Αυτοκινηση

Τι συνέβη το 2021 στην αυτοκίνηση;

Εκτόξευση τεχνολογιών, εδραίωση της ηλεκτροκίνησης, ελλιπείς παραδόσεις αυτοκινήτων και ενθουσιασμό στον μηχανοκίνητο αθλητισμό

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
11’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ανασκόπηση 2021 - Αυτοκίνηση: Όλα τα σημαντικά γεγονότα που έγιναν μέσα στη χρονιά.

Ανασκόπηση 2021 - Αυτοκίνηση: Όλα τα σημαντικά γεγονότα που έγιναν μέσα στη χρονιά.

Οι μεγάλες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία
Η έλλειψη ημιαγωγών, εκ νέου αξιολόγηση των δυνατοτήτων των καυσίμων και η ευρεία εξάπλωση των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων σχεδόν στα περισσότερα μέρη του κόσμου, ήταν αυτά που χαρακτήρισαν την αυτοκινητοβιομηχανία το 2021, την χρονιά που μόλις ολοκληρώνεται, έναν κλάδο που εμφανώς πλέον βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο

Αρχικά η πανδημία της Covid-19 δημιούργησε ένα πλήγμα στις πωλήσεις, ειδικά τους πρώτους μήνες της χρονιάς, σαν μία συνέχιση της πτωτικής πορείας του 2020. Μειώθηκαν περίπου 15% από έτος σε έτος, μια μεγάλη πτώση, αλλά θα μπορούσε να ήταν πολύ χειρότερη αν όχι για τα χαμηλά επιτόκια, τους μακροχρόνιους όρους χρηματοδότησης και τη διαδεδομένη επιθυμία να αποφευχθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας.

Τι έκλεψε την παράσταση; Το ότι πλέον τεχνολογίες που κάποτε αποτελούσαν προαιρετική επιλογή για πανάκριβα αυτοκίνητα, πλέον διατίθενται ως βασικός εξοπλισμός στα καθημερινά αυτοκίνητα των 15-20.000 ευρώ που επιλέγει ο μέσος καταναλωτής!

Οι ημιαγωγοί

Υλικά που αποτελούν σημαντικό πυλώνα στη σημερινή τεχνολογία πληροφοριών (IT). Ήταν κρίσιμο για τη συνεχή πρόοδο εφευρέσεων όπως ο λαμπτήρας, το τηλέφωνο, η ασύρματη τηλεγραφία και οι υπολογιστές.

Τι είναι λοιπόν αυτό το «τσιπάκι» που έχει αναστατώσει όλο τον κόσμο και τις αγορές; Είναι αυτό το λιλιπούτειο τεχνολογικό θαύμα η αιτία που παραγγέλνουμε σήμερα ένα αυτοκίνητο και το παραλαμβάνουμε μετά από μήνες, ακόμα και μετά από ένα χρόνο;

Ας δούμε την πραγματική διάσταση του θέματος. Οι ημιαγωγοί είναι υλικά που έχουν αγωγιμότητα μεταξύ αγωγών (γενικά μετάλλων) και μη αγωγών ή μονωτών (όπως τα περισσότερα κεραμικά). Οι ημιαγωγοί μπορεί να είναι καθαρά στοιχεία, όπως το πυρίτιο ή το γερμάνιο, ή ενώσεις όπως το αρσενίδιο του γαλλίου ή το σεληνιούχο κάδμιο. Σε μια διαδικασία που ονομάζεται ντόπινγκ, μικρές ποσότητες αυτών των υλικών προστίθενται σε καθαρούς ημιαγωγούς προκαλώντας μεγάλες αλλαγές στην αγωγιμότητα του υλικού.

