μάθαινε στα παιδιά την ταξινόμηση και τα μεγέθη ενώ κουνιόταν πέρα-δώθε. Πάνω από 52 εκατομμύρια «Πυραμίδες» έχουν πουληθεί από τότε! Το 2020, η «Πυραμίδα» έγινε 100% ανακυκλώσιμη, κατασκευασμένη από ζαχαροκάλαμο ως μέρος των κινήσεων της εταιρείας προς τη δημιουργία πλήρως ανακυκλώσιμων παιχνιδιών για όλα τα προϊόντα της.

1960.jpg

1961: Μικροί Εξερευνητές: Πρωτοπορία και στις έρευνες. Το «Κέντρο Ερευνών» για τη δοκιμή παιχνιδιών και εφαρμόζεται επίσης μέχρι σήμερα.
Η Fisher-Price έκανε πάντα δοκιμές σε κάθε νέο της παιχνίδι πριν το διαθέσει στην αγορά, το 1961 όμως εγκαινίασε και επίσημα το Κέντρο Ερευνών, ένα δωμάτιο ειδικά σχεδιασμένο για δοκιμές παιχνιδιών, το πρώτο στο είδος του σε ολόκληρη τη βιομηχανία παιχνιδιών. Το Κέντρο Ερευνών προέκυψε από τη μητέρα του Herman Fisher που ήταν δασκάλα προσχολικής αγωγής και ενέπνευσε τον Herm μέσα από τη δουλειά της και το ενδιαφέρον της στο να παρατηρεί το παιχνίδι των παιδιών προκειμένου να κατανοεί τι τα εμπνέει περαιτέρω στις εξερευνήσεις τους. Έτσι, ο Herm αποφάσισε να χωρίσει το γραφείο του στα δύο και στο ένα μέρος να παρατηρεί τα παιδιά ενώ παίζουν. Αργότερα, όταν χτίστηκε το κτίριο Έρευνας & Ανάπτυξης, ο Herman Fisher εξασφάλισε εκεί έναν χώρο για βρεφονηπιακό σταθμό ο οποίος διέθετε μονόδρομο καθρέπτη ώστε να παρατηρούν τα παιδιά χωρίς να τα ενοχλούν καθώς παίζουν με τα παιχνίδια τους, κάτι εντελώς νέο στη βιομηχανία του παιχνιδιού γενικότερα! Σήμερα, η Fisher-Price  έχει πάνω από 1.400 τ.μ. ερευνητικών χώρων στις εγκαταστάσεις της, συνεχίζοντας την έρευνα για κάθε ένα από τα παιχνίδια της πολύ πριν τα βγάλει στα ράφια των καταστημάτων.

1963: Εμπρός; Φύγαμε
Το «Συρόμενο Τηλέφωνο» κουδουνίζει και κουνάει τα μάτια του καθώς τα παιδάκια το πάνε βόλτα. Στην αρχή το ονόμασαν «Talk Back Telephone», όμως άλλαξαν το όνομα λίγο μετά την παραγωγή του γιατί στους γονείς δεν άρεσε η ιδέα του να «αντιμιλάει» το παιδί τους, μιας και είχε και αυτή την έννοια στα αγγλικά η φράση talk back. Αυτό είναι άλλο ένα κλασικό παιχνίδι της Fisher-Price που υπάρχει ακόμα στα ράφια των καταστημάτων και, παρά τις αναβαθμίσεις που προσπάθησαν να γίνουν από τις ομάδες σχεδιαστών μέσα στα χρόνια, όπως το να βάλουν κουμπιά που τελικά απορρίφθηκαν από γονείς και παιδιά, γύρισαν τελικά στο αρχικό σχέδιο με το περιστρεφόμενο καντράν!

1968: Στη Φάρμα είναι Χάρμα
Παρουσιάστηκε το «Play Family Farm» με αριθμό #915. Σήμερα, η διαχρονική «Φάρμα» από τη σειρά παιχνιδιών της Fisher-Price, μετά από αρκετές προσεγγίσεις εξέλιξης, εξακολουθεί να είναι ένα πολυαγαπημένο αμερικάνικο, κλασικό σκηνικό για όλους. Η «Φάρμα», που πρωταγωνιστεί στην τελευταία διαφημιστική καμπάνια «Ας Γίνουμε Πάλι Παιδιά» προσκαλεί τους ενήλικες να επιστρέψουν στον κόσμο της δικής τους παιδικής ηλικίας.  

