TV & Media

Oι εξομολογήσεις της Σάρον Στόουν, το MeToo και η Μέριλ Στριπ

Στα καινούργια της απομνημονεύματα η Sharon Stone μιλάει για τη σκληρή παιδική της ηλικία, για το σχεδόν μοιραίο εγκεφαλικό επεισόδιο που επιβράδυνε την καριέρα της και για το πώς ο Χόλιγουντ έχει θεοποιήσει τη Meryl Streep.

62222-137653.jpg
A.V. Team
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
saron-stone-exomologiseis.jpg
© Rich Polk / Getty Images for IMDb

Η Sharon Stone μιλάει για όλα στο βιβλίο της: από το εγκεφαλικό και το Metoo μέχρι την Μέριλ Στριπ που «θέλει να έχει καλά με όλους».

Στις 30 Μαρτίου κυκλοφόρησε μια καινούργια αυτοβιογραφία της Αμερικανίδας ηθοποιού με τίτλο "The Beauty of Living Twice", όπου η Sharon Stone  επανέρχεται στο δραματικό εγκεφαλικό επεισόδιο του Σεπτεμβρίου 2001 και στη χειρουργική επέμβαση που ακολούθησε: χρειάστηκαν επτά χρόνια για να αναρρώσει πλήρως. Το γεγονός ήταν καθοριστικό και σήμερα βλέπει τη ζωή της χωρισμένη σε δύο κεφάλαια -στο πριν και στο μετά. «Δεν είμαι πια αυτή που ήμουν πριν από το 2001,» λέει στην Joanna Schneller από το περιοδικό Zoomer. Η Sharon Stone μένει μαζί με τον σκύλο της τον Bandit στο δυτικό Χόλιγουντ σε ένα σπίτι που ανήκε κάποτε στον Montgomery Clift. Η Joanna Schneller παρατηρεί πως φαίνεται πιο αδύνατη και εύθραυστη: η Stone τής δείχνει τη μέση της λέγοντας «κοίτα πόσο μικρόσωμη έχω γίνει» -και πράγματι έχει μικρύνει. Eίναι 63 ετών και μητέρα τριών παιδιών. 

«Για να γράψω το The Beauty of Living Twice, έκανα έρευνα στην ίδια μου τη ζωή, συνεχίζει η Stone. «Πώς βρέθηκα σ’ ένα χειρουργείο; Υπήρξαν στιγμές όπου ήμουν κλινικά νεκρή· έπιασα κυριολεκτικά πάτο. Ο θάνατος είναι ο πάτος, δεν υπάρχει πιο κάτω.» Μετά από μια δεκαετία στην κορυφή του Χόλιγουντ, η 63χρονη σήμερα Stone, πέρασε άλλη μια δεκαετία γράφοντας διηγήματα και στίχους για τραγούδια -καθώς ανέρρωνε, έφτασε και πέρασε η ημερομηνία λήξεως για τις γυναίκες ηθοποιούς. Αν και όχι για όλες: για τη Susan Sarandon, για τη Sally Field, για την Jessica Lange -όχι όμως για τη Meryl Streep.

H Sharon Stone αφηγείται τα παιδικά της χρόνια στη δυτική Πενσυλβάνια όπου η ομορφιά της την έκανε να ξεχωρίζει: το παραδέχεται· πολλές ωραίες ηθοποιοί δείχνουν ψεύτικη ταπεινότητα για την εμφάνισή τους· όχι η Stone. Πολλά ήταν τα τραυματικά γεγονότα από τα οποία δεν έλειπε η κακοποίηση: ο παππούς της τη βίαζε και το γεγονός αποσιωπούσε η μητέρα της και η αδερφή της μέχρις ότου διάβασαν την αυτοβιογραφία της Something to Hold που κυκλοφόρησε το 2005 και έγινε η αιτία να συζητηθούν βαθιά κρυμμένα μυστικά στην οικογένεια Stone.

Έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία του Woody Allen’s Stardust Memories (1980) όπου υποδυόταν μια οπτασία που φιλούσε το τζάμι ενός παραθύρου. Στη συνέχεια, εμφανίστηκε δίπλα στον Arnold Schwarzenegger στο Total Recall (1990) του Paul Verhoeven και για να πείσει τον Verhoeven να της δώσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην επόμενη ταινία του πόζαρε στο περιοδικό Playboy. Η επόμενη ταινία του Verhoeven ήταν το Βασικό ένστικτο (1992) που είχε τεράστια επιτυχία εκείνη την εποχή ―σήμερα θα θεωρούνταν ακόμα περισσότερο politically incorrect απ’ όσο θεωρήθηκε τότε: μισογυνικό και ομοφοβικό. Το 1992 όμως, η «Κάθριν» την οποία υποδυόταν η Sharon Stone αναδείχτηκε σε ηρωίδα του Κακού και μερικές σκηνές της ταινίας έγιναν μέρος της λαϊκής κουλτούρας. Αλλά η Stone δεν φαινόταν να νιώθει πως το σενάριο και η σκηνοθεσία την καθιστούσαν αντικείμενο: άλλοι καιροί άλλα ήθη.

