- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Η Κωτσόβολος, που βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο της τεχνολογίας και των εξελίξεων, ξεκινά το KODE project, μία πρωτοποριακή e-learning πλατφόρμα εκμάθησης κώδικα στα Ελληνικά, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε περισσότερους να μάθουν μια νέα γλώσσα, τη γλώσσα του ψηφιακού κόσμου. Το KODE, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το BCA College, απαντά στη σημερινή ανάγκη ολοένα και περισσότερων νέων να μη χρησιμοποιούν απλά την τεχνολογία, αλλά να είναι και σε θέση να τη δημιουργήσουν, κάνοντας τις ιδέες τους πραγματικότητα!.
Η ζήτηση για προγραμματιστές ήδη φτάνει τις 350 με 400 χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αναμένεται να φτάσει και τις 800 χιλιάδες έως και το 2020. Σε ένα συνδεδεμένο κόσμο, πίσω από κάθε ψηφιακή λειτουργία κρύβεται μια σειρά ψηφίων: ο κώδικας. Ο κώδικας αποτελεί τη νέα «γλώσσα» που σε λίγο καιρό όλοι θα καλούνται να γνωρίζουν.
Με αυτή τη σκέψη, η Κωτσόβολος σε συνεργασία με το BCA College, δημιούργησαν μία e-learning πλατφόρμα εκμάθησης κώδικα, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους νέους να αποκτήσουν ένα από τα πιο σημαντικά εφόδια για το μέλλον τους. Το πρόγραμμα KODE απευθύνεται σε νέους, αλλά και ενήλικες, από 15 ετών και άνω, και είναι χωρισμένο σε 3 Μαθήματα, για να δώσει βασικές γνώσεις σε όσους το παρακολουθήσουν πάνω στο σχεδιασμό μίας εφαρμογής, μίας ιστοσελίδας και ενός παιχνιδιού. Η πλατφόρμα είναι εύκολη στη χρήση, άνετη στην πλοήγηση, η παρακολούθηση των μαθημάτων γίνεται μέσω βίντεο και ο πρώτος κύκλος μαθημάτων διαθέτει 51 δικακτικές ενότητες με 34 ώρες βίντεο.
Το KODE θα σηματοδοτήσει την έναρξη ενός από τα μεγαλύτερα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Κωτσόβολος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των νέων να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες. Αρχικά, η στόχευση για δωρεάν παροχή της πλατφόρμας αφορά απομακρυσμένα και ακριτικά σημεία της χώρας, υποβραθμισμένες περιοχές, ευπαθείς ομάδες, όπως άπορες οικογένειες, ανέργους και γυναίκες που στηρίζουν μονογονεϊκές οικογένειες, νέους και νέες. Παράλληλα, θα ενταχθεί στο πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών και θα προσφερθεί ως έκπληξη/ επιβράβευση στους πελάτες της Κωτσόβολος που αγοράζουν προϊόντα τεχνολογίας. Υπολογίζεται ότι σε διάστημα ενός έτους θα δωθούν πάνω από 120 χιλιάδες δικαιώματα χρήσης του KODE.
Σε συνέντευξη τύπου που παρέθεσε η εταιρεία, την Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου, στην Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων, ο κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της Dixons South-East Europe, ανεφερε σχετικά: «Μια ιδέα, όσο καλή κι αν είναι, πολλές φορές παραμένει μια ιδέα. Με το KODE όμως δίνουμε την ευκαιρία σε περισσότερους να μάθουν τη γλώσσα του προγραμματισμού και να δημιουργήσουν στη σύγχρονη εποχή, έχοντας επιπλέον ένα σημαντικό εφόδιο για τη σημερινή αγορά εργασίας. Ως η Νο1 εταιρεία τεχνολογίας στον τομέα του λιανεμπορίου, διαθέτουμε ολοένα και περισσότερες «έξυπνες» συσκευές που λειτουργούν σε ένα περιβάλλον “Internet of Things”, διαδρούν και διασυνδέονται συνεχώς. Έτσι, καταλαβαίνουμε εις βάθος την ανάγκη των νέων ανθρώπων, όχι μόνο να αντιλαμβάνονται αυτή την τεχνολογία, αλλά να είναι ικανοί να τη δημιουργήσουν κιόλας. Πρωτοπορούμε λοιπόν, κάνοντας την πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα για την εκμάθηση κώδικα στα Ελληνικά, ανοίγοντας νέους κοινωνικούς ορίζοντες στους καταναλωτές μας και στην κοινωνία, σε έναν ψηφιακό κόσμο. Τολμούμε να παρουσιάσουμε κάτι πρωτοποριακό που θα έχει συνέχεια και εξέλιξη».
Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, ο κ. Χάρης Δασκαλάκης, Εκτελεστικός Διευθυντής του BCA College, εκ μέρους του BCA College που συνέβαλλε στη δημιουργία της πλατφόρμας, δήλωσε σχετικά: «Για το Κode project, το BCA College αξιοποίησε το καλύτερο έμψυχο δυναμικό που διαθέτει η χώρα μας, ερευνητές και καθηγητές με αξιοσημείωτη πορεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ένα πλήρες studio για τη μαγνητοσκόπηση των μαθημάτων, developers, graphic designers, καθώς και εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στη διαδικτυακή εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα είναι μοναδικό και είμαστε ιδιαιτέρως υπερήφανοι που μπορέσαμε και υλοποιήσαμε το πρωτοποριακό όραμα της Κωτσόβολος, για παροχή εξειδικευμένης γνώσης πάνω στη χρήση του προγραμματισμού για όλες τις ηλικίες και ανάγκες».
Παράλληλα, την πρωτοβουλία της εταιρείας χαιρέτισε ο κ. Νίκος Χριστοδούλου, Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Πληροφορικής της ΕΕΔΕ και του Group COO της Εθνικής Τράπεζας, αναφέροντας ότι: «Ο προγραμματισμός είναι το αλφαβητάρι της Ψηφιακής Οικονομίας. Οι νέοι είναι εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία και αυτό είναι σημαντικό, αλλά ακόμη πιο σημαντικό είναι να κατανοούν τη λογική που βρίσκεται πίσω από την τεχνολογία – και αυτό μπορεί να τους το δώσει ο προγραμματισμός. Πολλοί από τους καλύτερους προγραμματιστές – οραματιστές άλλαξαν την καθημερινότητά μας -Steve Jobs της Apple, Bill Gates της Microsoft, Mark Zuckerberg της Facebook- Έχει ξεκινήσει μια συζήτηση και στην Αμερική για την ανάγκη εκμάθησης προγραμματισμού στα σχολεία (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Σε πολλά δε (δημόσια) σχολεία της Αγγλίας της Αυστραλίας και της Αμερικής ο προγραμματισμός υπάρχει ως υποχρεωτικό μάθημα. Ο ίδιος ο Πρόεδρος Obama πριν λίγους μήνες έθεσε ως πρώτη του προτεραιότητα για το υπόλοιπο της θητείας του το «να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν προγραμματισμό. Με αυτό το σκεπτικό δεν μπορεί κανείς παρά να χαιρετίσει την πρωτοβουλία της Κωτσόβολος να δημιουργήσει στα Ελληνικά μια ιντερνετική πλατφόρμα εκμάθησης προγραμματισμού».
Το KODE υποστήριζεται από το ΣΕΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας) στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας eSkills for Jobs 2015-2016.
Στο πλαίσιο αυτό, δήλωσε ο κ. Τάσος Τζήκας, Πρόεδρος ΔΣ του ΣΕΠΕ, στη συνέντευξη Τύπου: «Ως εθνικός εταίρος του “eSkills for jobs 2015-2016”, ο ΣΕΠΕ στηρίζει και καλωσορίζει το KODE PROJECT της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ στη μεγαλύτερη Πανευρωπαϊκή εκστρατεία ενημέρωσης, εκπαίδευσης και προώθησης των ψηφιακών δεξιοτήτων. Το “eSkills for jobs 2016” αποτελεί μια απάντηση στην αυξανόμενη ζήτηση για εξειδικευμένους επαγγελματίες στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), η οποία μέχρι σήμερα δεν ικανοποιείται, παρά τα υψηλά επίπεδα της ανεργίας στην Ευρώπη. Σε αυτό το πλαίσιο υποδεχόμαστε την ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, ως έναν σημαντικό εταίρο στην προσπάθεια διείσδυσης και ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων στη χώρα μας. Δεξιότητες οι οποίες είναι όλο και περισσότερο απαραίτητες για τους επαγγελματίες που εργάζονται σε μικρές και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, για τους νέους και τους ανέργους που επιθυμούν να ενταχθούν στο εργατικό δυναμικό».
