1821 Digital Gallery
DAY 3 / WASHINGTON D.C.: Πολιτική και Social Networks

DAY 3 / WASHINGTON D.C.: Πολιτική και Social Networks

Ο Ομπάμα μας κάνει poke στο Facebook. Ποιοι πατάνε το κουμπί από το State Department;

Μετά τον Άλεκ, σειρά είχε μια τριάδα στελεχών του State Department. Στην ίδια αίθουσα, κάθισαν απέναντί μας η Μισέλ Μπρουκς, ο Μπιλ Μέης και ο Ρίτσαρντ Μπόλι, που αποτελούν το Γραφείο Προγραμμάτων Διεθνούς Πληροφόρησης (I.I.P.). Η δουλειά τους είναι να αναπαράγουν το πολιτικό μήνυμα του Ομπάμα σε όλο τον πλανήτη, μέσω των Social Networks και κυρίως από το Facebook, το Twitter, το YouTube και το FlickR.

Τι ακριβώς κάνουν; Όταν ο Ομπάμα έκανε ομιλίες στη Γκάνα και στο Κάιρο, το I.I.P. με έναν συνδυασμό ενεργειών:

1. Διέδωσε μέσα από τα παραδοσιακά Media ότι οι ομιλίες του Κενυάτη θα μεταδοθούν από τα Social Networks.

2. Αναμετέδωσαν τις ομιλίες σε πραγματικό χρόνο, με ταυτόχρονα Twits και Facebook status και μετά ενθάρρυναν τον κόσμο απ’ όλο τον πλανήτη να κάνει ερωτήσεις και σχόλια. 

Σχετικα
Παρίσι: Νοσοκομεία σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης για τον κορωνοϊό
Παρίσι: Νοσοκομεία σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης για τον κορωνοϊό

3. Στη συνέχεια, πήραν τις ερωτήσεις και τα σχόλια, τα γκρουπάρισαν και έβαλαν τον πρόεδρο των ΗΠΑ να απαντήσει σε όσα περισσότερα μπορούσε σε ένα 6λεπτο video, το οποίο και «σήκωσαν» στο YouTube.

4. Μετά, γύρισαν και πάλι στα παραδοσιακά Media και τους έστειλαν το videάκι του Ομπάμα, για να το παίξουν. 

Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι ομιλίες του έκαναν spin σε όλο τον πλανήτη, ενώ ταυτόχρονα το I.I.P. «τσέκαρε» 17.000 άτομα σε όλο τον κόσμο, που συμμετείχαν (άρα τον συμπαθούν ή τον γουστάρουν) και τους έβαλε στο mailing list του Λευκού Οίκου. Παράλληλα, ενημέρωσαν τις κατά τόπους πρεσβείες τους, ότι «οι παρακάτω τύποι ενδιαφέρονται για μας και να τους κρατάτε ενήμερους για ό,τι κάνουμε».

Σχετικα
Αναστέλλεται η παραγωγή iPhones για τις γιορτές
Αναστέλλεται η παραγωγή iPhones για τις γιορτές

Το γεγονός ότι τόσες χιλιάδες κόσμου συμμετείχε στην διαδραστική αυτή διαδικασία, σε περισσότερες από δεκαπέντα γλώσσες, τους ενθουσίασε. Και ο ίδιος ο Ομπάμα καταχάρηκε με το σκηνικό και τους ζήτησε να το επαναλαμβάνουν όπου πηγαίνει εκτός Αμερικής. «Στον “Ψυχρό Πόλεμο” το σύνθημα ήταν “θέλω να μάθω” (ενν. Πληροφορίες). Σήμερα, το σύνθημα είναι “θέλω να μοιραστώ” (ενν. Πληροφορίες)» είπε ο Μπιλ Μέης, ενώ ο Ρίτσαρντ Μπόλι τόνισε πως «οπουδήποτε μεταδίδουμε κάτι, προσέχουμε πάντα ποια είναι η τοπική κουλτούρα. Πρέπει να καταλαβαίνεις με ποιον μιλάς, γιατί ακόμα και μια λάθος μετάφραση μιας λέξης στο Twitter μπορεί να προκαλέσει τεράστια καταστροφή». 

Από την πλευρά της, η νεαρή Μισέλ Μπρουκς ξεκίνησε στο διαδίκτυο έναν διαγωνισμό με θέμα «Δημοκρατία Είναι...», όπου οι συμμετέχοντες απ’ όλο τον κόσμο έστελναν video με το δικό τους ορισμό στο YouTube (πάνω από 700 το έκαναν) και οι νικητές κέρδιζαν ένα ταξίδι στις ΗΠΑ. Αυτό που κέρδιζε ο Λευκός Οίκος είναι να μαθαίνει από πρώτο χέρι τί σημαίνει «Δημοκρατία» σε διάφορα μέρη του πλανήτη και για διαφορετικούς ανθρώπους με διαφορετικές προελεύσεις.

Ακούγοντάς τους να μιλούν επί μία ώρα για το πόσο φανταστικά και καταπληκτικά και ενθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα της χρήσης των Social Networks για τον αμερικανό πρόεδρο, δεν κρατήθηκα και τους έκανα την αυτονόητη ερώτηση:

«Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά απ’ όσα λέτε καταλαβαίνω ότι μιλάμε για ένα παγκόσμιο δίκτυο fan του Ομπάμα, το οποίο στηρίζεται στην υψηλή δημοτικότητά του εκτός ΗΠΑ. Πιστεύετε πραγματικά, ωστόσο, ότι θα είχατε τα ίδια αποτελέσματα αν ο πρόεδρος των ΗΠΑ ήταν ο Τζορτζ Μπους ή ακόμα και ο Τζον Μακ Κέιν με την Σάρα Πέιλιν»;

Η αίθουσα σείστηκε από τα γέλια. Ακούστε τι απάντησαν στο v-video που ακολουθεί:

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5