Αυτοκινηση

Τι ακριβώς συμβαίνει με τις ουρές των supercars;

Σε μία προσπάθεια να κερδίσουν το στοίχημα της αποδοτικότητας, τα σύγχρονα supercars «τεντώνουν» τις ουρές τους!

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 827
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Αυτοκίνητο σε αεροδιάδρομο

Ποια είναι η λογική και η τεχνική πίσω από τις μακριές ουρές των supercars.

Αυτοκίνητα με ουρές φαρδιές, στενές, μακρουλές, διχαλωτές, κολοβές, παράγωνες κ.ά. χρησιμοποιούν την εσχατιά των αεροδυναμικών ψηγμάτων για να επιτύχουν ή έστω να προσεγγίσουν «το θαύμα»: τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας, τον γνωστό Cd… Αυτός είναι ο συντελεστής που σε μία εποχή ιδιαίτερα ευαίσθητη για αποδοτικότητες και περιβαλλοντικές συνθήκες καλείται να παίξει ξεχωριστό ρόλο.

Βλέποντας εμβληματικά κομψοτεχνήματα της σύγχρονης αυτοκίνησης, αποφάσισα να «εκθέσω» δύο εκφραστές με διαφορετικά κινητήρια σύνολα, αλλά με κοινή αισθητική αντίληψη για την «ούγια». Προσπαθώντας να βρω περισσότερα, σε ένα χαοτικό ψάξιμο στο διαδίκτυο, έφτασα να ερευνήσω τι συμβαίνει με τους εκπροσώπους της πανίδας στη χρησιμοποίηση της ουράς τους. Αποκλείοντας το φτερωτό βασίλειο, κατέληξα στον βασιλιά της επίγειας ταχύτητας, τον γατόπαρδο! Και πήρα μία απάντηση που λάτρεψα: «Οι γατόπαρδοι μπορούν να στρίβουν δίχως να μειώνουν την ταχύτητά τους ενώ η ουρά τους τους βοηθά να διατηρούν την ισορροπία τους όταν τρέχουν!»

Στις φωτογραφίες βλέπετε δύο από τα υπεραυτοκίνητα των οποίων οι ουρές «δίνουν κοινώς ρέστα», οδηγώντας την οπτική φουτουριστική εξωτερική σχεδίαση σε ασκήσεις αεροδυναμικής για προχωρημένους λύτες.

Είναι η McLaren Speedtail και η Mercedes Vision EQXX, των οποίων ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd αγγίζει τα εξωφρενικά νούμερα των 0,21 και 0,17 αντίστοιχα. Τιμές που σύμφωνα με τους αεροδυναμιστές είναι εξαιρετικά δύσκολο να μειωθούν πλέον. Έτσι κι αλλιώς κανένας δεν μπορεί να βάλει φραγμούς στα τεχνολογικά μυαλά και στις ικανότητές τους. Μέχρι τότε ας γνωρίσουμε αυτές τις δύο «εποχούμενες κυρίες»!

McLaren Speedtail

McLaren Speedtail 
Προσφέροντας εκπληκτικές επιδόσεις και πολυτέλεια, η McLaren Speedtail ενσαρκώνει την πιο σπάνια σύνοδο κορυφής υπεραυτοκίνητων. Με κόστος που ξεκινά από περίπου 2,3 εκατομμύρια ευρώ και με τελική ταχύτητα πάνω από 400 χλμ./ώρα, αυτό το κουπέ κατέχει τη διάκριση της ταχύτερης McLaren που κατασκευάστηκε ποτέ. Η αισθητική της Speedtail είναι κομψή και υψηλά στιλιζαρισμένη, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Όπως έχει αναφερθεί, ναι, είναι θέμα επιστημονικής φαντασίας. Διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που αποδίδει 1.050 ίππους. 

Το Speedtail προσφέρει ένα πλήρες πακέτο από τις πιο σύγχρονες ανέσεις. Ξεχάστε τους εξωτερικούς καθρέφτες. Αντίθετα, η Speedtail συνοδεύεται στάνταρ με ένα ζευγάρι ψηφιακών καμερών υψηλής ευκρίνειας που γλιστρά διακριτικά έξω από τις πόρτες όταν πατάτε το κουμπί εκκίνησης. Εμπνευσμένο από τη θρυλική McLaren F1, το κάθισμα του οδηγού είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Ένας διπλός υπερτροφοδοτούμενος V-8 4,0 λίτρων και ένας ηλεκτροκινητήρας ενώνουν τις δυνάμεις τους εδώ, αποδίδοντας συνολική ισχύ 1035 ίππων και 1.150 Nm ροπής και συνεργάζονται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Οι δυνατότητες επιτάχυνσης αυτού του hypercar είναι μαγευτικές. Σύμφωνα με τη McLaren, «οι πύραυλοι Speedtail» εκτοξεύονται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3.0 δευτερόλεπτα. Αν ελπίζετε να κάνετε μια από αυτές τις ομορφιές δική σας, δεν έχετε τύχη. Μόνο 106 από αυτά τα αυτοκίνητα θα παραχθούν.

Mercedes Vision EQXX

Mercedes Vision EQXX
Το VISION EQXX είναι το πώς φανταζόμαστε το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μόλις πριν από ενάμιση χρόνο η Mercedes ξεκίνησε αυτό το project που οδηγεί στην πιο αποδοτική Mercedes-Benz που κατασκευάστηκε ποτέ. Με εξαιρετική κατανάλωση ενέργειας μικρότερη από 10 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Έχει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση χρησιμοποιώντας μια νέα μπαταρία υψηλής περιεκτικότητας σε πυρίτιο που χωράει ακόμη και σε ένα συμπαγές όχημα. Το VISION EQXX είναι ένα προηγμένο αυτοκίνητο σε τόσες πολλές διαστάσεις, ενώ παράλληλα φαίνεται εκπληκτικό και σίγουρα είναι φουτουριστικό. Με νέα ρεκόρ αεροδυναμικής και μείωσης βάρους, καταρρίπτοντας το βιβλίο κανόνων μηχανικής αυτοκινήτων, η Mercedes έχει κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με απόλυτα προηγμένο λογισμικό. Ταυτόχρονα, παρουσιάζει μια εξαιρετικά προοδευτική ερμηνεία των θεμελιωδών αρχών της μάρκας, ήτοι της σύγχρονης πολυτέλειας και της αισθησιακής καθαρότητας. Αντί να αυξάνει απλώς το μέγεθος της μπαταρίας, η πολυλειτουργική διεθνής ομάδα μηχανικών επικεντρώθηκε στη μεγιστοποίηση της απόδοσης σε μεγάλες αποστάσεις. Έβγαλαν όλα τα στάδια στην απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης, την ενεργειακή πυκνότητα, την αεροδυναμική και τον ελαφρύ σχεδιασμό.  

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