Henkel
Smart Life

Η βιωσιμότητα και το μέλλον της ανθρωπότητας

Πώς οι sustainable επιλογές οδηγούν σε έναν κόσμο πιο καθαρό
328203-678198.png
Φίλιππος Κόλλιας
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Henkel Hellas: Η εταιρεία παρουσίασε στις 7 Ιουλίου την παγκόσμια στρατηγική αειφορίας της και το πρόγραμμα «Καθάρισε Σε Βάθος – Καθάρισε στην Πηγή v2.0», που θα απαλλάξει από πλαστικό πολλούς υδάτινους πόρους της Ελλάδας.

«Ένα έθνος που καταστρέφει το χώμα του, είναι βέβαιο πως σε λίγο θα καταστραφεί και εκείνο. Τα δάση είναι τα πνευμόνια της γης μας, τα οποία καθαρίζουν τον αέρα και δίνουν δύναμη στην ανθρωπότητα να συνεχίσει».

Αυτή η φράση θα μπορούσε να ανήκει σε οποιονδήποτε και χρονικά στο σήμερα, μα την κάνει πιο ξεχωριστή το ότι εκφωνήθηκε από τον πρόεδρο Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, Φρανκλίνο Ρούζβελτ, κατά τη διάρκεια της θητείας του ανάμεσα στο 1933 και το 1945, όπου και έφυγε από τη ζωή. Ο 32ος Πρόεδρος των ΗΠΑ αντιμετώπισε μία τεράστια οικονομική κρίση το 1929 και τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, παρ' όλα αυτά αφιέρωσε χρόνο για να αναφερθεί στην προστασία του περιβάλλοντος. Εκατό χρόνια αργότερα οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον του πλανήτη και υπάρχει μεγάλη ανάγκη από όλους μας να ευαισθητοποιηθούμε περιβαλλοντικά.

Henkel

Έχουμε αναρωτηθεί ποτέ τι αντίκτυπο αφήνει στη γη η χρήση κάποιων συγκεκριμένων προϊόντων; Μπορεί να μην φαίνεται εκ πρώτης όψεως αλλά πολλές φορές βλάπτουμε τη φύση με τη χρήση διαφόρων υλικών, έστω και εν αγνοία μας. Η κουβέντα για την προστασία του περιβάλλοντος έχει μπει για τα καλά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και το θετικό είναι πως αρκετοί έχουν την όρεξη να μάθουν περισσότερες λεπτομέρειες για τη βιωσιμότητα και τα sustainable υλικά, ενώ έχουν δημιουργηθεί μέχρι και Οργανισμοί για το συγκεκριμένο θέμα. Την ίδια ώρα υπάρχουν εταιρείες, που μπαίνουν στη sustainable εποχή αλλάζοντας τα συστατικά των εμπορευμάτων και πληροφορώντας κατάλληλα το καταναλωτικό κοινό σε κάθε ευκαιρία μέσω ενημερώσεων και δράσεων. Ανάμεσά τους και η Henkel Hellas, η οποία δεσμεύεται για έναν κόσμο πιο καθαρό μέσα από το πλαίσιο των δραστηριοτήτων της.

Press Conference "Gia Kalo" , Henkel

Η Henkel πρωτοπορεί εδώ και πολύ καιρό σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης παγκοσμίως με την αειφορία να αποτελεί ένα από τα βασικά κομμάτια των αξιών της. Από το 2021 δίνεται μεγάλη προτεραιότητα στη στρατηγική της για sustainability, ενώ παράλληλα προσπαθεί να μειώνει τις εκπομπές CO2 στις δραστηριότητες της και ταυτόχρονα σημειώνει πρόοδο στην προμήθεια πρώτων υλών, καθώς και στη χρηματοδότησή της στο πλαίσιο της βιωσιμότητας.

Henkel

Η 7η Ιουλίου ήταν μία πολύ σημαντική ημέρα για την προστασία του περιβάλλοντος, διότι ο τομέας Απορρυπαντικών και Προϊόντων Οικονομικής Φροντίδας  της Henkel Hellas παρουσίασε μέσω μίας συνέντευξης τύπου την παγκόσμια στρατηγική της εταιρείας σχετικά με την αειφορία της. Έγιναν αναφορές στην κυκλική οικονομία και τις δεσμεύσεις της μέχρι το 2025, οι οποίες περιλαμβάνουν 100% ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες, μείωση 50% του πρωτογενούς πλαστικού και έχουν σαν απώτερο στόχο τη μηδενική απόρριψη πλαστικών στη φύση. Ενδιαφέρουσα ήταν και η παρουσίαση του προγράμματος αειφορίας «Καθάρισε Σε Βάθος – Καθάρισε στην Πηγή v2.0», το οποίο επεκτείνεται με την παρόδο του χρόνου σε σημαντικούς υδάτινους πόρους, οι οποίοι καθαρίζονται από όλα εκείνα που τους μολύνουν. Παράλληλα, ανακοινώθηκε η δημιουργία του νέου μπουκαλιού Dixan από 25% ανακυκλωμένο πλαστικό, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην υποστήριξη του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας.