Ανασκόπηση 2021 - Αυτοκίνηση: Ημιαγωγοί

Λόγω του ρόλου τους στην κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών, οι ημιαγωγοί αποτελούν σημαντικό μέρος της ζωής μας. Φανταστείτε τη ζωή χωρίς ηλεκτρονικές συσκευές. Δεν θα υπήρχαν ραδιόφωνα, τηλεοράσεις, υπολογιστές, βιντεοπαιχνίδια, ενώ χωρίς αυτά ας σκεφτούμε πόσο φτωχός θα ήταν ο ιατρικός διαγνωστικός εξοπλισμός. Αν και πολλές ηλεκτρονικές συσκευές θα μπορούσαν να κατασκευαστούν χρησιμοποιώντας τεχνολογία σωλήνων κενού, οι εξελίξεις στην τεχνολογία ημιαγωγών τα τελευταία πενήντα χρόνια έχουν κάνει τις ηλεκτρονικές συσκευές μικρότερες, ταχύτερες, ποιο «έξυπνες» και πιο αξιόπιστες. Σκεφτείτε για ένα λεπτό όλες τις συναντήσεις που έχετε με ηλεκτρονικές συσκευές. Πόσα από τα παρακάτω έχετε δει ή χρησιμοποιήσει τις τελευταίες είκοσι τέσσερις ώρες; Καθένα έχει σημαντικά εξαρτήματα που έχουν κατασκευαστεί με ηλεκτρονικά υλικά.

Αυτό λοιπόν που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε είναι ότι οι ημιαγωγοί διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στα σύγχρονα αυτοκίνητα για μια ποικιλία λειτουργιών, όπως ασφάλεια, ηλεκτροδότηση, επικοινωνία και συνδεσιμότητα. Η χρήση ημιαγωγών στα αυτοκίνητα αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο καθώς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα θα γίνονται ολοένα και περισσότερα στους δρόμους μας στο μέλλον.

Επιπλέον, οι ημιαγωγοί με τη μορφή συσκευών ισχύος και ηλιακών κυψελών δημιουργούν επίσης την κρίσιμη υποδομή φόρτισης που είναι απαραίτητη για να καταστούν βιώσιμα τα ηλεκτρικά οχήματα. Σας φαίνεται κάπως υπερβολικό όλο αυτό; Δεν είναι. Αξίζει να παραθέσουμε τι έχει δηλώσει ο Harald Kroeger, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch, μιας εταιρείας από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ως εφοδιαστική αλυσίδα στην αυτοκινητοβιομηχανία. «Τα θέματα της εφοδιαστικής αλυσίδας ημιαγωγών αντιμετωπίζονταν αθόρυβα από την αυτοκινητοβιομηχανία στο παρελθόν, αλλά τώρα είναι καιρός για αλλαγή, μια και η ζήτηση θα αυξηθεί μόνο και μόνο με την άνοδο των ηλεκτρικών και των αυτόνομων οχημάτων».

Χαοτική η ζήτηση

Κάθε αυτοκίνητο που γίνεται πιο έξυπνο χρειάζεται περισσότερους ημιαγωγούς Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται πολύ ισχυρούς και αποτελεσματικούς ημιαγωγούς για να έχουν μεγαλύτερη εμβέλεια από κάθε κιλοβατώρα μπαταρίας. Παράλληλα ενδεικτική είναι και η τοποθέτηση του αναλυτή της UBS, Francois-Xavier Bouvignies, ο οποίος δήλωσε σε συνέντευξή του στο CNBC ότι «τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούν συνήθως ημιαγωγούς αξίας περίπου 70 ευρώ στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούν ημιαγωγούς αξίας περίπου 560 ευρώ».

Έτσι θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν είναι μόνο ότι τα εργοστάσια κατασκευής ημιαγωγών «κατέβασαν» διακόπτες λόγω πανδημίας, αλλά μία βασική αιτία είναι ότι η λαίλαπα του βίαιου εξηλεκτρισμού χρειάστηκε αδηφάγα πολλές ποσότητες ημιαγωγών για τις οποίες δεν είχε προετοιμάσει έγκαιρα κανένα εργοστάσιο τις εταιρείες παραγωγής αυτών των «μικρών θαυμάτων»… Πότε θα αλλάξει αυτό; Σύμφωνα με πηγές που προέρχονται από την άλλη όχθη του Ατλαντικού, ακόμα και να «φουλάρουν» όλα τα εργοστάσια παραγωγής ημιαγωγών, ακόμα και αν κατασκευαστούν νέα, η ραγδαία αύξηση της ζήτησή τους σχεδόν σε κάθε δραστηριότητάς μας, θα δυσκολέψει την άμεση επίλυση του προβλήματος…

