- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Το Εθνικό Θέατρο εγκαινιάζει νέα θερινή σκηνή με τη χορηγία του ιδρύματος Λάτση.
Το Εθνικό Θέατρο αποκτά τη δίκη του θερινή σκηνή στο Σχολείο της Ειρήνης Παππά, που εδώ και δύο χρόνια στεγάζει τη Δραματική Σχολή της πρώτης κρατικής σκηνής, όπως ανακοίνωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Δημήτρης Λιγνάδης, σε χθεσινή συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του Τύπου.
Το ανοιχτό θέατρο που βρίσκεται υπό κατασκευή, έχει χωρητικότητα 1.200 θέσεων και θ’ ανοίξει για το κοινό στα τέλη του Ιουλίου. Η «Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου θα εγκαινιάσει την λειτουργία του, ενώ παραγωγοί της ελεύθερης σκηνής θα μπορούν να το νοικιάσουν μελλοντικά για να παρουσιάσουν την δουλειά τους. Με τη χορηγία του ιδρύματος Λάτση και σε αναμονή της οικοδομικής άδειας για την κατασκευή βοηθητικών χώρων, αποκαθίστανται προς το παρόν οι κερκίδες που, υπό τις παρούσες συνθήκες που επιβάλλει η πανδημία του κορωνοϊού, θα μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 500 άτομα.
Ο Δημήτρης Λιγνάδης, αναφέρθηκε στην επόμενη μέρα του Εθνικού μετά την πανδημία και ευχαρίστησε τους εργαζόμενους του οργανισμού για την πολύτιμη συνεισφορά τους την περίοδο της καραντίνας τονίζοντας πως όλοι προσπάθησαν προκειμένου το Εθνικό Θέατρο να παραμείνει λειτουργικό και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
«Το Εθνικό Θέατρο δεν αγάπησε ποτέ την αδράνεια και προσπάθησε ν’ ανθήσει έστω και λίγο μέσα σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη. Δεν είμαστε θαυματουργοί που τα κάνουμε όλα σωστά, αλλά μία επίμονη ομάδα που με ζήλο προσπαθούμε να παραμείνουμε ζωντανοί και μετά την πανδημία. Και θα είμαστε αρκούντως εφευρετικοί για ν’ αρχίσουμε να ξαναχτίζουμε όσα γκρεμίστηκαν. Δεν πρέπει κανείς να κινείται φοβικά ή χωρίς ελπίδα για το μέλλον» δήλωσε.
Όπως είπε, το Εθνικό Θέατρο από την πρώτη στιγμή αυτής της πρωτόγνωρης συνθήκης, με πλήρη συνείδηση της αποστολής του, στάθηκε στην πρώτη γραμμή, οργανώνοντας έως και πρόσφατα πολλές διαδικτυακές προβολές από το ηλεκτρονικό του αρχείο αλλά και από παραστάσεις της τελευταίας δεκαετίας, πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν την παιδεία αλλά και την κοινωνική και ατομική μας ευθύνη σε αυτή την τόσο δύσκολη περίοδο (κατασκευή ιατρικών μασκών, εθελοντικές αιμοδοσίες, εκπαιδευτικά εργαστήρια κ.α.), ενώ ταυτόχρονα από τους εργαζόμενους και συνεργάτες επιταχύνθηκαν εργασίες συντήρησης υπαρχουσών υποδομών και δημιουργία νέων, έτσι ώστε ο οργανισμός να είναι έτοιμος για το προσεχές διάστημα.
Παράλληλα, ο Δημήτρης Λιγνάδης αναφέρθηκε στις παραστάσεις που θα πραγματοποιήσει το Εθνικό Θέατρο το καλοκαίρι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι δύο παραγωγές του Εθνικού («Πέρσες» και «Λυσιστράτη)» που είχαν ήδη προγραμματιστεί να ανέβουν στην Επίδαυρο θα παρουσιαστούν τελικά τρεις αντί για δύο ημέρες (24,25,26 Ιουλίου και 31 Ιουλίου και 1,2 Αυγούστου), προσπαθώντας έτσι να καλύψουν ένα μέρος της απώλειας των εσόδων που θα έχουν όλες οι παραστάσεις δεδομένων των μέτρων προστασίας.
