Κοσμος

«Μέρκελ ή Μέρκελ, η Γερμανία έχει μόνο αυτή την επιλογή;»

Ο πόλεμος των spots μεταξύ καγκελαρίου και Μάρτιν Σουλτς

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
369187-762872.jpg
EPA / RONALD WITTEK

«Μέρκελ ή Μέρκελ, η Γερμανία έχει μόνο αυτή την επιλογή;» Αυτό το ερώτημα έθεσε το γερμανικό κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο ARD, ένα μήνα πριν τις γερμανικές εκλογές.

Οι γερμανοί πολίτες, όπως τουλάχιστον δείχνουν οι δημοσκοπήσεις θεωρούν τη νυν καγκελάριο μια ασφαλή επιλογή και εκείνη δείχνει να το αντιλαμβάνεται αποφεύγοντας κινήσεις υψηλού ρίσκου, ή κινήσεις σοκ, όπως το Brexit και διατηρώντας χαμηλό, αλλά στιβαρό προφίλ. Αυτό αποδυκνείει και το νέο σποτ της καγκελαρίου 

«Σε ποια Γερμανία θα ζήσετε» είναι το ερώτημα που θέτει στους ψηφοφόρους το πρώτο τηλεοπτικό σποτ του CDU της Άνγκελα Μέρκελ, εν όψει της εκλογικής αναμέτρησης για την καγκελαρία, με τίτλο «Η Γερμανία του αύριο».

Η καγκελάριος θέτει το ερώτημα «πώς θα ζήσουμε στο μέλλον;», ενώ στο σποτ τίθενται θέματα όπως η παιδεία, η απασχόληση, η Δικαιοσύνη και η Ευρώπη.

Παράλληλα, το CDU έχει παρουσιάσει και δύο πόστερ, στα οποία δεσπόζει η εικόνα της Άνγκελα Μέρκελ (που χαρακτηρίζεται έξυπνη, προσγειωμένη και αποφασιστική επιλογή), όπου δίνεται έμφαση στο μέλλον της Γερμανίας, με τους Χριστιανοδημοκράτες να παρουσιάζονται ως η επιλογή που θα διατηρήσει τη χώρα στον δρόμο της επιτυχίας, «για μια χώρα στην οποία ζούμε καλά».

Σημειώνεται πως από πλευράς του, το SPD του Μάρτιν Σουλτς έχει δώσει «απάντηση» στο συγκεκριμένο σποτ  με εικόνα ενός μωρού στη μήτρα (όπως αρχίζει και το σποτ του CDU), ενώ ακούγεται από πίσω η φωνή του υποψηφίου των Σοσιαλδημοκρατών, ο οποίος εκφράζει την ελπίδα για μια χώρα όπου ο πολίτης μπορεί να ζήσει καλά από τη σύνταξή του και δεν χρειάζεται να δουλεύει μέχρι τα 70.

Οι περισσότεροι γερμανοί πολίτες εκτιμούν ότι οι εκλογές της 24ης Σεπτεμβρίου έχουν ήδη κριθεί και ότι το SPD δεν μπορεί πλέον να καλύψει τη μεγάλη απόσταση που το χωρίζει από τους συντηρητικούς της Αγκ. Μέρκελ.

Πέντε εβδομάδες πριν τις ομοσπονδιακές εκλογές της 24ης Σεπτεμβρίου το αισθητά αποδυναμωμένο σε σχέση με τις αρχές του χρόνου Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD) ενισχύεται οριακά συγκεντρώνοντας το 24% (+1%) στην πρόθεση ψήφου, που είναι το υψηλότερο ποσοστό που καταγράφει το Ινστιτούτο Forsa τους τελευταίους τρεις μήνες.

Σύμφωνα με τη νέα δημοσκόπηση του Ινστιτούτου που δημοσιεύουν σήμερα το περιδικό Stern και το τηλεοπτικό κανάλι RTL, στον αντίποδα Χριστιανοδημοκράτες και Χριστιανοκοινωνιστές (CDU/CSU) χάνουν μια μονάδα και λαμβάνουν πλέον 38%, συνεχίζοντας όμως να διατηρούν ένα σαφές προβάδισμα 14 μονάδων έναντι των βασικών συνδιεκδικητών της καγκελαρίας.

Μια μονάδα κερδίζει και το εθνολαϊκιστικό Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) που αποσπά το 9%, που είναι το καλύτερο ποσοστό του ξενοφοβικού κόμματος από τον Απρίλιο. 

Επίσης στο 9% βρίσκεται και η Αριστερά (Die Linke) ενώ στο 8% οι Φιλελεύθεροι (FDP). Μια μονάδα χάνουν οι Πράσινοι (Grüne) που με 7% θα ήταν το μικρότερο κόμμα της ελάσσονος αντιπολίτευσης στην επόμενη γερμανική Βουλή. 

Λοιπά κόμματα συγκεντρώνουν 5% ενώ ιδιαίτερα υψηλό παραμένει το ποσοστό των αναποφάσιστων και όσων δηλώνουν ότι θα απέχουν με 24%.

Αμελητέες είναι την ίδια ώρα οι μεταβολές στα προσωπικά ποσοστά των δυο βασικών υποψηφίων Άγκελα Μέρκελ και Μάρτιν Σουλτς. Στο θεωρητικό ερώτημα περί απευθείας εκλογής καγκελαρίου, ο πρώην πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου λαμβάνει μόλις 23% ενώ η πρόεδρος της CDU 50%. 

Η νυν καγκελάριος διατηρεί έτσι ένα σαφές προβάδισμα που κυμαίνεται αυτή την εβδομάδα στις 27 μονάδες.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