1821 Digital Gallery
Μαραθώνιος
ΤΕΥΧΟΣ 722

​10 tips αν τρέχεις πρώτη φορά στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ο τεχνικός σύμβουλος της διοργάνωσης Γώργος Δούσης μάς δίνει συμβουλές για να βγάλουμε χωρίς απώλειες τα 42 χιλιόμετρα της διαδρομής
Μαραθώνιος © ΙΝΤΙΜΕ / ΒΑΡΑΚΛΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
37ος Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας 2019: Συμβουλές από τον τεχνικό σύμβουλο της διοργάνωσης Γώργο Δούση αν τρέχεις για πρώτη φορά τα 42 χιλιόμετρα

Αποφάσισες να κάνεις το μεγάλο βήμα και να παρατήσεις τις μικρές διαδρομές. Προπονείσαι εδώ και μήνες για να λάβεις μέρος στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας. Παρόλη την προετοιμασία, όμως, έχεις άγχος. Εύλογο. 42 χιλιόμετρα είναι αυτά, δεν βγαίνουν έτσι εύκολα.

Για να σε διευκολύνουμε βρήκαμε τον κατάλληλο άνθρωπο για να σου δώσει τα φώτα του και μερικά tips για να τερματίσεις αλώβητος την κλασική διαδρομή. Πρόκειται για τον τεχνικό σύμβουλο της διοργάνωσης του Μαραθωνίου και προπονητή μεγάλων αποστάσεων, Γιώργο Δούση, ο οποίος μας και είπε τα εξής 10 μικρά μυστικά...

Πριν από τον αγώνα

1. Να αποφύγεις κάθε είδους stress.
Να κάνεις τα πάντα έγκαιρα χωρίς να ξοδέψεις ενέργεια – θα χρειαστείς και την τελευταία σταγόνα

Σχετικα
Red Bull Art of Motion: Τέσταρε τις γνώσεις σου και ζήσε από κοντά το απόλυτο freerunning event
Red Bull Art of Motion: Τέσταρε τις γνώσεις σου και ζήσε από κοντά το απόλυτο freerunning event

3. Να επιλέξεις τον κατάλληλο μέσο ρυθμό (pace)
Μη σταθείς μόνο στην επιθυμία. Να ξεκινήσεις με αυτό που είναι εφικτό, με βάση την προπόνησή σου και την εμπειρία σου.

3. Να είσαι ευέλικτος, έξυπνος και γενναίος στις αποφάσεις σου.
Οι δύσκολες καιρκές συνθήκες, τα απρόοπτα της τελευταίας στιγμής και η διάθεσή μας επιβάλλουν μερικές φορές την αναπροσαρμογή των στόχων. Κάνε το εσύ και έγκαιρα, μην εξαναγκαστείς από τις περιστάσεις

Στον αγώνα

Σχετικα
Φόρμουλα 1: O Drake έχασε 300.000$ ποντάροντας στον Λεκλέρ
Φόρμουλα 1: O Drake έχασε 300.000$ ποντάροντας στον Λεκλέρ

4. Ξεκίνα αργά!
...πιο αργά από το μέσο ρυθμό σου για τα πρώτα εύκολα χιλιόμετρα. Ειδικά σε αυτή τη διαδρομή έχει αποδειχθεί από μελέτες πως πετυχαίνουν το στόχο τους εκείνοι πιου είναι καλά προπονημένοι, μα προπάντων όσοι ξεκινούν αργά και  έχουν υπομονή

5. Πιες (και φάε!...) τακτικά και από λίγο.
Όταν ο Kipchoge έτρεξε πέρσι στο Βερολίνο την ίδια απόσταση σε δύο ώρες ήπιε από μια γουλιά 13 φορές. Εσύ σε 3, 4, 5 ώρες;

6. Άκου το σώμα σου και λύσε άμεσα, μα χωρίς πανικό κάθε πρόβλημα που παρουσιάζεται
Ό,τι δεν λύνεται πολλαπλασιάζεται, ο μαραθώνιος είναι μια πολύωρη δοκιμασία

7. 0-10 χλμ. - Μη λαχανιάσεις!
Τα πρώτα 10 χλμ. είναι επίπεδα, πρέπει να είναι παιχνίδι για σένα. Μη σπαταλήσεις την παραμικρή ενέργεια για κανένα λόγο. Μη σκεφτείς ακόμα τερματισμό και επίδοση

8. 11-31 χλμ. Χμ...Δύσκολα! Ειδικά από το 18ο χλμ. και μετά. Κουράζεσαι; Ελάττωσε τον ρυθμό, πιο αργά στις ανηφόρες. Οκ; Κρατήσου εκεί, όπως αισθάνεσαι πιο άνετα, μην επιταχύνεις

9. 31 χλμ. - Τέλος  Καλωσόρισες στην «κλασική διαδρομή»! Αφουγκράσου προσεκτικά το σώμα σου. Έχεις καθαρό μυαλό; Θα κάνεις τη σωστή επιλογή, θα επιταχύνεις ή θα επιβραδύνεις τον ρυθμό. Προσπάθησε να μείνεις σε ζωηρή κίνηση. Τώρα κι όχι νωρίτερα είναι η ώρα να ενεργοποιήσεις το πνεύμα, μήπως το ταλαιπωρημένο σώμα σου κερδίσει λίγη επιπλέον ώθηση.

Μετά τον αγώνα

10. Αμέσως μετά τον τερματισμό μείνε σε κίνηση, ντύσου σύντομα με στεγνά ρούχα. Ως το τέλος της μέρας να πίνεις (και να τρως...) πολύ συχνά και από λίγο.

Back to top

Προσεχως

«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών
20.06.2022
«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5