1969: Νέα Διοίκηση
Αφού πρώτα βρήκε έναν αγοραστή που θεωρούσε ως τον πιο κατάλληλο για να αναλάβει τα ηνία της αγαπημένης του εταιρείας, ο Herman Fisher παραιτήθηκε από πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Fisher-Price. Με τη δύναμη και την οικονομική ενίσχυση της παγκόσμιας μάρκας Quaker Oats, η Fisher-Price εγκαινίασε μία δεκαετία διεύρυνσης και εξαγορών, ετοιμάζοντας το έδαφος για να γίνει παγκόσμια ηγέτιδα στον χώρο του παιχνιδιού και στην κατασκευή πλαστικού. Κατά τη διάρκεια εκείνης της εποχής, η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις και τη διαφημιστική της παρουσία πάνω από 10 φορές. 

happy_apple_1973_fisher-price_90th_anniversary_90_years_timeline.jpg

To 1973 η Fisher-Price εισέρχεται στην κατηγορία Κούνια & Πάρκο, με 14 παιχνίδια ειδικά σχεδιασμένα για μωρά. Η σειρά περιλαμβάνει και τα πολύ γνωστά: «Μουσικό Περιστρεφόμενο», «Κέντρο Δραστηριοτήτων», «Μπαλίτσα Δραστηριοτήτων» και «Εκπαιδευτικό Μήλο».

happy_apple_1973_fisher-price_90th_anniversary_90_years_timeline.jpg

To 1973 η Fisher-Price εισέρχεται στην κατηγορία Κούνια & Πάρκο, με 14 παιχνίδια ειδικά σχεδιασμένα για μωρά. Η σειρά περιλαμβάνει και τα πολύ γνωστά: «Μουσικό Περιστρεφόμενο», «Κέντρο Δραστηριοτήτων», «Μπαλίτσα Δραστηριοτήτων» και «Εκπαιδευτικό Μήλο».

fonografos.jpg

1979: Η Εμφάνιση των Ηλεκτρονικών: Πικάπ ειδικά για παιδιά. Οι πρωτοτυπίες δεν έχουν σταματήσει και σκεφτείτε ότι δεν έχουμε μπει καν στα 80s.
Παρακολουθώντας τις τεράστιες αλλαγές στη βιομηχανία, η Fisher-Price παρουσίασε ηλεκτρονικά αποκλειστικά για παιδιά. Το καινοτόμο, συμπυκνωμένης ύλης, «Fisher-Price Phonograph» έκανε την εμφάνισή του ως το πιο προσεγμένο πικάπ για παιδιά στην αγορά. Ικανό να αντέχει σε σκληρή χρήση, ήταν ο προάγγελος της σειράς των ηλεκτρονικών οπτικοακουστικών προϊόντων «Kid-Tough», ειδικά σχεδιασμένων για παιδιά. Το αληθινό αυτό πικάπ διέθετε σταθερό βραχίονα που λειτουργούσε υπό πίεση (για να ελαχιστοποιούνται οι γρατζουνιές στον δίσκο), βελόνα από διαμάντι που προστατευόταν από το καπάκι που έκλεινε ενώ έπαιζε και λειτουργία μετάδοσης κίνησης δύο ταχυτήτων. Αυτό το αληθινό πικάπ ήταν η πρώτη γνωριμία των μελλοντικών DJ με τα δισκάκια.

fonografos.jpg

1980: Κασέτα-Κασέτα 
Τη δεκαετία του 1980 κάνει την εμφάνισή του το μαγνητόφωνο «Tape Recorder», ένα επαναστατικό παιχνίδι με ηλεκτρονικούς ήχους από τον κόσμο των μεγάλων σε όμορφες παιδικές διασκευές. Ανθεκτικό και εύκολο στη χρήση, ειδικά για παιδιά. Αυτό το μοντέρνο και πρωτοποριακό παιχνίδι αναμετρήθηκε και κατέλαβε τη θέση του μαζί με τα πιο απαραίτητα παιχνίδια, αλλάζοντας το σκηνικό του παιχνιδιού με έναν εντελώς νέο τρόπο. Το αίτημα προς τους σχεδιαστές ήταν να μπορέσουν να εντάξουν την τεχνολογία στον κόσμο των παιδιών προσθέτοντας την εγγενή αξία του παιχνιδιού και όχι απλώς χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως μόδα. Ένα αίτημα που ακόμα ισχύει στη Fisher-Price.

