Θεματα

Ο RΠR των Keep Shelly In Athens σε μια σπάνια συνέντευξη στο Athens Voice Radio 102.5

Διαβάστε και ακούστε τι συζήτησε με τον Δημήτρη Λιλή στην εκπομπή Athens Incoming

A.V. Team
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Διακριτικά και σχεδόν αθόρυβα ακριβώς και όπως έγινε το παγκόσμιο λανσάρισμά τους μια οκταετία πριν, οι Keep Shelly In Athens τον φετινό χειμώνα επιστρέφουν με νέο ραδιοφωνικό single στην ετικέτα Cascine από την Αμερική που είναι άλλωστε η εταιρεία που τους ανέδειξε και τους συνέδεσε άμεσα με τον υπόλοιπο κόσμο.

Εξίσου διακριτικός και ιδιαίτερα χαμηλών τόνων με εμφανή προτίμηση στο να κρατάει την ταυτότητα του μακριά από την δημοσιότητα, ο RΠR σε μια από τις σχετικά σπάνιες συνεντεύξεις του, τα είπαν με τον Δημήτρη Λιλή στην εκπομπή Athens Incoming, στο Athens Voice Radio 102.5 εστιάζοντας κυρίως στην εξέλιξη των νέων μουσικών από την χώρας μας στην παγκόσμια μουσική βιομηχανία.

Πώς και έχεις επιλέξει οι Keep Shelly να κρατάνε χαμηλό προφίλ ακόμα και σε επίπεδο ταυτότητας, φωτογραφιών, δημοσιότητας;
Νομίζω είναι θέμα κόνσεπτ. Από την αρχή επιθυμούσαμε η μουσική να έχει τον πρώτο λόγο και να είναι μπροστά, νιώθω ότι δεν χρειάζεται τόσο να εστιάζει κανείς στο ποιοί είμαστε και πως είμαστε. Αν αρέσει η μουσική που κάνουμε θα μας ακούσει κάποιος και αυτό επιθυμούμε να κρατάει ο ακροατής. Βέβαια, στην εποχή των socials και του instragram είναι σαν να ρισκάρεις, αλλά ο καθένας κάνει τις επιλογές του.

Συμφωνώ και σε εσάς ταιριάζει με την λογική ότι κάνετε κυρίως μουσική για εικόνες. Σίγουρα κατά καιρούς ο κόσμος θέλει να ταυτίζεται και με τα πρόσωπα μιας αγαπημένης μπάντας αλλά και εμείς εδώ είμαστε, μην ξεχνάς ότι η τραγουδίστρια μας βγαίνει μπροστά στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Από την Αθήνα σε ολόκληρο τον κόσμο. Πώς έγινε αυτό;
Τον Ιούνιο του 2010, έστησα το home studio που ήθελα και ξεκίνησα να ηχογραφώ. Ήμουνα μόνο εγώ, τα πρώτα μου κομμάτια είχαν να κάνουν με τον ήχο που άκουγα τότε από την Αμερική αλλά είχα βρει ένα τρόπο να τον κάνω να ακούγεται δικός μου. Ανέβασα τα πρώτα δείγματα στο myspace που τότε ήταν λίγο πριν το τέλος, αλλά εξακολουθούσε να είναι ο μοναδικός τρόπος ακρόασης demos. Ήταν το Cremona Memories, το Fokionos Negri και το Rainy Night και είχα στείλει το link μου σε κάποια blog, labels και σταθμούς της Αμερικής. Άκουγα τον KEXP στο Σιάτλ, και ψάχνοντας νέες παραγωγές είχαν ένα open call για νέους μουσικούς να στείλουν τα demos τους. Το Cremona και το Fokionos μπήκαν στο playlist του KEXP, μια εβδομάδα μετά τα έκανε πρεμιέρα το επιδραστικό blog Gorillaz Vs Bear και μέχρι το τέλος του μήνα το είχε ανεβάσει και το Pitchfork (κάτι σαν τους NYTimes για τα σύγχρονα μουσικά media). Σοκαρίστικα, όλα έγιναν τόσο γρήγορα και ασφαλώς μέσα σε 15 μέρες είχα γίνει το πρώτο ελληνικό σχήμα που αναφέρθηκε πότε στο Pitchfork.

Και μοιραία μετά το Pitchfork ήρθε η κυκλοφορία, σωστά;
Ναι, λίγο μετά. Τέλη Ιούνιου έγιναν οι δημοσιεύσεις, από εκεί το πήραν εκατοντάδες sites και blogs ανα τον κόσμο και η εταιρεία των παιδιών που είχαν το Gorillaz Vs Bear έβγαλε το ep τον Δεκέμβρη του 2010.

Και αμέσως μετά ξεκίνησαν τα υπερατλαντικά tours, σωστά;
Κάπως έτσι. Για την ακρίβεια το πρώτο μας live έγινε τον Ιούνιο του ’11, ένα χρόνο μετά στο Λονδίνο. Το live ήταν sold out, οπότε φαντάσου κατάσταση. Το πρώτο σου live ever, σαν μπάντα να το κάνεις στο Λονδίνο, να είναι sold out και support να έχεις ένα δίδυμο που ονομάζεται Disclosure (σ.σ. Μερικά χρόνια μετά οι Disclosure μετατράπηκαν σε superstar EDM σχήμα). Απίστευτα πράγματα και για εμάς και για την εγχώρια μουσική φάση.

