Κοσμος

Ρομάν Πολάνσκι – Κλείνει ο φάκελος του βιασμού της μικρής Σάμυ μετά από 40 χρόνια

Η πολύκροτη ιστορία της 13χρονης και  του επικηρυγμένου της 7ης τέχνης

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
358326-742208.jpg
Vittorio Zunino Celotto / Ideal / Getty Images

Σαράντα χρόνια μετά τον βιασμό της, σε ηλικία 13 χρόνων από τον σκηνοθέτη Ρομάν Πολάνσκι, η Σαμάνθα Γκάιμερ θα παρουσιαστεί σήμερα Παρασκευή σε δικαστήριο του Λος Άντζελες προκειμένου να ζητήσει από την αμερικανική δικαιοσύνη να μπει ένα τέλος σε αυτήν την υπόθεση και να κλείσει ο φάκελος.

Η 54χρονη σήμερα Σαμάνθα Γκάιμερ προτίθεται να υποστηρίξει το επιχείρημα του γαλλο-πολωνού σκηνοθέτη, σύμφωνα με το οποίο αυτός έχει ήδη εκτίσει την ποινή του για την εγκληματική πράξη που έγινε το 1977, δήλωσε στο AFP ο δικηγόρος του Πολάνσκι, Χάρλαντ Μπράουν.

Εναπόκειται πλέον στον δικαστή να κρίνει εάν το αίτημα της Σαμάνθα Γκάιμερ μπορεί να ληφθεί υπόψη σε αυτήν την υπόθεση που διαρκεί εδώ και 40 χρόνια.

Ο 83χρονος σκηνοθέτης, διάσημος για τις ταινίες το «Μωρό της Ρόζμαρι», «Τες» και την πιο πρόσφατη «Ο πιανίστας», η οποία απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες το 2002, κατηγορείται ότι έδωσε ναρκωτικά στη Σαμάνθα Γκάιμερ όταν αυτή ήταν 13 χρόνων και στη συνέχεια τη βίασε στην έπαυλη του Τζακ Νίκολσον στο Λος Άντζελες το 1977.

 

Η ιστορία

Στις αρχές του 1977, ο Πολάνσκι, χαρισματικός σκηνοθέτης και μετρ του ψυχολογικού τρόμου, όπως τον αποκαλούσαν, έχει ολοκληρώσει την ταινία «The Tenant», ένα από τα πιο εμπνευσμένα και προσωπικά φιλμ του, και επιστρέφει από την Ευρώπη στο Λος Άντζελες, όπου διαμένει σε ξενοδοχείο στο Μπέβερλυ Χίλς. 

Προετοιμάζει τη νέα του ταινία βασισμένη στο μπεστ σέλερ του Σάντερς «The First Deadly Sin» και συγχρόνως τραβά μια σειρά από φωτογραφίες με θέμα έφηβα κορίτσια (σέξι, ζωηρούλες και απόλυτα ανθρώπινες, όπως έλεγε ο ίδιος) για το περιοδικό Vogue Hommes.

Σύμφωνα με τα όσα γράφει ο ίδιος ο σκηνοθέτης στην αυτοβιογραφία του, ένας φίλος του σύστησε ένα νεαρό κορίτσι που το έλεγαν Σαμάνθα και ζούσε με τη μητέρα της σε μια κοινότητα του Σαν Φερνάντο. Στην πρώτη τους επαφή ο Πολάνσκι τραβά μερικές φωτογραφίες με τη μικρή γυμνόστηθη στους λόφους του Χόλιγουντ. 

Κατόπιν ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη και επιστρέφοντας στο Λος Άντζελες κανονίζει άλλη μια συνάντηση με το κορίτσι, για νέα φωτογράφιση, στο σπίτι της ηθοποιού Ζακλίν Μπισέ. Εν τέλει θεωρεί ότι το σπίτι αυτό δεν είναι κατάλληλο και καταλήγει στην έπαυλη του Τζακ Νίκολσον ενώ εκείνος απουσιάζει για σκι. Oι δυο τους γνωρίζονται άλλωστε καλά από την ταινία «Chinatown», όπου οι σχέσεις τους έφτασαν στα άκρα, αλλά κατάφεραν στη συνέχεια να οικοδομήσουν μια φιλία.

Πριν τη φωτογράφιση, ο Πολάνσκι δίνει στη Σαμάνθα να πιει από την «υπέροχη», όπως λέει, σαμπάνια του Τζακ και την τραβά μερικές ημίγυμνες φωτογραφίες μπροστά σε ένα παράθυρο και δίπλα σε μια λάμπα βιτρό. Ο Πολάνσκι εξομολογείται ότι ένιωσε κάποια ερωτική ένταση, μπήκαν και οι δύο γυμνοί στο τζακούζι  και στη συνέχεια άρχισαν να κάνουν έρωτα, όπως έγραφε, «πολύ απαλά με τη συναίνεση του κοριτσιού».

