- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Η καινούργια ταινία του Τομ Κρουζ (ναι, και της Κάμερον Ντίαζ) είναι μια κωμική-ρομαντική-περιπέτεια (πώς λέμε μιλκσέικ μπανάνα-τζατζίκι-μπέικον;) της οποίας η πορεία προς την οθόνη έχει σαφώς πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το τελικό αποτέλεσμα. Έχοντας αλλάξει σκηνοθέτη, πρωταγωνιστές, τίτλους και απασχολήσει μέχρι και 12 σεναριογράφους, είναι το καλύτερο παράδειγμα αυτού που στο Χόλιγουντ ονομάζουν “development hell” και η ζωντανή απόδειξη ότι ακόμη κι αν επιβιώσεις από την «κόλαση» πιθανότατα θα πεθάνεις στα ταμεία. Βεβαίως η εισπρακτική πορεία μιας ταινίας στα αμερικάνικο box office δεν χαρακτηρίζει απαραίτητα και την ποιότητά της, όμως στην περίπτωση του «Επικίνδυνες παρέες» αντικατοπτρίζει πλήρως το πόσο αμήχανο, άνευρο, κουρασμένο και αδιάφορο είναι όχι μόνο το τελικό προϊόν αλλά και η «μαθηματική φόρμουλα» που εφαρμόζει το Χόλιγουντ για να αγγίξει την εμπορική επιτυχία. Διότι, στη θεωρία, τα υλικά είναι (αν όχι αγνά, τουλάχιστον) πρώτης ποιότητας: ο (κάποτε) νούμερο ένα σταρ παγκοσμίως σε μια κατασκοπική ιστορία, ένας σκηνοθέτης με περγαμηνές, μια πρωταγωνίστρια με κωμικό touch κι έξτρα σφαίρες, εκρήξεις και κυνηγητά ώστε κανείς να μη σκεφτεί ότι ο Τομ πλέον πενηντάρισε. Μόνο που στην πράξη το αποτέλεσμα έχει τόση ζωή όσο μια ταριχευμένη τίγρη, ο Κρουζ και η Ντίαζ μοιάζουν με παραψημένα στο σολάριουμ avatar του εαυτού τους και η πλοκή θυμίζει παρωδία ταινίας του Τζέιμς Μποντ. Παρ’ όλες τις Αζόρες, τις Αυστριακές Άλπεις, τις… ταυροδρομίες στην Ισπανία, παρ’ όλα τα κυνηγητά με ελικόπτερα, αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, παρά το θέαμα του overdose των εφέ, τα μάτια παρακολουθούν με νύστα τα τεκταινόμενα στην οθόνη, ενώ το μυαλό τρέχει ήδη αλλού. Και στο τέλος του φιλμ, όταν οι καλοί θα έχουν θριαμβεύσει, οι κακοί εξοντωθεί και το macguffin της μπαταρίας που δεν τελειώνει ποτέ θα έχει πάψει να έχει σημασία, το πιθανότερο είναι να νιώθετε το ίδιο χαμένοι όπως η Κάμερον Ντίαζ που περνά το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας ναρκωμένη και να αναλογιστείτε ότι εκείνη η απότομη προσγείωση του αεροπλάνου στην αρχή του φιλμ έμοιαζε με παραβολή για τη συνέχεια. Ή για το μέλλον της καριέρας του πάλαι ποτέ βασιλιά του Χόλιγουντ Τομ Κρουζ…
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Μάνγκολντ
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Τομ Κρουζ, Κάμερον Ντίαζ, Πίτερ Σάρσγκααρντ, Πολ Ντάνο, Βαϊόλα Ντέιβις