Τρομοκράτης ή επαναστάτης, κοινός εγκληματίας ή ιδεολόγος, μισθοφόρος ή πολεμιστής; Ποια ήταν η αληθινή φύση του Ίλιτς Ραμίρεζ Σάντεζ ή αλλιώς Κάρλος; Από τα χρόνια του ’70 που ξεκίνησε τη δράση του και μέχρις ότου, στη δεκαετία του ’90, η ριζική αλλαγή του πολιτικού σκηνικού έκανε τη σύλληψή του αναπόφευκτη, μεταμορφώθηκε στον πρώτο αληθινό ποπ σταρ - τρομοκράτη. Η εικόνα που έχουμε γι’ αυτόν σήμερα, μια ασπρόμαυρη φωτογραφία ενός στρουμπουλού άντρα με μαύρα γυαλιά κι ένα ειρωνικό χαμόγελο, έχει αποκτήσει ανάλογη αναγνωρισιμότητα με έναν πίνακα του Γουόρχολ, η πραγματική του ιστορία όμως παραμένει μισοκρυμμένη κάπου στην περιοχή του μύθου. Το φιλμ του Ολιβιέ Ασαγιάζ, μια συμπυκνωμένη (αν μπορείς να περιγράψεις έτσι μια ταινία 165 λεπτών) εκδοχή της τηλεοπτικής του μίνι σειράς, που η προβολή της πέρσι στις Κάννες τής χάρισε τον τίτλο του πιο σημαντικού event του φεστιβάλ, δοκιμάζει όχι απλά να περιγράψει τη δράση του αλλά και να αποκρυπτογραφήσει το μυστήριό του. Τα κατορθώνει ανέλπιστα καλά και στα δύο μέτωπα. Το “Carlos” είναι απολαυστικό από την πρώτη στιγμή ως την τελευταία, ένα κολοσσιαίο επίτευγμα ως παραγωγή, τεχνικά και καλλιτεχνικά άψογο και με μια ματιά που δεν χάνει ποτέ τη μεγαλύτερη εικόνα της πολιτικής ή της ψυχολογικής εμβάθυνσης. Όσο για το ίδιο το μυστήριο του Κάρλος; Το κλειδί για την απάντηση βρίσκεται σε μια φυλακή της Γαλλίας, όπου ο Κάρλος εκτίει την ισόβια ποινή του, όμως η ταινία φυσικά προσφέρει τα δικά της. Όπως εκείνη τη σκηνή που ο νεόκοπος τρομοκράτης, κάποια στιγμή στην αρχή της «λαμπρής» καριέρας του, βγαίνει από το μπάνιο και ράθυμα αλλά γεμάτος θαυμασμό κοιτάζει το γυμνό κορμί του στον καθρέφτη κάτω από τους ήχους δυνατής new wave μουσικής. Η μεταμόρφωσή του σε είδωλο, είχε αρχίσει πρώτα από τον ίδιο...
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ολιβιέ Ασαγιάζ
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Έντγκαρ Ραμίρεζ, Αχμάντ Καμπούρ, Αλεξάντερ Σιρ, Αλεχάντρο Αρόγι