Henkel: Προτεραιότητα στην προστασία του περιβάλλοντος

Η ανθρωπότητα εισέρχεται σε μία sustainable εποχή, η οποία θα καθορίσει και το μέλλον του πλανήτη τις επόμενες δεκαετίες ή χιλιετίες. Οι άνθρωποι βασίζονται ολοκληρωτικά στους φυσικούς πόρους, ώστε να συνεχίσουν να ζουν πάνω στη γη. Η αδιαφορία θα αποδειχτεί καταστροφική και με μαθηματική ακρίβεια θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς. Πλέον καλούμαστε όλοι να γνωρίζουμε περισσότερα για την προστασία του περιβάλλοντος και όχι μόνο όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με τον συγκεκριμένο κλάδο. Η Henkel στην προσπάθεια να ευαισθητοποιήσει περισσότερο κόσμο, έκανε γνωστούς στο ευρύ κοινό τους στόχους, που έχει θέσει μέχρι το 2025. Αρχικά, γίνεται προσπάθεια ώστε το 100% των συσκευασιών την εταιρείας να είναι ανακυκλώσιμες ή να έχουν προοπτική επαναχρησιμοποίησης. Την ίδια ώρα αυξάνεται το ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών στις συσκευασίες της σε ποσοστό άνω του 30% για όλες τις πλαστικές συσκευασίες των καταναλωτικών προϊόντων της παγκοσμίως.

Henkel

Ένας τρόπος για να μπει η ανακύκλωση και η χρήση sustainable υλικών στις συνειδήσεις όλων μας, είναι με την ενεργή συμμετοχή σε δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος, νιώθοντας έτσι σημαντικό κομμάτι αυτής της προσπάθειας. Η Henkel έκανε ένα αποφασιστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση το 2020, όταν δηλαδή εγκαινιάστηκε το ολοκληρωμένο πρόγραμμα αειφορίας «Για Καλό» με μία ολιστική προσέγγιση γύρω από το περιβάλλον και την κοινωνωνία.

Το πρώτο λιθαράκι σε αυτή την προσπάθεια μπήκε μέσω του περιβαλλοντικού προγράμματος Dixan «Καθάρισε σε Βάθος», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με παράκτιους και υποβρύχιους καθαρισμούς. Στόχος μέσα από αυτό είναι το πλαστικό που συλλέγεται να φύγει από τα νερά και να γίνει κάτι χρήσιμο για τις τοπικές κοινωνίες.  

 

Henkel και My Market καθάρισαν την λίμνη Παμβώτιδα!

Η συνέχεια της συγκεκριμένης δράσης έρχεται μέσα στο 2022 και επεκτείνεται στους υδάτινους πόρους σε όλη τη χώρα με το πρόγραμμα «Καθάρισε σε Βάθος – Καθάρισε στην Πηγή v2.0». Τοπικές αυτοδιοικήσεις, δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, σχολεία και εθελοντικές ομάδες αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια αυτών των δράσεων.

«Στην Ελλάδα κάνουμε πράξη τη στρατηγική της Henkel για τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από το Πρόγραμμα Αειφορίας «Για Καλό». Καθημερινά αξιοποιούμε την τεχνογνωσία και την καινοτομία μας, ενώνουμε τις δυνάμεις μας με στρατηγικούς συνεργάτες, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, εθελοντές και περιβαλλοντικές οργανώσεις και μοιραζόμαστε το κοινό όραμα για έναν κόσμο πιο καθαρό», ανέφερε η κα. Βαλσαμά, Γενική Διευθύντρια του Τομέα Απορρυπαντικών και Προϊόντων Οικιακής Φροντίδας της Henkel Ελλάδας και Κύπρου και πρόσθεσε: «Οι φετινές δράσεις μας, στην Παμβώτιδα με τον Δήμο Ιωαννιτών και στο Δέλτα Αξιού, με τους μικρούς μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Καλοχωρίου, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα της φιλοσοφίας και των προγραμμάτων μας και λειτουργούν ως καταλύτης στην κοινωνία και την εκπαίδευση».

Η Henkel Hellas φροντίζει για ένα καλύτερο μέλλον σε ό,τι έχει να κάνει με το περιβάλλον και τους πόρους του πετυχαίνοντας παράλληλα στόχους, που στοχεύουν προς αυτή την κατεύθυνση. Αρχικά το 86% του όγκου των συσκευασιών της ανακυκλώνεται και το 70% των πλαστικών συσκευασιών υγρών απορρυπαντικών αποτελείται από 25% εώς 100% ανακυκλωμένο πλαστικό. Παράλληλα μετράει 39 δράσεις καθαρισμού υδροβιοτόπων σε όλη την Ελλάδα συγκεντρώνοντας 21 τόνους απορριμάτων, εκ των οποίων οι 5,6 τόνοι είναι πλαστικό. Ακόμα, μέσα από το μοντέλο κυκλικής οικονομίας και τη συνεργασία με το CEEII στη Σουηδία περισσότεροι από 4,6 τόνοι πλαστικών απορριμάτων καταλήγουν σε επαναχρησιμοποιούμενα αντικείμενα.

Το πιο σημαντικό όμως παραμένει ότι στις δράσεις αυτές συμμετέχουν απλοί καθημερινοί άνθρωποι από όλη την κοινότητα, με τους οποίους σχεδιάζονται και νέες δράσεις, ενώ γίνεται μία επένδυση στην εκπαίδευση και στη δημιουργία οικολογικής συνείδησης μέσα από ειδικά προγράμματα. Τέλος, η Henkel προσφέρει ένα μεγάλο κοινωνικό έργο με τη διανομή 10.000 προϊόντων σε ευάλωτα νοικοκυριά, αποδεικνύοντας την κοινωνική της συνείδηση για την ευημέρια του συνόλου. 

Η Henkel Hellas μέσα από τις δράσεις της δεσμεύεται για ένα βιώσιμο μέλλον το οποίο θα εναρμονίζεται με τις ανθρώπινες ανάγκες. Είναι ελπιδοφόρο πως ακόμα υπάρχουν εταιρείες, που παίρνουν στο σοβαρά την κατάσταση του πλανήτη και ελπίζουμε να υπάρξουν και από άλλες ανάλογες πράξεις.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Δειτε περισσοτερα