Και πόσο δύσκολο ε; Να μην υπάρχει άλλη σύγχρονη μπάντα από την Αθήνα που να έχει κάνει κάτι αντίστοιχο για να ανταλλάξετε απόψεις και συμβουλές. Γιατί είμαι σίγουρος ότι διαφορετική νοοτροπία περιοδείας είχαν οι άβγαλτοι Keep Shelly τότε και διαφορετικά μεταχειρίζονται τώρα τις περιοδείες.
Έτσι είναι τα αναπάντεχα νέα. Εννοείται ότι όλο αυτό είχε τα καλά και τα κακά του. Δεν γινόταν να μην κάνουμε λάθη τότε, δεν θα είχαμε την εμπειρία που έχουμε σήμερα. Το νιώθαμε βέβαια ότι συνέβαιναν φοβερά πράγματα και καταστάσεις που θα μας σημάδευαν.

Να φτάσουμε στο τώρα. Έχει γίνει ένας μικρός φαύλος κύκλος και επιστρέφεται με νέο single στην Cascine, ένα από τα πρώτα αμερικάνικα labels που σας ανέδειξαν. Πώς προέκυψε η νέα κυκλοφορία εκεί;
Νομίζω απλά μας προέκυψαν δύο κομμάτια που είναι στο ήχο της Cascine, διατηρούμε καλές σχέσεις μαζί τους και εφόσον τους έκανε η μουσική αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε κυκλοφορία, τώρα αν θα είναι album ή ep θα το δείξει η συνέχεια. Εμείς δουλεύουμε σε ένα ακόμη album με αυτό τον ήχο.

© Tolis Elephantis

Μάλιστα, προς τέλος, νομίζω ότι αυτό που μένει από την μέχρι τώρα πορεία των Keep Shelly In Athens είναι ότι για την δική μας αθηναϊκή σκηνή η μπάντα σας βοήθησε στο να αλλάξει κατά κάποιο τρόπο η παιδεία του ανεξάρτητου Έλληνα μουσικού και ο τρόπος που πλέον αντιμετωπίζει τις επαφές με labels του εξωτερικού.
Ξέρεις, ήμουν στην σκηνή και ασχολούμουν πολύ πριν τους Keep Shelly και άκουγα Αγγλόφωνα σχήματα να έχουν την άποψη ότι πρώτα πρέπει να πετύχουν εδώ και μετά να πάνε στο εξωτερικό. Εγώ νομίζω ότι αυτό είναι λάθος νοοτροπία.

Και το απέδειξες. Ήρθες από έξω και έγινες γνωστή μπάντα στην χώρα σου.
Γιατί όχι; Αφού είμαστε μια Αγγλόφωνη μπάντα. Ας είμαστε εδώ, ας είμαστε και έξω και όλοι οι άλλοι με αγγλόφωνο ήχο ας είναι όπου μπορεί ο καθένας, χωρίς περιορισμούς.

Και πρακτικά έχεις καταλήξει η δική σου αγορά σε επίπεδο πωλήσεων να είναι η πιο μικρή. Ναι και πάλι δεν βρίσκω περιορισμούς. Είμαστε και εδώ είμαστε και έξω. Τώρα σε επίπεδο streaming, πωλήσεων και συναυλιών, ισχύει ότι η χώρα μας δεν είναι η πιο ισχυρή αγορά για εμάς.

Μιλώντας για αυτό. Ξέρω ότι το publishing παιχνίδι σας είναι επίσης δυνατό. Συνεργάζεστε με την Νinja Tunes. Πώς πάει αυτό;
Τέλεια, είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι από την συνεργασία και ακριβώς επειδή το publishing είναι πολύ σημαντικό για τους μουσικούς, στην περίπτωση μας το μεγαλύτερο κομμάτι του εισοδήματος έρχεται από εκεί. Προσωπικά μιλώντας δεν θα μπορούσα να ασχολούμαι αποκλειστικά με την μουσική στην ζωή μου αν δεν είχα τα έσοδα που έχω από publishing.

Δεν είναι περίεργο που και σε επίπεδο δικαιωμάτων το κυνηγάτε και κάνουμε αυτή την κουβέντα στην χώρα που οι μουσικοί δεν έχουν φροντίσει για τον βασικό οργανισμό συλλογής δικαιωμάτων τους, βλέπε ΑΕΠΙ;
(Γέλια)... Είχε φροντίσει αλλά κάποιοι επίσης φρόντισαν να κάνουν την μεγάλη ζωή εις βάρος των μουσικών. Απίστευτα πράγματα για μια ακόμη φορά, τι να πεις….


RΠΡ σε ευχαριστούμε και αναμένουμε σύντομα περισσότερη νέα μουσική.

*Τα singles Βendable και Glistening μόλις κυκλοφόρησαν από την Cascine Records. Τα ακούτε στο Spotify. Γιατί από εκεί υποστηρίζετε τη νέα μουσική 4 φορές περισσότερο απ’ ό,τι το να το ακούσετε στο YouΤube ή στο Soundcloud.