Κοσμος

Εταιρείες αποσύρουν διαφημίσεις από το YouTube λόγω παιδοφιλίας

Εκτός από τη Nestlé και την Epic απέσυρε τις διαφημίσεις από το YouTube και η Disney

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
fortnite

Οι δημιουργοί του Fortnite απέσυραν τις διαφημίσεις τους από το YouTube, εν μέσω ανησυχιών ότι η προώθηση του δημοφιλούς παιχνιδιού γινόταν σε βίντεο που συνοδεύονταν από σχόλια παιδόφιλων.    

Η Epic Games επιβεβαίωσε ότι απέσυρε τις διαφημίσεις της από το YouTube, ιδιοκτησίας της Google, ακολουθώντας το παράδειγμα της Nestle, με αφορμή το σκάνδαλο ακατάλληλου περιεχομένου στα σχόλια. 

Όλα ξεκίνησαν όταν χρήστες του YouTube παρατήρησαν πως άγνωστοι έγραφαν ύποπτα μηνύματα κάτω από βίντεο με πρωταγωνιστές παιδιά, δίνοντας οδηγίες για το χρονικό σημείο που θα μπορούσε κάποιος να παγώσει την εικόνα, ώστε να εξασφαλίσει ευκρινή στιγμιότυπα των ανηλίκων. Σε πάρα πολλά από αυτά τα βίντεο, παρουσιάζονταν εμβόλιμες διαφημίσεις της Nestlé, του Fortnite και της Disney ενώ αρκετές είναι και οι περιπτώσεις ανάρτησης συνδέσμων παιδικής πορνογραφίας, σε κοινή θέα, στα σχόλια. 

Την Κυριακή, ο μπλόγκερ Ματ Ουάτσον ανήρτησε ένα βίντεο διάρκειας 20 λεπτών όπου έδειχνε πώς παιδόφιλοι συνδέονται μεταξύ τους και μεταδίδουν ο ένας στον άλλο περιεχόμενα μέσω συνδέσμων που βρίσκονται στα σχόλια χρηστών κάτω από βίντεο με παιδιά, ιδίως με μικρά κορίτσια που επιδίδονται σε αθλητικές δραστηριότητες, όπως τη γυμναστική.

Ο μπλόγκερ κρίνει πως ο αλγόριθμος της πλατφόρμας διευκολύνει αυτές τις ύποπτες ενέργειες, συστήνοντας στους χρήστες κι άλλα παρόμοια βίντεο, και διατυπώνει την οργή του, καθώς αυτά τα βίντεο αποτελούν και πηγή κέρδους, αφού εμφανίζονται διαφημίσεις κατά την έναρξή τους ή κατά τη διάρκειά τους.

«Οι παιδόφιλοι ανταλλάζουν στοιχεία επικοινωνίας στα social media. Ανταλλάζουν συνδέσμους παιδικής πορνογραφίας στα σχόλια στο YouTube. Στέλνουν ο ένας στον άλλον βίντεο που δεν εμφανίζονται στις δημόσιες λίστες αναζήτησης από τρίτους και κάποιο λάθος στον αλγόριθμο του YouTube τους επιτρέπει να τα κάνουν όλα αυτά», εξήγησε ο μπλόγκερ.

Εκτός από τη Nestlé και την Epic απέσυρε τις διαφημίσεις από το YouTube και η Disney σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.

«Λάβαμε αμέσως τα ανάλογα μέτρα, διαγράφοντας δίκτυα και λογαριασμούς, προειδοποιώντας τις αρχές για κάθε παράνομη δραστηριότητα και απενεργοποιώντας τα σχόλια σε δεκάδες εκατομμύρια βίντεο που περιλαμβάνουν ανηλίκους» ήταν η αντίδραση ενός εκπροσώπου τύπου του YouTube.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