Κοσμος

Google: «Βλέπει» με στοιχεία ρωσικό δάκτυλο στις αμερικανικές εκλογές

Αγόραζαν διαφημίσεις με στόχο την παραπληροφόρηση σε διαδικτυακές πλατφόρμες του τεχνολογικού κολοσσού

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
375823-775648.jpg
EPA/RAJAT GUPTA

Για πρώτη φορά o τεχνολογικός κολοσσός Google φέρεται να διαθέτει επαρκή στοιχεία για να μιλήσει με βεβαιότητα για παρέμβαση και εμπλοκή των Ρώσων στις αμερικανικές εκλογές του 2016 που έφεραν στην εξουσία τον Ντόναλντ Τραμπ.

Σύμφωνα με δηλώσεις ατόμων κοντά στις έρευνες στην εφημερίδα «Washington Post» ο κολοσσός της Silicon Valley ανακάλυψε αποδείξεις για δαπάνες δεκάδων χιλιάδων δολαρίων από Ρώσους πράκτορες σε διαφημίσεις που θα μπορούσαν να επηρεάσουν και παραπληροφορήσουν το αμερικανικό εκλογικό σώμα. Οι διαφημίσεις αυτές, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές,  εκτείνονται σχεδόν σε όλο το φάσμα των προϊόντων και υπηρεσιών της Google, όπως τη δημοφιλή υπηρεσία βίντεο YouTube, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Gmail, την μηχανή αναζήτησης της Google, ακόμη και στο διαφημιστικό δίκτυο Double Click.

Η ανακάλυψη της Google έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η πηγή προέλευσης των χρημάτων για τις διαφημίσεις που εμφανίσθηκαν στα προϊόντα του τεχνολογικού κολοσσού, δεν είναι η ίδια με αυτήν των ποσών που επενδύθηκαν για διαφημίσεις στο Facebook.  Συμφώνα με τον Independent αυτό είναι μια ένδειξη ότι η ο «ρωσικός δάκτυλος» παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα από ό,τι έχει μέχρι στιγμής εκτιμηθεί από τις εταιρείες της Silicon Valley.

Ειδικά, η Google είχε υποτιμήσει το πρόβλημα της ρωσικής παρέμβασης στις πλατφόρμες της. Τον περασμένο μήνα, η εκπρόσωπος της Google Άντρια Φάβιλ είχε πει στη «Washington Post» ότι η εταιρεία «είναι σε συνεχή επαγρύπνηση για τυχόν παραβιάσεις των κανόνων της και δεν έχουμε βρει κάποια στοιχεία αυτού του είδους της διαφημιστικής εκστρατείας μέσω των πλατφόρμων μας».

Η εταιρεία δεν έχει προβεί ακόμη σε επίσημη ανακοίνωση για το θέμα. Σύμφωνα πάντως με την αμερικανική εφημερίδα και τις μη κατονομαζόμενες  η έρευνα αφορούσε σε διαφημιστικές δαπάνες της τάξεως των 100.000 δολαρίων και επικεντρώνονταν κυρίως στο αν η προέλευσή τους ήταν από λογαριασμούς troll του Κρεμλίνου ή από επίσημους λογαριασμούς στη Ρωσία.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