Που σημαίνει ότι στην καλύτερη περίπτωση θα αγγίξουμε αισιόδοξα το 2023 ή 2024 για να εξομαλυνθεί η αγορά…

Η ηλεκτροκίνηση

Κάθε μέρα και «βάζει πόδι» με αυξημένες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Σε όλο τον κόσμο; Πόσο αλήθεια είναι αυτό; Είναι μία μεγάλη κουβέντα αν αναλογιστούμε ότι ο βίαιος εξηλεκτρισμός (διότι περί αυτού πρόκειται αν πρέπει να αποδώσουμε με λόγια την «ηλεκτρο-φρενίτιδα») είναι εφεύρεση του δυτικού πολιτισμού. Για να μην γελιόμαστε να σημειώσουμε ότι η γη δεν είναι μόνο η βόρεια Ευρώπη και κάποιες περιφέρειες των ΗΠΑ, του Καναδά και της Άπω Ανατολής… Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι το αφήγημα «μαζική ηλεκτροκίνηση για να σωθούμε από την κλιματική αλλαγή» εκπορεύτηκε ως σλόγκαν συνεπεία του dieselgate και στην συνέχεια έγινε σκυτάλη των Ευρωπαίων. Ακολούθησαν οι Κορεάτες γιατί θέλουν να προσπεράσουν την Toyota σε παντοδυναμία και φυσικά κάποιες αμερικανικές εταιρείες, οι οποίες όμως κρατούν στο οπλοστάσιο των μοντέλων τους και κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Φυσικά η ηλεκτροκίνηση δεν πρόκειται να γίνει μονοπώλιο, αφού όλες οι εταιρείες βλέπουν ότι τα υβριδικά σύνολα προτιμώνται από τις διεθνείς αγορές και δεν θα ήθελαν να βγουν από μία τεχνολογία που ξέρουν καλά και επιλέγουν εκατομμύρια αγοραστών μην δυτικών Ευρωπαϊκών χωρών…

Ανασκόπηση 2021 - Αυτοκίνηση: Ηλεκτροκίνηση

Κάπου εδώ μπαίνουν στο μελλοντικό παιχνίδι της κίνησης το υδρογόνο, αλλά και τα συνθετικά καύσιμα.

Ο πρόεδρος της Toyota είχε πριν μήνες πρωτοστατήσει σε κινήσεις και διαλέξεις για την επιβίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σαν μονάδες υβριδικών συστημάτων μη δεχόμενος να παίξει το παιχνίδι των «ενοχικών» ευρωπαίων. Βέβαια, αφού βλέπει ότι στην Ευρώπη δεν γίνεται να μην πλασάρεις τη σήμερον ημέρα ηλεκτροκίνηση, στο λυκόφως του 2021 ανακοίνωσε ότι η Toyota θα κατασκευάσει 30 ηλεκτροκίνητα μοντέλα για τις αγορές που τα επιλέγουν…

Κρατήστε το αυτό, γιατί ως προσέγγιση έχει πολύ δρόμο μπροστά μας…

Το πρόσωπο της χρονιάς

Δεν είναι άλλο από τον Akio Toyoda, τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Toyota Motor Corporation, ο οποίος αναδείχθηκε -από την κριτική επιτροπή των World Car Awards- ως το πρόσωπο της χρονιάς για το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο για το 2021. Σύμφωνα με την ομάδα περισσότερων από 90 διακεκριμένων διεθνών δημοσιογράφων: «Ο Akio Toyoda είναι ο χαρισματικός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Motor Corporation, όπου έχει περάσει χρόνια με επιτυχία ανακατασκευάζοντας την εταιρεία του. Το 2020, υπό την ηγεσία του, η Toyota παρέμεινε κερδοφόρα, παρά τον Covid-19, προστατεύοντας έτσι τις θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο. Διατήρησε τον σταθερό ρυθμό ανάπτυξης της Toyota για την εποχή των Connected, Autonomous, Shared and Electric (CASE) και ξεκίνησε την κατασκευή της Woven City, μιας συναρπαστικής, πραγματικής πρωτότυπης πόλης του μέλλοντος. Όλα αυτά ενώ συμμετέχει ενεργά ο ίδιος στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ως οδηγός».