«Μου έδωσε ηρεμιστικά και με βίασε. Ήταν μια τραυματική εμπειρία. Ήταν βίαιος και εγώ απρόθυμη και άπειρη» διηγείται στον αντίποδα η Σαμάνθα. «Κρατάει τα χέρια μου δίπλα στο σώμα μου και με φιλάει. Κι εγώ λέω "όχι, έλα τώρα" αλλά κάπου μεταξύ σαμπάνιας και χαπιού νιώθω τη φωνή μου να ακούγεται πολύ μακρινή».

Περιγράφοντας τη στιγμή που της έκανε στοματικό έρωτα, αναφέρει: «Δεν το θέλω αυτό, το μυαλό μου οπισθοχωρεί αλλά το σώμα μου με προδίδει».

Στη συνέχεια και παρά τις αντιδράσεις της, ο Πολάνσκι την οδήγησε στην κρεβατοκάμαρα. Η ίδια ισχυρίζεται πως ήταν τόσο ναρκωμένη από το ποτό και το ηρεμιστικό που εκείνος δεν χρειάστηκε καν να χρησιμοποιήσει τη δύναμή του για να την εξαναγκάσει να κάνει σεξ μαζί του, μιας και η Σαμάνθα του ζήτησε δύο φορές να σταματήσει.

Έτσι τουλάχιστον περιγράφει τα γεγονότα η Σαμάνθα τριάντα έξι χρόνια μετά την παράνομη σεξουαλική συνεύρεση, στο βιβλίο της  «Το κορίτσι - μια ζωή στη σκιά του Ρομάν Πολάνσκι».

Την επόμενη μέρα η αστυνομία συλλαμβάνει τον Πολάνσκι στο ξενοδοχείο του με την κατηγορία του βιασμού. 

Ακολουθούν οι καταθέσεις του Πολάνσκι και της Σαμάνθα, φυσικά εκ διαμέτρου αντίθετες στα θέματα των ναρκωτικών και της συναίνεσης. Παραδέχεται ότι έκανε σεξ μαζί της γνωρίζοντας ότι είναι ανήλικη, αλλά «όλα έγιναν με τη συγκατάθεσή της». Ακολουθώντας τις συμβουλές των δικηγόρων του, δέχεται να προχωρήσει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό, αλλά και πάλι δεν επιτυγχάνει να ελαφρύνει τη θέση του. 

Andreas Rentz / Ideal/ Getty Images

Τα ΜΜΕ παραληρούν. Οι ίδιοι που λάτρεψαν τον χαρισματικό σκηνοθέτη, που επέζησε από το Ολοκαύτωμα, που συνέτρεξαν τον συγκλονισμένο και διαλυμένο σύζυγο όταν βρήκε στις 9 Αυγούστου του 1969 σφαγμένη την εννέα μηνών έγκυο γυναίκα του, Σάρον Τέιτ, από τη συμμορία Τσάρλς Μάνσον, τώρα τοποθετούν στη θέση του ένα τέρας, ένα σάτυρο. Καταστροφική και η υπερβολική έκθεση της νεαρής Σαμάνθα στα ΜΜΕ.

Ο Πολάνσκι θα πει αργότερα, στο πλαίσιο του ντοκιμαντέρ «Roman Polanski: Α Film Memoir»: «Είναι διπλό θύμα: θύμα δικό μου και θύμα του Τύπου». Όσο για τη Σαμάνθα, φτάνοντας σε σημείο απόγνωσης, έστρεψε τα βέλη της στα ΜΜΕ λέγοντας ότι ο Πολάνσκι τη βίασε μια φορά, αλλά τα Μέσα αλλεπάλληλα. 

Εν τέλει ο  Πολάνσκι διαφεύγει στη Γαλλία και δεν γυρίζει πίσω ποτέ. Κινείται σε χώρες που τον προφυλάσσουν (Γερμανία, Τσεχία, Πολωνία) και οι ταινίες του βραβεύονται διεθνώς (79 βραβεία). Η περίπτωσή του δεν σταματά να διχάζει την αμερικανική κοινή γνώμη. Το 2002 η Αμερικανική Κινηματογραφική Ακαδημία τού απονέμει Όσκαρ για το φιλμ «Πιανίστας» (2002). Το χρυσό αγαλματάκι τού αποστέλλεται.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