Θεματα

Μια μπουκιά καλοκαίρι ακόμα! Τι φάγαμε φέτος στις διακοπές

Και φέτος στα νησιά το φάγαμε όλο το φαΐ μας…

Νενέλα Γεωργελέ
ΤΕΥΧΟΣ 796
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Γεμιστοί κολοκυθανθοί στην Κρήτη
Γεμιστοί κολοκυθανθοί στην Κρήτη © Θανάσης Καρατζάς

Όλα όσα φάγαμε σε ταβερνάκια και γκουρμέ εστιατόρια φέτος στα ελληνικά νησιά

Κι αυτό το καλοκαίρι ξεχυθήκαμε σε θάλασσες και σε νησιά έτοιμοι για να τα ζήσουμε όλα. Καταευχαριστηθήκαμε τις ακρογιαλιές, τα δειλινά, τα γραφικά χωριουδάκια, τις μαγευτικές παραλίες, τα καταγάλανα νερά, το δροσερό μελτέμι και κείνο το ξινότυρο που απλωνόταν σπάταλα στην ντοματοσαλάτα της νησιώτικης ταβέρνας. Ως γνωστόν το καλοκαίρι καλύτερα να μας ντύνεις παρά να μας ταΐζεις…

Κύθνος

Σφουγγάτα στην Κύθνο

Στον Μέριχα και πάνω στη θάλασσα, στην ταβέρνα του Αράπη, όλα μας άρεσαν μα πιο πολύ μας κέρδισαν τα σφουγγάτα, μικρές μπαλίτσες με ντόπιο τυρί στο τηγάνι.

Αίγινα

Αξέχαστα γεμιστά στην Αίγινα

Στην τιμημένη Όστρια, πάνω στη θάλασσα και κάτω από τα αλμυρίκια, παρέα με μικρούς μεγάλους, κοσμοπολίτες και ντόπιους, φάγαμε γεμιστά αξέχαστα και θυμηθήκαμε τη μανούλα.

Νάξος

Τηγανιτές πατάτες στη Νάξο

Με το ταξί να περιμένει να μας πάει στο λιμάνι και με το μαγιό βρεγμένο ακόμη στο σακ βουαγιάζ αποχαιρετήσαμε το νησί όπως του αξίζει: με ένα ξέχειλο πιάτο καλοτηγανισμένες πατάτες από τα χεράκια της Αννούλας στο Μαϊστράλι, τέρμα Πλάκα, τι να λέμε τώρα…

Αντίπαρος

Το Περαματάκι στην Αντίπαρο

Στο Περαματάκι της καρδιάς μας παίρναμε δυο πίτες για «επιτόπου» κι άλλες δυο για τη θάλασσα. Ο καθένας… Μετά το μπάνιο ξαναγυρνάγαμε για μπριάμ, ιμάμ και κεφτέδες κοκκινιστούς.

Τήνος

Τρομάξαμε να κλείσουμε τραπέζι στη φημισμένη Μαραθιά αλλά μετά φάγαμε ντόπιο τυρί καρίκι και πλατό με ψάρια ωρίμασης που μας σέρβιρε ο Ευριπίδης, να έχουμε να θυμόμαστε νοστιμιές τις κρύες νύχτες του χειμώνα.

Σίφνος
Γνωστοί γκουρμέδες φτάσαμε στο νησί για να φάμε στην Cantina από τα χέρια του –ό,τι και να πω λίγο είναι– Γιώργου Σαμοΐλη. Στο μαγικό τοπίο και πάνω στη θάλασσα, ζήσαμε μεγάλες στιγμές με κεμπάπ ψαριού, ταραμοσαλάτες πάνω σε βλήτα, καλαμάρια με μαυρομάτικα, κρέατα καταπληκτικά, πάθαμε έρωτα με τις –μοναδικές κι αλλιώτικες– τηγανητές πατάτες και το παγωτό άχυρο.

Κεφαλονιά

Τηγανητά φύλλα φασκομηλιάς στην Κεφαλονιά

Σε κτήματα με παλιά αρχοντικά και στην αυλή των Χαριτάτων ήπιαμε υπέροχα κρασιά και δοκιμάσαμε τηγανητά φύλλα φασκομηλιάς σε… σουβλάκι από τον ταλαντούχο σεφ Γιώργο Αντωνέλλο. Στην Άβυθο και στην ταβέρνα Avithos Preview του οινοποιού Πάνου Σαρρή συνεχίσαμε τα καταπληκτικά κρασιά, ξετρελαθήκαμε με τη φημισμένη κεφαλονίτικη κρεατόπιτα.

Κρήτη

Γεμιστοί κολοκυθανθοί στην Κρήτη

Στις μαγευτικές ακρογιαλιές του Λιβυκού φτάσαμε στο ακόμα όμορφο Ροδάκινο και στην Καντίνα του Μανώλη για να αποθεώσουμε τα απάκια, τα τσιγαριαστά και τους γεμιστούς κολοκυθανθούς.

Λήμνος

Κατσικάκι στο φούρνο και αμπελοφάσουλα στη Λήμνο

Στο Σαραβάρι και στο ομώνυμο beach bar ταράξαμε τα κατσικάκια στον φούρνο και τα ντόπια τυριά και κάναμε καλοκαιρινή ωδή στα αμπελοφάσουλα με σκόρδο.

Μήλος

Healthy Bowl στη Μήλο

Στην Τρυπητή και με υπέροχη θέα στο πέλαγος, το πρωί κάναμε τους κομψούς και ξεκινάγαμε με θηριώδη healthy bowls στο ολοκαίνουργιο Okto. Το βράδυ ξεχνιόμασταν στον Αλευρόμυλο του Βασίλη Παπικινού στον Παρασπόρο και καταβροχθίζαμε πιταράκια και πλακόπιτες, ντόπια κατσικάκια, λουκουμάδες κολοκυθιού και σκορδολάζανα.

Χαλκιδική

Σουσαμόπιτα στη Χαλκιδική

Στη Μεγάλη Παναγιά η κυρία Ελευθερία μάς τρατάρισε το παραδοσιακό γλυκό του χωριού, σουσαμόπιτα από τα χεράκια της, τρέμε μπακλαβά!