1984: Ο Εξοπλισμός του Μωρού: Η πρώτη στη μαζική παραγωγή και διανομή Βρεφικής Ενδοεπικοινωνίας
Η εμφάνιση της Fisher-Price στον κόσμο του βρεφικού εξοπλισμού ήταν μία φυσική εξέλιξη για την εταιρεία. Η βαθιά γνώση της για τα βρέφη και για εκείνους που τα φροντίζουν, ώθησε τη Fisher-Price να γίνει μία από τις παγκόσμιες ηγέτιδες της αγοράς στα καρεκλάκια φαγητού, στις βρεφικές κούνιες, στα κέντρα δραστηριοτήτων, στα μπανάκια, στα γιο-γιο και στις ενδοεπικοινωνίες.

1990: Χαρούμενες Σαπουνόφουσκες
Πολλά από τα διαχρονικά παιχνίδια που έχουν δημιουργηθεί στη Fisher-Price έχουν βασιστεί σε παιδικές αναμνήσεις και εμπειρίες των σχεδιαστών της. Μία τέτοια περίπτωση είναι και το παιχνίδι «Bubble Mower», με αριθμό #2022. Ο σχεδιαστής που συνέλαβε την ιδέα του να βγαίνουν σαπουνόφουσκες από μία μηχανή του γκαζόν θυμήθηκε τα μεγάλα σύννεφα καπνού που συνήθιζαν να βγαίνουν από τη βενζινοκίνητη μηχανή του γκαζόν του γείτονά του, τα καλοκαίρια της παιδικής του ηλικίας.

1991: Ημέρα Ανεξαρτησίας
Την 1η Ιουλίου του 1991, η Fisher-Price εισήχθη ως ανεξάρτητη εταιρεία στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

1993: Το Μέλλον του Παιχνιδιού
Η Mattel, δημιουργός διαχρονικών παιχνιδιών όπως η Barbie και τα Hot Wheels, ενώνει τις δυνάμεις της με τη Fisher-Price.

1997: Δράση & Περιπέτεια
Παρουσιάζεται μια νέα σειρά από φιγούρες δράσης για αγόρια, οι «Rescue Heroes», που κερδίζουν τις καρδιές των γονιών ως οι πρώτες μη-βίαιες φιγούρες δράσης -και τα παιδιά όμως τις θεωρούν πολύ cool.  

Έκφραση: Τα Μικρά Ανθρωπάκια «Little People» συνεχίζουν να εξελίσσονται με ακόμα πιο ρεαλιστικές λεπτομέρειες αλλά και με προσωπικά χαρακτηριστικά. Οι νεότεροι ήρωες, τώρα έχουν ιδιαίτερες εκφραστικές λεπτομέρειες στα χέρια, στη στάση τους, στο πρόσωπο.

1999: Ωραία Εποχή για Κορίτσια
Η Fisher-Price συνέχιζε να αναπτύσσει θεματικά σετ παιχνιδιών για αγόρια, όμως και τα κορίτσια δεν έμειναν παραμελημένα. Ο επανασχεδιασμός του κουκλόσπιτου  «Loving Family Dollhouse» ήταν το όνειρο κάθε μεσίτη ακινήτων! Επτά δωμάτια, τζάκι, μπάνιο και εντοιχισμένες συσκευές. Απίστευτα ελκυστικό! Και το πιο σημαντικό; Έκλεινε για μεταφορά και πήγαινε παντού, παντού, παντού! Και μετά αποθήκευση στη ντουλάπα μέχρι την επόμενη επίσκεψη για παιχνίδι.

tzamperoy.jpg

2003: Χοροπηδηχτός Χορός. Το πρώτο παιχνίδι αιώρησης με τον όρο «Jumperoo» παραμένει παγκόσμιο best-seller ήρθε επίσης από την Fisher-Price.
Το «Jumperoo» χοροπηδάει στα ράφια των καταστημάτων φέρνοντας στα μωρά τη χαρά του να χοροπηδάς αλλά με ασφάλεια. Αυτός ο αξιοζήλευτος βρεφικός εξοπλισμός που αγκαλιάστηκε από εκατοντάδες γονείς σε όλο τον κόσμο είναι ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα σήμερα, καθώς επιτρέπει στα μωρά να μπορούν να σηκωθούν για πρώτη φορά και να δουν τον κόσμο γύρω τους! Η πρωτοποριακή αυτή εφεύρεση προέκυψε από την εξέλιξη των σπιτιών στα οποία δεν μπορούσε πλέον κάποιος να κρεμάσει κάτι βαρύ με σιγουριά. Η Fisher-Price ήξερε ότι στα μωρά αρέσουν τα πηδηματάκια, γι’ αυτό έφερε στη ζωή τους ένα προϊόν για να στέκονται και να χοροπηδάνε ελεύθερα με ασφάλεια, αλλά και με ευκολία στη μεταφορά ώστε να μπορούν οι γονείς να το τοποθετούν όπου θέλουν μέσα στο σπίτι. 