Ακόμη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής αναφέρθηκε στις τρεις συμπληρωματικές δράσεις του Εθνικού που εντάσσονται στο πρόγραμμα του υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα, ένας πολιτισμός» και θα πραγματοποιηθούν σε αρχαιολογικούς χώρους στην Αττική. Πρόκειται για τα «Σπουδαία ερείπια» (μια παράσταση για τις εμπειρίες περιηγητών στην Ελλάδα του 16ου -19ου αιώνα) σε σκηνοθεσία της Νατάσας Τριανταφύλλη), την «Αθηναίων Πολιτεία» (μια σειρά πεζών αρχαιόθεμων κειμένων που προλόγισαν την αθηναϊκή δημοκρατία) σε σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου) και «Το αμάρτημα της μητρός μου» του Γ. Βιζυηνού (στην αγγλική γλώσσα) σε σκηνοθεσία Δανάης Ρούσσου.
«Δεν πιστεύω πως τα αρχαία είναι ένα αδρανές υλικό. Αντίθετα, τέτοιες εκδηλώσεις θα μας συμφιλιώσουν με τους αρχαιολογικούς χώρους και θα αναδείξουν κείμενα in situ ακουσμένα» είπε. Οι χώροι που θα πραγματοποιηθούν οι δράσεις θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα σε συνεννόηση με το ΥΠΠΟΑ.
Όσον αφορά τα νέα δεδομένα που επέβαλλε στο θεατρικό χώρο η πανδημία, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, δήλωσε: ««Το Εθνικό Θέατρο είναι ένας κρατικός φορέας που τηρεί κατά γράμμα τις οδηγίες του ΥΠΠΟΑ. Αισιοδοξώ ότι κάποια στιγμή τα μέτρα θα χαλαρώσουν». Σχετικά με τις προσλήψεις καλλιτεχνών, είπε πως «δεν μπορούμε να πάμε κόντρα στις συλλογικές συμβάσεις που επιβάλλουν εξάμηνη απασχόληση κάθε ηθοποιού και να προσλάβουμε κάποιον για δύο μήνες προκειμένου να έχουν περισσότεροι άνθρωποι δουλειά. Η “στέγη” γι’ αυτήν την καταιγίδα δεν μπορεί να είναι μόνο το Εθνικό Θέατρο. Κάνουμε τεράστια προσπάθεια να μην μειώσουμε αυτούς που ήδη δουλεύουν».
Σύμφωνα με την αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια Ερι Κύργια τα ταμεία του Εθνικού αναμένεται να σημειώσουν σημαντικές απώλειες αφού μέχρι πέρυσι ένα sold out στην Επίδαυρο έφερνε έως και 300.000 ευρώ έσοδα, ενώ φέτος οι πιο αισιόδοξοι υπολογισμοί δεν ξεπερνούν τις 120.000 εσόδων από κάθε παραγωγή. Σε αυτές προστίθενται και τα διαφυγόντα κέρδη του Εθνικού από τη σεζόν που ποτέ δεν τελείωσε εξαιτίας του κλεισίματος των θεάτρων (που υπολογίζονται περίπου στα 450.000 ευρώ).
Σχετικά με το ρεπερτόριο της επόμενης χρονιάς, ο Δημ. Λιγνάδης είπε πως θ’ ανακοινωθεί το φθινόπωρο, ενώ η σεζόν θα «ανοίξει» με τις παραγωγές που διακόπηκαν ή αναβλήθηκαν λόγω κορονοϊού. «Πρόθεσή μας είναι ν’ ανέβουν αυτές οι παραγωγές που είναι έτοιμες, αφενός για ηθικούς λόγους κι αφετέρου γιατί είναι παραγωγές που έχουν πληρωθεί. Μένουν μόνο κάποιες τελικές διαβουλεύσεις με τους σκηνοθέτες», σημείωσε.