Απαντώντας στα World Car Awards, ο Πρόεδρος Toyoda είπε: «Εκ μέρους και των 360.000 μελών της Toyota Team σε όλο τον κόσμο, σας ευχαριστώ για αυτήν την τεράστια τιμή. Αν δεν σας πειράζει, ωστόσο, θα ήθελα να αλλάξω αυτό το βραβείο από "άνθρωπος" του έτους σε "άνθρωποι" αυτοκινήτου της χρονιάς, επειδή είναι η συλλογική προσπάθεια όλων των παγκόσμιων υπαλλήλων, εμπόρων λιανικής και προμηθευτών μας που έχει πραγματικά έκανε την Toyota αυτό που είναι σήμερα. Και δεν θα μπορούσα να είμαι πιο τυχερός ή πιο ευγνώμων CEO».

Ανασκόπηση 2021 - Αυτοκίνηση: Akio Toyoda
Akio Toyoda

Ο Akio Toyoda εντάχθηκε στην TMC το 1984, έχοντας αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο Keio με πτυχίο νομικής και μεταπτυχιακό στη διοίκηση επιχειρήσεων από το Babson College των ΗΠΑ. Αφού εργάστηκε σε πολλούς διαφορετικούς τομείς της επιχείρησης στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό, εντάχθηκε στο διοικητικό συμβούλιο της TMC το 2000. Στη συνέχεια κατείχε περαιτέρω θέσεις ανώτερου και εκτελεστικού αντιπροέδρου πριν γίνει Πρόεδρος της TMC το 2009.

Το βραβείο World Car Person of the Year δημιουργήθηκε το 2018 για να αναγνωρίσει και να τιμήσει ένα άτομο που συνέβαλε σημαντικά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους. Είναι ένα από τα έξι βραβεία που απονέμονται ετησίως από το πρόγραμμα World Car Awards, που ιδρύθηκε το 2003.

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός

Την χρονιά που πέρασε, είχαμε την τύχη να βιώσουμε γεγονότα τα οποία σε σπάνιο βαθμό στην σύγχρονη ιστορία των μηχανοκίνητων σπορ, δεν μας άφησαν να πλήξουμε. Συγκεκριμένα, τρία ήταν τα μεγάλα γεγονότα που ξεχώρισαν: η επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), τα γεγονότα στο αξέχαστο Grand Prix Abu Dhabi που έγειραν συζητήσεις για την αξιοπιστία των θεσμών και τέλος οι εκλογές για την ανάδειξη νέου προέδρου στην Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA).

