Κοσμος

Ήταν η εξαφάνιση του μοιραίου MH370 μια πράξη αυτοθυσίας και ηρωισμού; (εικόνες)

Μια νέα θεωρία που «αθωώνει» τον πιλότο από όλες τις τρομολαγνικές θεωρίες

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
330715-684499.jpg
EPA/AHMAD YUSNI

Η εξαφάνιση της μοιραίας πτήσης MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, η οποία στοίχισε τη ζωή 239 επιβατών, ήταν μια πράξη αυτοθυσίας και ηρωισμού του κυβερνήτη του αεροσκάφους, Ζαχάρι Άχμαντ Σαχ. Είναι μια νέα θεωρία που έχει αναπτύξει ο Αυστραλός θιασώτης αεροπλοΐας, Μάικλ Γκίλμπερτ. Πιστεύει ότι το μοιραίο αεροπλάνο πήρε φωτιά στα μισά της πτήσης αναγκάζοντας τον κυβερνήτη να αλλάξει πορεία όσο γινόταν πιο μακριά από κατοικημένες περιοχές.

MH370

Ο κ. Γκίλπμπερ αφιέρωσε 18 μήνες στην έρευνα των τεχνικών προβλημάτων που οδήγησαν στη μυστηριώδη εξαφάνιση του Μπόινγκ των Μαλαισιανών Αερογραμμών στις 8 Μαρτίου του 2014.

πιλότος MH370

Δεν είναι λίγοι οι εμπειρογνώμονες που επέρριψαν ευθύνες για το δυστύχημα στον κυβερνήτη. Τον έχουν αποκαλέσει τρομοκράτη, τον έχουν κατηγορήσει πως εσκεμμένα συνέτριψε το αεροσκάφος στο νότιο Ινδικό ωκεανό.

Ο Αυστραλός ειδικός σε θέματα αεροπλοΐας μελέτησε τα αρχεία συντήρησης και πτήσεων του μοιραίου αεροσκάφους και διαπίστωσε πως ευσταθεί η θεωρία ότι ξέσπασε φωτιά εξαιτίας προβλήματος με το θερμαινόμενο τζάμι στο πιλοτήριο. «Αυτή η φωτιά εξηγεί γιατί χάθηκε το σήμα του μετακομιστή αλλά και τη διακοπή της δορυφορικής σύνδεσης», λέει ο Αυστραλός.

MH370

«Υποπτεύομαι ότι ο κυβερνήτης σηκώθηκε από τη θέση του για να πάρει τον πυροσβεστήρα και να περιορίσει τη φωτιά. Θα συνειδητοποίησε γρήγορά ότι δεν υπήρχε περίπτωση να πιλοτάρει χειροκίνητα το αεροπλάνο. Τα όργανα δεν λειτουργούσαν, ήταν βράδυ, δεν είχε φεγγάρι και θα μπορούσε να μείνει στο πιλοτήριο για πολύ λίγο καθώς μειωνόταν συνεχώς το οξυγόνο», προσθέτει.  Και έτσι οδήγησε το αεροσκάφος στην πιο ασφαλή για εκείνη τη στιγμή πορεία, προς τη θάλασσα. 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