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε το www.kodeproject.gr
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Το πρόγραμμα KODE με μια ματιά
3 Online μαθήματα (διδακτικές ενότητες)
4 έμπειροι καθηγητές
51 δικακτικές ενότητες
34 ώρες βίντεο παρακολούθησης
35’-45’ η κάθε παρακολούθηση
120 ώρες ειδικού σχεδιασμού online διδασκαλίας
150 ώρες προγραμματισμού
50 εργασιακές ώρες για κάθε ενότητα
225 ώρες γυρισμάτων
Μάθημα 1: Σχεδίασε τη δική σου εφαρμογή
Με 13 διδακτικές ενότητες και 8 ώρες video, ο σκοπός της ενότητας είναι να παρουσιάσει σε ενδιαφερόμενους, οι οποίοι δεν έχουν κάποιο προγραμματιστικό υπόβαθρο τον τρόπο ανάπτυξης απλών εφαρμογών με τη χρήση ανοιχτών εργαλείων και πλατφορμών. Η προσέγγιση γίνεται με πρακτικό τρόπο, προτρέποντας τους συμμετέχοντες να δοκιμάσουν οι ίδιοι την ανάπτυξη παρεμφερών εφαρμογών ή/και επιπροσθέτων λειτουργιών. Η ενότητα παρουσιάζει την ανάπτυξη και την υλοποίηση δύο αυτοτελών εφαρμογών, μίας η οποία μπορεί να τρέξει σε PC/laptop και μίας η οποία μπορεί να τρέξει σε Android smartphone.
Μάθημα 2: Σχεδίασε τη δική σου ιστοσελίδα
Ο σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση ενδιαφερομένων με ή χωρίς προγραμματιστικό υπόβαθρο με τους σκοπούς, τους τρόπους και τις τεχνολογίες ανάπτυξης ιστοσελίδων. Αυτό γίνεται με τρόπο ενημερωτικό, παρουσιάζοντας εναλλακτικές λύσεις, αλλά και πρακτικό, παρουσιάζοντας σε βήματα την ανάπτυξη απλών ιστοσελίδων. Το κεφάλαιο περιέχει 10 διδακτικές ενότητες, με 5 ώρες video υλικού.
Μάθημα 3: Σχεδίασε το δικό σου παιχνίδι
Το μεγαλύτερο κεφάλαιο του KODE περιέχει 28 διδακτικές ενότητες και 21 ώρες video. Ο σκοπός του είναι η εξοικείωση ενδιαφερομένων χωρίς προγραμματιστικό υπόβαθρο με την ανάπτυξη παιχνιδιών, με τη χρήση ανοιχτών εργαλείων και πλατφορμών. Αυτό γίνεται με πρακτικό τρόπο, παρουσιάζοντας όλα τα βήματα για την υλοποίηση ενός αυτοτελούς παιχνιδιού. Προκειμένου να μπορεί να παρακολουθήσει το μάθημα κάποιος που δεν έχει ιδιαίτερη εμπειρία στην κατασκευή παιχνιδιών, στο πρώτο μέρος του μαθήματος γίνεται ανάλυση του κόσμου των computer games με απλά και πρακτικά παραδείγματα τόσο υπαρχόντων παιχνιδιών όσο και σε σχέδια. Στη συνέχεια, ξεκινά η κατασκευή ενός απλού, αλλά πλήρως λειτουργικού παιχνιδιού για υπολογιστές δύο διαστάσεων.
Πληροφορίες σχετικές με την Κωτσόβολος εδώ.