Το Ράλλυ Ακρόπολις

Συμπερασματικά το 65ο Ράλλυ Ακρόπολις αποδείχθηκε μία αλυσιδωτή ελεγεία επιτυχιών σε κάθε τομέα, μια και η απουσία των οκτώ ετών από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) αποδείχθηκε ότι συρρικνώθηκε σε ένα, άντε το πολύ δύο χρόνια. Γιατί τελικά, όλο «έργο», έτσι όπως εξελίχθηκε στην θεατρική σκηνή της Ελληνικής υπαίθρου, φάνηκε γνωστό. Η σύνδεση από το 2013 με το 2021 έγινε με το πέρασμα του πρώτου αγωνιστικού στο Σύνταγμα. Τόσο χρειάστηκε για να «ξεμουδιάσει» η οργανωτική δομή, το ελληνικό αγωνιστικό φορτίο αλλά και οι χιλιάδες θεατές. «Ανάδοχος» της επιστροφής του Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC, ήταν ο Υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος μαζί με την επιτροπή της Greece Motorsport δούλεψε σκληρά, κοπιαστικά αλλά αθόρυβα και έφεραν όλοι μαζί ξανά στο Ακρόπολις στα σαλόνια του WRC. Στην Πλατεία Συντάγματος έγινε η εμβληματική έναρξη για τον αγώνα. Στην Ακρόπολη η αφετηρία, στην Αμαλίας η εκκίνηση της πρώτης Υπέρ-Ειδικής Διαδρομής Cosmote 5G Athens Stage. Δεν θα μπορούσε να σπάσει με καλύτερο τρόπο το «απόστημα» της οκταετούς αναμονής. Ναι, τα οκτώ χρόνια έξω από τα σαλόνια του WRC είναι πολλά. Και η επανένταξη του Ακρόπολις, στον θεσμό του οποίου υπήρξε ιδρυτικό «μέλος» θα έπρεπε να είναι εκκωφαντική. Και λαμπρή! Και άρτια οργανωμένη. Και ήταν όλα αυτά.

Ανασκόπηση 2021 - Αυτοκίνηση: Ράλλυ Ακρόπολις

Να σημειώσουμε εδώ, ότι οριακά στο σύνολό τους όλες οι Ειδικές Διαδρομές αποτέλεσαν κερκίδες. Άσχετα από καιρικές συνθήκες, άσχετα από δυσκολίες στην πρόσβαση, άσχετα από χιλιόμετρα περπατήματος άνθρωποι κάθε ηλικίας -κυριολεκτικά- «πήραν τα βουνά» για να δουν από κοντά ότι δεν θαύμασαν για χρόνια. Μάλιστα δεν ήταν και λίγοι εκείνοι που αποφάσισαν να πάνε να δουν αγώνα με τον φόβο μην και το «χάσουμε» πάλι…. Η αλήθεια είναι ότι ήταν τόσος πολύς ο κόσμος, που δεν υπήρχε Ειδική Διαδρομή που να μείνει «παραπονεμένη»…Η δε δίψα των θεατών ήταν τέτοια που ειλικρινά δεν άκουγες πουθενά μουρμούρα. Έχουμε κρατήσει δύο σημεία που περιγράφουν με απόλυτα ενδεικτικό τρόπο αυτή την προσπάθεια, στα όρια της αυταπάρνησης.

Formula 1: Η δοκιμασία του Abu Dhabi

Η σεζόν της Formula 1 του 2021 μονοπωλήθηκε ανάμεσα σε δύο οδηγούς, τον Lewis Hamilton και τον Max Verstappen, και έναν αγώνα. Και στο τέλος, το παγκόσμιο πρωτάθλημα έφτασε κυριολεκτικά στον τελευταίο γύρο μεταξύ των Mercedes και Red Bull στο φινάλε της σεζόν στο Abu Dhabi.

Με και τους δύο οδηγούς ισόβαθμους στον κριτήριο αγώνα της Κυριακής 12 Δεκεμβρίου, ο Hamilton κατείχε ένα άνετο προβάδισμα από τον Verstappen στον 53ο γύρο του αγώνα των 58 γύρων, αλλά ένα τρακάρισμα του Latifi σε έναν τοίχο σε κάποιο σημείο της πίστας, οδήγησε στο βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.

Λόγω των μονοθεσίων που είχαν ντουμπλαριστεί από τους δύο πρώτους (σημ.: «τους είχαν ρίξει γύρους», υπήρχαν πέντε αυτοκίνητα μεταξύ του πρώτου Hamilton και του δεύτερου Verstappen, αν και όλα αυτά τα αυτοκίνητα ήταν πίσω από τους δύο διεκδικητές του τίτλου του αγώνα σε συνολικό χρόνο. Οι υπεύθυνοι των αγώνων αποφάσισαν αρχικά ότι αυτά τα αυτοκίνητα δεν μπορούσαν να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας. Στη συνέχεια, σε μια εκπληκτική ανατροπή, οι αξιωματούχοι είπαν στα ντουμπλαρισμένα μονοθέσια ότι μπορούσαν να περάσουν από αυτό το αυτοκίνητο ασφαλείας, βάζοντας τον Verstappen ακριβώς πίσω από τον αντίπαλό του Hamilton για μια διαδρομή ενός γύρου μέχρι τον τερματισμό.

