Κοσμος

DAY 7 / SAN FRANCISCO, CA: YouTube, όλοι είμαστε ρεπόρτερς

Η Ολίβια εξηγεί γιατί ο Σωλήνας Σου είναι η Νέα Τηλεόραση

2034-9484_0.jpg
Αχιλλέας Πεκλάρης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
3780-23218.JPG

Σε μια μέρα, ανεβαίνουν κάπου 1 δισεκατομμύριο videos. Κάθε μια ώρα, περίπου είκοσι ώρες υλικό σε κάμερα. Το YouTube είναι η νέα τηλεόραση και είναι 100% δημόσια, με την πραγματική σημασία της λέξης.

Η Ολίβια, Manager Ειδήσεων, μας λέει ότι «αυξάνει τη διαφάνεια, έχει κάνει την εικόνα προσβάσιμη απ’ όλους, ενδυναμώνει τον μεμονωμένο πολίτη, ενισχύει τη δύναμη του κόσμου, φιλοξενεί το διάλογο και ενώνει ανθρώπους από όλο τον πλανήτη. 

Παρατηρεί τι έγινε στις αμερικάνικες εκλογές του ’08, όταν η θεαματικότητα των πολιτικών video ανέβηκε κατά 650%, επτά στους δεκαέξι υποψήφιους ανακοίνωσαν την υποψηφιότητά τους μέσω YouTube και ο Ομπάμα ανέβασε συνολικά 1800 βιντεάκια. Εκεί την πάτησε και ο Τζον Έντουαρντς που χτενιζόταν επί έξι λεπτά μπροστά σε κάμερα, αλλά και ο γερουσιαστής Βιρτζίνια Τζόρτζ Άλεν, που ακούστηκε να αποκαλεί με το ρατσιστικό «macaca» έναν έγχρωμο σε μια συγκέντρωση.

Όταν ο Ομπάμα έδωσε την πρώτη συνέντευξη του, μετά από έξι μήνες αφωνίας, προτίμησε να το κάνει στο YouTube. Το αποτέλεσμα ήταν να νευριάσουν όλοι οι δημοσιογράφοι και τα τηλεοπτικά δίκτυα, που ακόμα δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν ότι τα Social Networks, σιγά – σιγά, αλλά σταθερά, τους βγάζουν στην άκρη.

Η Ολίβια λέει ότι δεν μπορούμε ακόμα να μιλάμε για citizen journalists, αφού ο όρος δημοσιογράφος δεν αφορά μόνο στην καταγραφή ενός video. «Μιλάμε, όμως, για citizen reporters, οι οποίοι είναι παντού, και δεν αφήνουν τίποτα να τους ξεφύγει»...

Η ίδια λέει στην κάμερα της A.V. ποια video θυμάται, από τα τελευταία χρόνια που εργάζεται στην εταιρεία.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