Στο βιβλίο της, το οποίο έγραψε χωρίς ghost writer, περιγράφει αυτή τη μεγάλη εμπορική επιτυχία μετά από την οποία δεν μπορούσε να κυκλοφορήσει στον δρόμο: φανς της έσχιζαν τα ρούχα, της έπιαναν το στήθος και τα οπίσθια. «Οι ειδικές δυνάμεις της αστυνομίας δεν μου αρκούσαν,» λέει στο Zoomer. «Xρειαζόμουν πράκτορες της Μοσάντ. Πλήθη μαζεύονταν γύρω από τη λιμουζίνα και έκλεβαν τους καθρέφτες και τις πινακίδες του αυτοκινήτου… Υπήρχαν φορές όπου φοβήθηκα για τη ζωή μου. Παράλληλα, πλήθαιναν οι άνθρωποι που με μισούσαν: τη μέρα που παρουσίαζα το Saturday Night Live, όρμησαν στο πλατό άτομα που ήθελαν να με ξεμαλλιάσουν…Κάτι παρόμοιο συνέβη όταν στην τελετή των βραβείων του MTV ο Michael Moore κι εγώ μιλήσαμε εναντίον της οπλοφορίας. Οι σωματοφύλακες με έσωσαν βουτώντας με στα χέρια και χώνοντάς με σε τεθωρακισμένο όχημα. Όσο για τους παπαράτσι, καραδοκούσαν έξω από τα παράθυρά μου. Αυτή ήταν η ζωή μου επί μια δεκαετία: βρισκόμουν υπό πολιορκία. Ύστερα κανείς δεν ενδιαφερόταν για μένα, κανείς δεν μου πρότεινε ρόλους.»

H Stone βρέθηκε μαζί με τη Meryl Streep στην ταινία του Steven Soderbergh "The Laundromat" (2019), αλλά επιμένει πως παρά τις αρετές της η Streep έχει γίνει αδικαιολόγητα η θεά του Χόλιγουντ, η μοναδική γυναίκα μιας κάποιας ηλικίας που βρίσκει ενδιαφέροντες ρόλους. «Κι όμως,» λέει η Sharon Stone, «υπάρχει η Viola Davis ―την οποία ασεβώς ονόμαζαν "Μαύρη Meryl Streep" η Emma Thompson. η Judy Davis. η Olivia Colman, η Kate Winslet…Όλες αυτές οι ηθοποιοί εργάζονται διαρκώς… Αλλά στο Χόλιγουντ μόνο όταν ακούνε Meryl νιώθουν δέος. Εγώ πάντως, στους ρόλους της "κακής" είμαι απείρως καλύτερη: η Meryl δεν θα μπορούσε να παίξει ούτε στο Βασικό ένστικτο, ούτε στο Καζίνο. Η Μeryl είναι το Κατεστημένο: το ότι είναι εξαίρεση επιβεβαιώνει τον κανόνα ότι για τις μεσήλικες γυναίκες δεν υπάρχουν ενδιαφέροντες ρόλοι.»

Για το #MeToo η Sharon Stone λέει ότι η παρενόχληση αγγίζει τους πάντες κι ότι είναι σίγουρη πως και η Meryl Streep έχει κάποια ιστορία να αφηγηθεί. «Αν την αφηγούνταν δεν θα ήταν πια η Meryl, δεν θα ήταν το Νο 1. Η Meryl Streep προσπαθεί να τα έχει καλά με όλους. Εγώ πάλι όχι.»

Όταν οι δηλώσεις της για τη Meryl Streep έγιναν viral, η Stone έγραψε στο Twitter ότι «η Meryl Streep είναι μια από τις καλύτερες ηθοποιούς όλων των εποχών. Αλλά δεν πρέπει να αποκλείονται οι υπόλοιπες.» To 2021-22 αναμένεται να προβληθούν δύο ταινίες όπου παίζει: το Βeauty του Andrew Dosunmu και το What About Love τoυ Klaus Menzel με τον Andy Garcia.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