Ανασκόπηση 2021 - Αυτοκίνηση: Formula 1

Ο Hamilton, ο οποίος εξακολουθούσε να χρησιμοποιεί σκληρά ελαστικά (δεν είχε μπει pit από τον 17ο γύρο), ήταν σε μειονεκτική θέση αφού ο Verstappen επέστρεψε στα μαλακά ελαστικά κατά τη διάρκεια των γύρων του αυτοκινήτου ασφαλείας. Τα μαλακά ελαστικά, γενικά, παρέχουν καλύτερη πρόσφυση στην πίστα, αλλά δεν είναι τόσο ανθεκτικά όσο τα σκληρά ελαστικά, τα οποία δεν κρατούν το ίδιο καλά. Έτσι, με έναν γύρο για να απομένει, ο Verstappen είχε ένα πλεονέκτημα, καθώς τα μαλακά ελαστικά που χρησιμοποιούσε δεν χρειαζόταν να αντέξουν τη δοκιμασία περισσότερων γύρων.

Ήταν θέμα χρόνου να προσπεράσει τον Hamilton. Και το έκανε για να εξασφαλίσει έτσι τον πρώτο του τίτλο. Τα όσα ακολούθησαν, μόνο καλή εικόνα δεν άφησαν για την FIA η οποία τα τελευταία χρόνια δείχνει να έχει χάσει την υπόθεση πειθαρχικός έλεγχος στους αγώνες…

Η Mercedes έκανε ένσταση αλλά απορρίφθηκε, κάτι που αναμένονταν ότι οι αγωνοδίκες δεν θα εξέθεταν τον Masi, τον Αυστραλό Αλυτάρχη όλων των Grand Prix της Formula 1.

Τι λέμε εμείς; Ότι ο τίτλος κλάπηκε άκομψα από τον Hamilton. Και εάν θέλουμε να βάλουμε και μία εσάνς συνωμοσιολογίας, θα πούμε ότι μάλλον πήγαινε πολύ ο πολυνίκης ων τίτλων της Formula 1 να γίνει ένας έγχρωμος αντιρατσιστής που μιλάει ανοιχτά για τα δικαιώματα των μαύρων, που με το κίνημα Black Lives matter ανάγκασε όλους τους τους πιλότους να γονατίζουν πριν την έναρξη των Grand Prix και έναν άνθρωπο που δεν κλείνει το στόμα του όταν μιλάει για διαφορετικότητες και δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ…

Υπενθυμίζουμε ότι μέχρι σήμερα οι πολυνίκες των πρωταθλημάτων οδηγών στην ιστορία της Formula 1 είναι ο Michael Schumacher και ο Lewis Hamilton με επτά τίτλους…

Εκλογές στη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA)

Η FIA είναι ο παγκόσμιος κυβερνητικός φορέας μηχανοκίνητου αθλητισμού και αυτοκινητοβιομηχανίας που αποτελείται από 245 μέλη σωματείων μηχανοκίνητου αθλητισμού σε 146 χώρες. Η FIA βρίσκεται σε μοναδική θέση να διευκολύνει την επικοινωνία και την ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των 80 εκατομμυρίων μελών της και να εκπροσωπεί τα συμφέροντα αυτών των μελών με τις κυβερνήσεις και την κοινωνία γενικότερα.

Ο Πρόεδρος της FIA έχει εκτεταμένες εκτελεστικές εξουσίες και κατέχει έτσι μια κρίσιμη θέση στην ηγεσία του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως. Το καταστατικό της FIA προβλέπει όριο τριών θητειών των τεσσάρων ετών. Ο νυν πρόεδρος, Jean Todt, έχει πλέον φτάσει σε αυτό το όριο και πυροδότησε την ανάγκη εκλογής νέου Προέδρου τον Δεκέμβριο του 2021.

