- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Μπέτυ Αρβανίτη: «Ενός έτους με πέταξε η μητέρα μου στη θάλασσα και κολύμπησα»
Μπέτυ Αρβανίτη: Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το πρωσωπικό της πάθος και για το θέατρο
Κυρία Αρβανίτη, ποιο είναι το προσωπικό σας πάθος;
Το πάθος μου με τη θάλασσα ξεκινάει από παιδί. Υπήρξα πρωταθλήτρια στην κολύμβηση· από τα έντεκα έως τα δεκάξι. Ήμουν στον Παναθηναϊκό, είχα συμμετάσχει σε πανελλήνιους αγώνες και είχα κερδίσει μετάλλια... Άφησα τον πρωταθλητισμό γιατί ξεκίνησα πιο προσωπικά σπορ (γελάει).
Ο μπαμπάς μου ήταν τρελός με τη θάλασσα και μάλιστα πέθανε κολυμπώντας σε ηλικία ογδόντα τεσσάρων χρονών ‒ ιδανικός θάνατος για έναν παθιασμένο με τη θάλασσα άνθρωπο. Η μητέρα μου, λοιπόν, θυμάμαι να μου διηγείται πως, όταν ήμουν ενός έτους, η ίδια με τον μπαμπά μου με είχαν πετάξει ‒κυριολεκτικά‒ από μια βάρκα στη θάλασσα. Ήταν ιδέα του μπαμπά μου προκειμένου να δουν πώς θα αντιδράσει το παιδί τους στο νερό. Και το παιδί τους κολύμπησε. Δεν φοβήθηκε καθόλου ‒ σημειώστε πως με έριξαν χωρίς να φοράω μπρατσάκια ή σωσίβιο. Φαίνεται ένιωσα οικείο το περιβάλλον, γιατί ακόμη αυτό ισχύει. Μόνο μέσα στη θάλασσα νιώθω πληρότητα.
Κολυμπάω δύο ώρες non stop. Είμαι τρελή. Στη διάρκεια των διακοπών κολυμπάω και τρεις φορές την ημέρα, γιατί δεν μπορώ διαφορετικά. Με βατραχοπέδιλα και μάσκα βγάζω αχινούς∙ έχω μια μεγάλη συλλογή με κοχύλια, τα οποία έχω βγάλει εγώ από τη θάλασσα. Έχω χαθεί κολυμπώντας και έχει χρειαστεί να πάρουν βάρκα προκειμένου να με βρουν. Έχω τρακάρει με κότερο στη Σίφνο κολυμπώντας ύπτιο (γέλια). Άπειρες ιστορίες έχω να διηγηθώ.
Φυσικά, βλέπω παθιασμένα αγώνες και δεν μπορώ να καταλάβω πού θα φτάσει το θέμα των ρεκόρ. Όμως ποτέ μου δεν έχω ονειρευτεί πως είμαι ψάρι ή γοργόνα (γέλια). Θέλω πάντα να κολυμπάω μόνη μου και κάθε χρόνο είναι τόσο δύσκολο να σταματήσω το κολύμπι προκειμένου να ξεκινήσω πρόβες. Αλλά ευτυχώς το θέατρο είναι η άλλη μεγάλη μου αγάπη.
Πάθος για το ρόλο
Τον ήθελα καιρό αυτό το ρόλο. Μάλιστα σκεφτόμουν πριν από χρόνια να παίξω μόνο το μονόλογο της Τσερλίνε. Η παράσταση «Η Τσερλίνε και το σπίτι των κυνηγών» είναι διασκευή του Στρατή Πασχάλη της «Διήγησης της υπηρέτριας Τσερλίνε» από το μυθιστόρημα του Χέρμαν Μπροχ «Οι αθώοι». Στην παράστασή μας ζωντανεύουν τα πρόσωπα, η Τσερλίνε αφηγείται και ταυτόχρονα ζει την ιστορία της. Είναι μια υπηρέτρια που ζει στη σκιά μια βαρόνης ‒ γι’ αυτό δεν μπόρεσε να πραγματοποιήσει τα όνειρά της. Υπήρξε πολύ επιθυμητή στα νιάτα της∙ είναι μια γυναίκα με βαθιά ένστικτα που πατάει γερά στη γη. Έχει νιώσει μίσος και ζήλεια, έχει νιώσει την αδικία στο πετσί της, αλλά ταυτόχρονα έχει αποκτήσει μια «σοφία» για τον ανθρώπινο ψυχισμό.
Το έργο έχει μεγάλες σχέσεις με τις «Δούλες» του Ζενέ. Δεν ξέρω γιατί με απασχολούν τόσο τα έργα που περιγράφουν τις σχέσεις εξουσίας που αναπτύσσονται μεταξύ μιας κυρίας και της υπηρέτριάς της. Ξεκίνησα στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας με τα «Πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Κάντ», έπαιξα στις «Δούλες» και τώρα αυτό. Ίσως γιατί έζησα σ’ ένα αστικό σπίτι ‒ο πατέρας μου ήταν γιατρός‒ και θέλω να εξερευνήσω την άλλη πλευρά. Να αισθανθώ τι πραγματικά σημαίνει αδικία... Εξάλλου, δεν υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο θέατρο από το να κάνεις πράγματα που δεν είναι οικεία σε εσένα...
Για περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.