Visual Browsing
5 διάσημες δίαιτες για να ξεφορτωθείς τα περιττά κιλά των διακοπών

5 διάσημες δίαιτες για να ξεφορτωθείς τα περιττά κιλά των διακοπών

Γύρισες με κάτι παραπάνω;

Paleo Diet

Paleo Diet

Όπως φαντάζεστε και από το όνομά της, θα τρώτε όπως οι «πρώτοι» άνθρωποι.  Επίσης καλά θα φανταστείτε, ανταποκρίνεται στη «γενετική» μας φύση και σε αυτά που πραγματικά έχει (είχε;) ανάγκη το σώμα για να παραμένει δυνατό και υγιές. Οι σημερινές διατροφικές συνήθειες που περιλαμβάνουν τόνους επεξεργασμένων φαγητών, τρανς λιπαρών, ζάχαρης και άλλων κακών, ευθύνονται για «εκφυλιστικές» ασθένειες όπως η παχυσαρκία, ο καρκίνος, ο διαβήτης, το Πάρκινσον και το Αλτσχάιμερ, αλλά και την κατάθλιψη και την υπογονιμότητα. Η Paleo λοιπόν δίνει έμφαση στις άπαχες πρωτεΐνες, τα φρούτα και τα λαχανικά, στα καλά λιπαρά των ξηρών καρπών, του αβοκάντο, του ελαιολάδου και του ιχθυέλαιου. Όσο «καλή» κι αν φαίνεται, η δίαιτα αποκλείει πλήρως τα σιτηρά, τα όσπρια και τα γαλακτοκομικά. Αυτό συνεπάγεται πλήθος θρεπτικών συστατικών που μένουν «ανεκμετάλλευτα».

Μεσογειακή

Σχετικα
Η πρωτεϊνική δίαιτα
Η πρωτεϊνική δίαιτα

Μεσογειακή

Περισσότερο είναι ένα πρότυπο σύστημα διατροφής και ίσως το πιο διάσημο, τα οφέλη του οποίου «εξάρει» ολόκληρος σχεδόν ο πλανήτης. Στη μεσογειακή «δίαιτα» αποδίδεται ο μειωμένος κίνδυνος καρδιαγγειακών βλαβών, η μείωση της κακής χοληστερίνης LDL, η μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου, Πάρκινσον και Αλτσχάιμερ, προστασία από τον διαβήτη, αύξηση του προσδόκιμου ζωής, ευεξία, πρόσληψη απαραίτητων θρεπτικών συστατικών και φυσικά απώλεια βάρος με «διάρκεια». Επίσης είναι ιδανική και κατάλληλη για όλη την οικογένεια. Βασίζεται στις διατροφικές συνήθειες των λαών της Μεσογείου και περιλαμβάνει όλα τα είδη των τροφών σε μια «τέλεια» ισορροπία. Άφθονα φρούτα και λαχανικά, σιτηρά, ψάρια, γαλακτοκομικά, κρέας και φυσικά ελαιόλαδο. Και μιλώντας για «ισορροπίες» η μεσογειακή έχει το ευεργετικό της κρασάκι και τα γλυκίσματα. 

Δίαιτα DASH

Σχετικα
Φτιάξαμε πρόγραμμα διατροφής που δεν αδυνατίζει, αλλά σε κάνει ευτυχισμένο
Φτιάξαμε πρόγραμμα διατροφής που δεν αδυνατίζει, αλλά σε κάνει ευτυχισμένο

Δίαιτα DASH

Ιδανική δίαιτα για εκείνους που θέλουν ή πρέπει να μειώσουν την αρτηριακή τους πίεση, όπως λέει και το ακρωνύμιο Dash – Dietary Approaches to Stop Hypertension. Διατροφικές προσεγγίσεις κατά της υπέρτασης λοιπόν, οι οποίες εστιάζουν σε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, κάλιο και μαγνήσιο, μέταλλα που εξισορροπούν τα επίπεδα νατρίου στο αίμα. Η δίαιτα Dash προβλέπει κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, προϊόντων ολικής άλεσης, γαλακτοκομικών με λίγα ή καθόλου λιπαρά και μείωση των επεξεργασμένων τροφών, ανάμεσά τους και τα πολύ λιπαρά κρέατα. Όπως και η Μεσογειακή, έτσι και η Dash δεν έχει «παρενέργειες» και μπορούμε να την ακολουθήσουμε άφοβα, έχουμε δεν έχουμε πίεση.   

Δίαιτα Dukan

Δίαιτα Dukan

Η δίαιτα αυτή, επίσης αρκετά δημοφιλής, είναι σχεδιασμένη για ανθρώπους που έχουν «πραγματικό» πρόβλημα βάρους. Αποτελείται από τέσσερις φάσεις. Στην πρώτη, τρώμε τρόφιμα υψηλής πρωτεϊνικής αξίας, ψάρια, αυγά, κρέας χωρίς λίπος, άπαχα γαλακτοκομικά. Στη δεύτερη φάση, προστίθενται τα λαχανικά – εκτός από πατάτες. Στην τρίτη φάση μας επιτρέπονται δημητριακά, ψωμί, φρούτα, τυρί. Στην τέταρτη και τελευταία, τρώμε για έξι ημέρες τη βδομάδα, φυσιολογικά, και μια ημέρα διαλέγουμε τροφές από την «πρώτη» φάση. Είναι μια δίαιτα που απαιτεί υπομονή και επιμονή. Δεν χάνεις γρήγορα βάρος. Άλλωστε ο ίδιος ο εμπνευστής της δεν τη δημιούργησε για να βγαίνουμε εμείς σε «δυο βδομάδες» στην παραλία, αλλά για ανθρώπους με σοβαρά προβλήματα υγείας λόγω βάρους.

Δίαιτα South Beach

Δίαιτα South Beach

Τη σχεδίασε το 2003 ο καρδιολόγος Arthur Agatston. Το όνομά της, εμπνευσμένο από το «κοσμοπολίτικο» South Beach του Μαϊάμι, την καθιστά πιο «εμπορική» προσδίδοντάς της και έναν πιο γκλάμουρ χαρακτήρα. Ο Agatston  υπόσχεται να χάσεις βάρος μέσα από έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής (η άσκηση είναι απαραίτητη) και μια διατροφή που αρχικά αποκλείει εντελώς τους υδατάνθρακες για να τους επαναεισάγει σταδιακά. Χωρίζεται κι αυτή σε τρεις φάσεις, οπότε ενέχει τον κίνδυνο να σε κουράσει και να τη σταματήσεις. Η πρώτη φάση επιτρέπει μόνο άπαχη πρωτεΐνη, ψάρια, πουλερικά (χωρίς την πέτσα), άπαχο κρέας και προϊόντα σόγιας. Στη δεύτερη φάση μπαίνουν τα δημητριακά, ψωμί και ζυμαρικά, πάντα ολικής άλεσης, καστανό ρύζι, φρούτα και περισσότερα λαχανικά. Στην τελευταία, της «συντήρησης», υποτίθεται πως έχεις υιοθετήσει τις αρχές του παραπάνω «σωστού» συστήματος διατροφής και μπορείς να φας όλα τα είδη των τροφών, συγκρατημένα και με μέτρο. 

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5