Ανασκόπηση 2021 - Αυτοκίνηση: O Mohammed Ben Sulayem νέος πρόεδρος της FIA
O Mohammed Ben Sulayem είναι ο νέος πρόεδρος της FIA

Που σημαίνει ότι είχαμε εκλογές στα μέσα Δεκεμβρίου. Σε αυτές λοιπόν, με ποσοστό 61,62% ο Mohammed Ben Sulayem, έναντι 36.32% του βρετανού δικηγόρου Graham Stoker (το υπόλοιπο ποσοστό ήταν απών από τις αρχαιρεσίες) αναδείχθηκε νέος πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) στις εκλογές που έγιναν σήμερα στην έδρα της ομοσπονδίας στο Παρίσι.

Έγινε έτσι ο πρώτος Άραβας πρόεδρος της FIA στην ιστορία της, διαδεχόμενος τον Γάλλο Jean Todt που συμπλήρωσε τρεις προεδρικές θητείες. Ο Ben Sulayem αναλαμβάνει την FIA σε μία κομβικής σημασίας εποχή με τεράστιες προκλήσεις μπροστά του. Η ραγδαίες αλλαγές στην αυτοκίνηση, τα θέματα ασφαλείας που προήγε ο Todt, η αξιοπιστία των θεσμών του μηχανοκίνητου αθλητισμού που δοκιμάστηκε πρόσφατα με τα γεγονότα στην Formula 1, η υβριδική εποχή των ράλι, η είσοδος των γυναικών στα μηχανοκίνητα σπορ, είναι μόνο μερικά από τα ουσιαστικά θέματα που θα αντιμετωπίσει με την ομάδα του, της οποίας προΐσταται ο πρώην συνοδηγός του αείμνηστου Richard Burns, Robert Reid.

Ποιος είναι

Ο Mohammed Ben Sulayem γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1961 στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και απέκτησε Πτυχίο Επιχειρήσεων, στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο στην Ουάσιγκτον των ΗΠΑ και στο Πανεπιστήμιο Ulster στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πρώην αγωνιζόμενος ο ίδιος, είναι ιδρυτής και υποστηρικτής των δύο γύρων του Παγκόσμιου Κυπέλλου Cross Country Ράλι της FIA (1993 και 2017), ήταν αυτός που πρωτοστάτησε ώστε τα ΗΑΕ να αποκτήσουν Grand Prix της Formula 1. Γενικός Γραμματέας της Εθνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, 14 πρωταθλητής Ράλι Μέσης Ανατολής, κέρδισε 61 διεθνείς διοργανώσεις ως οδηγός (1983-2002). Αθλητής του αιώνα των ΗΑΕ από το Agence France-Presse (AFP), είναι σήμερα επίτιμος διδάκτορας από το Πανεπιστήμιο του Ulster (Ηνωμένο Βασίλειο) για υπηρεσίες στον αθλητισμό και την συμμετοχή του πολίτη στα σπορ. Χορηγός ευρέος φάσματος φιλανθρωπικών οργανώσεων και πρεσβευτής για την οδική ασφάλεια στα ΗΑΕ, υποστηρίζει την εκπαίδευση, την κατάρτιση και την έρευνα των υπαλλήλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού «και των νέων οδηγών» για την προώθηση της ασφάλειας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Συνεπιμελήθηκε ένα ακαδημαϊκό βιβλίο για τη διαχείριση του αθλητισμού και είναι υποστηρικτής της κίνησης κλασσικών οχημάτων και της κληρονομιάς της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε επίπεδο διοίκησης, υπήρξε Αντιπρόεδρος Αθλητισμού της FIA και Μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (2008-2013, επανεξελέγη το 2017), ήταν αντιπρόεδρος για την Αυτοκινητική Κινητικότητα και Τουρισμό (2013-2017), και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ταμείου Καινοτομίας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