tzamperoy.jpg

2004: Μαθαίνει Παίζοντας
Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια «Παίζω & Μαθαίνω» μιλούν και προσφέρουν στα μωρά τις πρώτες τους γνώσεις μέσα από διασκεδαστικά, οικεία θέματα από το καθημερινό τους περιβάλλον. Το «Εκπαιδευτικό Σκυλάκι» γίνεται αμέσως ένας αγαπημένος χαρακτήρας σε περισσότερες από 130 χώρες και 37 γλώσσες συνεχίζοντας να είναι ανάμεσα στα κορυφαία παιχνίδια της Fisher-Price για περισσότερα από 16 χρόνια τώρα.

2008: Για Φαντάσου…
Τα παιχνίδια «Imaginext» γίνονται ατρόμητα όταν τα τηλεχειριστήρια μπαίνουν στη συσκευασία με τους δεινοσαύρους για να τους χειριστούν. Η Fisher-Price  κατέχει την επίσημη άδεια εμπορικής χρήσης του Jurassic World για τη σειρά παιχνιδιών της «Imaginext».

code-a-pillar_2016_fisher-price_90th_anniversary_90_years_timeline.jpg

2016: Προγραμματισμός για Παιδιά:  Η Fisher-Price πρωτοπορεί ξανά και γίνεται πρώτη εταιρεία που ανέπτυξε κώδικα για την προσχολική ηλικία με το βραβευμένο παιχνίδι «Code-Pillar»
Το «Code-a-pillar» είναι ένα παιχνίδι από τη σειρά «Μαθαίνω να Σκέφτομαι» της Fisher-Price που οδηγεί τη μάθηση πέρα από το Α, Β, Γ και το 1, 2, 3, βοηθώντας τα παιδιά να σκέφτονται αυτόνομα. Κάθε παιχνίδι από αυτή τη σειρά  είναι φτιαγμένο για να καλλιεργεί τις δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως την αναζήτηση, τον πειραματισμό και την επίλυση προβλημάτων με έναν τρόπο που τα παιδιά δεν έχουν ξαναδεί. Το παιχνίδι αυτό γίνεται ένα παγκόσμιο must ανάμεσα στα πιο προχωρημένα παιχνίδια στις μέρες μας.

code-a-pillar_2016_fisher-price_90th_anniversary_90_years_timeline.jpg

Το 2020, η «Πυραμίδα» γίνεται 100% ανακυκλώσιμη, κατασκευασμένη από ζαχαροκάλαμο ως μέρος των κινήσεων της εταιρείας προς τη δημιουργία πλήρως ανακυκλώσιμων παιχνιδιών για όλα τα προϊόντα της.

Χειροκροτώντας την Πρώτη Γραμμή
Το 2020, ανταποκρινόμενη στην πανδημία από τον COVID-19, η Fisher-Price για άλλη μια φορά συνεισφέρει στην κοινωνία παρατάσσοντας τους ανθρώπους της σχεδιαστικής της ομάδας στο να φτιάξουν μάσκες ώστε να συμβάλλει στη σημαντική αυτή ζήτηση. Ακόμα, κυκλοφορεί μία ειδική σειρά από συλλεκτικούς ήρωες δράσης και Μικρά Ανθρωπάκια Πρωταθλητών της Κοινωνίας με την ονομασία #ThankYouHeroes. Το σύνολο των εσόδων διατίθεται για την πρωτοβουλία #FirstRespondersFirst, η οποία στηρίζει τους υγειονομικούς άμεσης επέμβασης που είναι στην πρώτη γραμμή.

90 χρόνια παιδί
Η εταιρεία θα παρουσιάσει μέσα στη χρονιά και στην Ελλάδα, μία νέα πολυετή καμπάνια 360ο επικοινωνίας με τίτλο «Ας Γίνουμε Πάλι Παιδιά», η οποία εξυμνεί τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο τα παιδιά, μέσα από αισιοδοξία και χιούμορ ενώ, παράλληλα, προσκαλεί ανοιχτά τους μεγάλους να γίνουν πάλι μικροί και να ανακαλύψουν ξανά τη χαρά του παιχνιδιού.

Δειτε περισσοτερα

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