Ο Δημήτρης Λιγνάδης χαρακτήρισε την πρωτοβουλία των Support Art Workers «απόλυτα αιτιολογημένη» αφού είναι πολύ σκληρό για τον καλλιτέχνη να «βλέπει μαύρο, να μην έχει ορίζοντα». «Κατανοώ την οποιαδήποτε αντίδραση είτε ως αγωνία είτε ως θυμικό. Όταν καταλαγιάσει ο κονιορτός πρέπει να δούμε πώς θα θεραπεύσουμε κάποιες πληγές που βγήκαν στην επιφάνεια».
Σε ερώτηση για το πώς αποτιμά ο ίδιος τις διαδικτυακές προβολές και αν αυτές καλλιεργούν μία νέα κουλτούρα, ο Δημ. Λιγνάδης απάντησε: «Δεν πιστεύω ότι η θεατρική πράξη μπορεί ν’ αντικατασταθεί από οποιαδήποτε κάμερα. Το θέατρο είναι μετάληψη. Μας ενδιαφέρει να δούμε ποια είναι η θέση του Εθνικού Θεάτρου στον ψηφιακό κόσμο και πως μπορούμε να εντάξουμε αυτές τις δράσεις στη δική μας πραγματικότητα, προκειμένου να εμπλουτίσουν τη θεατρική πράξη και όχι να λειτουργήσουν ως υποκατάστατο».
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μέσα από το θρυλικό μυθιστόρημα της Ζέη, ταξιδεύουμε στον μαγικό κόσμο των παιδιών, όπου όλα είναι δυνατά
Ο Γιάννης Μόσχος παρουσίασε το πρόγραμμα και ανακοίνωσε ότι δεν θα διεκδικήσει δεύτερη θητεία στο Εθνικό
Μιλήσαμε για το ανατρεπτικό «The Second Woman» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, την προσέγγισή της και τις δυσκολίες του project
Επιστροφή για τη σεζόν 2024-2025 με ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα
2 επαναλήψεις και 3 νέες παραστάσεις περιλαμβάνει το θεατρικό πρόγραμμα του «Μπέλλος» για τη φετινή σεζόν
Ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα με 8 καινούργιες παραγωγές και 8 επαναλήψεις για τα 8 χρόνια λειτουργίας του
Μια συζήτηση για την παράσταση που ανεβαίνει στο Θέατρο Μικρό Παλλάς
Τι θα δούμε στις τρεις σκηνές του ΘτΝΚ (Κεντρική, Δώμα και Κάτω Χώρος), στο Θέατρο Χώρα, στο Θέατρο Πόρτα, στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν αλλά και στο Θέατρο Κνωσός
Γιάννης Χουβαρδάς, Κωνσταντίνος Ρήγος, Αλέξανδρος Ρήγας αλλά και φυσικά ο Αστέριος Πελτέκης, σκηνοθετούν στο ΚΘΒΕ
Και ακόμα «O κατα φαντασίαν ασθενής», το «Blind Forgiveness» και «Η θάλασσα και ο γέρος»
Μια σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
«Ο χορός των εραστών» ανεβαίνει τον Οκτώβριο στη Στέγη, με πρωταγωνιστές τον Νίκο Καραθάνο και τη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
Το «Αρτώ/Βαν Γκογκ» και το «Κόκκαλο» θα παρουσιαστούν για τρίτη φορά εκτός ελληνικών συνόρων
Θα ανοίξει τον Κύκλο Κλασικών Παραστάσεων στο ιστορικό θέατρο Olimpico
Ένα ραδιοφωνικό έργο του Γιώργου Μανιώτη
Η προσφορά προπώλησης ισχύει από την 1η Σεπτεμβρίου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2024
5 παραστάσεις, 3 νέες και 2 επαναλήψεις παραστάσεων που ξεχώρισαν, αυτή τη χρονιά στο Θέατρο Πορεία
Περισσότερο πολυφωνικό από ποτέ, βαθιά πολιτικό ανέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά
Ο εμπνευστής και δημιουργός της ομάδας Οθόνιον μιλάει για σπάνιο αριστούργημα του 18ου αιώνα που ζωντανεύει με έγχρωμες φιγούρες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.