1821 Digital Gallery
Renault Arkana
ΤΕΥΧΟΣ 803

Renault Arkana: Όταν οι χώροι κλείνουν ραντεβού με την ποιότητα

Το πρώτο coupe SUV της Renault με τεχνολογίες από τη Formula 1, έρχεται να μας υπενθυμίσει την χαρά της χρήσης των αυτοκινήτων και δη, των εκδρομών
© Γιώργος Καραγιωργάκης
Η Renault δημιούργησε το Arkana, το πρώτο της coupe SUV και το εξόπλισε με ό,τι πιο σύγχρονο έχει στα τεχνολογικά της ράφια.

Δεν έκρυψε τα λόγια ενθουσιασμού της η Renault στην παρουσίαση του νέου Arkana. Γιατί δημιούργησε το πρώτο της coupe SUV και το εξόπλισε με ό,τι πιο σύγχρονο έχει στα τεχνολογικά της ράφια, γνωρίζοντας τι θέλει ο μέσος αγοραστής: Ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία και οι χώροι. Και αν οι χώροι είναι δεδομένοι, κάτι που εντοπίζεται με την πρώτη ματιά, η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που έχει ανέβει σε τέτοιον βαθμό, που η Renault έχει βλέψεις όχι μόνο στην C κατηγορία γενικώς, αλλά να τραβήξει κόσμο από τα αντίστοιχα οχήματα πολυτελείας. Για αυτό και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ακούσαμε αρκετές φορές τη φράση «είσοδος στην premium κατηγορία». Και ναι: μπήκε!

Η οπτική
Να ξεκινήσουμε με τα βασικά: το νέο Arkana δείχνει και είναι μεγάλο. Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 20 εκατοστά (μόλις ένα εκατοστό πιο «κοντό» από Dacia Duster, σημείο αναφοράς στα off-road), με δυναμικές γραμμές στο προφίλ, κεκλιμένη γραμμή της οροφής και φαρδείς ώμους, το Arkana ταιριάζει τέλεια με τον κόσμο των SUV στον οποίο ήρθε για να μείνει. 

Στο εσωτερικό το νέο Arkana εφοδιάζεται με ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μία έγχρωμη οθόνη έως 10.2 ιντσών, και την εικόνα συμπληρώνει η κεντρική οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών, η οποία προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία. Το νέο Arkana προσφέρει ένα μοναδικό επίπεδο ευρυχωρίας για σπορ μοντέλο, ειδικά στους πίσω επιβάτες που απολαμβάνουν χώρο για τα γόνατά τους έως 211 mm – τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του.

Renault Arkana
© Γιώργος Καραγιωργάκης
Σχετικα
Νεκρός από την κακοκαιρία στην Ηλεία - Χείμαρρος παρέσυρε όχημα
Νεκρός από την κακοκαιρία στην Ηλεία - Χείμαρρος παρέσυρε όχημα

Και ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για χώρους! Που όταν ανοίξουμε την πέμπτη πόρτα, ανακαλύπτουμε στον χώρο αποσκευών 513 λίτρα με ρεζέρβα παρακαλώ (480 λίτρα για την έκδοση E-Tech Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού). Διαθέτει επίσης ένα υπερυψωμένο δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί στη χαμηλή θέση και να αυξήσει τη χωρητικότητα ή στην ανώτερη θέση για να φιλοξενήσει πιο ογκώδεις αποσκευές. 

Η μέγιστη χωρητικότητα πορτμπαγκάζ με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος είναι 1.269 λίτρα  για την (E-Tech Hybrid έκδοση είναι 1.263 λίτρα). Οι θήκες στις πόρτες μπορούν να χωρέσουν μπουκάλια 1,5 λίτρου, ενώ η συνολική χωρητικότητα μικροχώρων στο εσωτερικό της καμπίνας είναι κάτι παραπάνω από 26 λίτρα.  

Στον δρόμο
Ακολουθώντας τα βήματα των Clio, Captur και Mégane, η Renault εφαρμόζει την ίδια στρατηγική και στο νέο Arkana, χρησιμοποιεί την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία E-Tech που ενσωματώνει πάνω από 150 πατέντες, αξιοποιώντας όλη την τεχνογνωσία της Renault από τους αγώνες της F1, ειδικότερα στον τομέα της ανάκτησης ενεργείας. 

Σχετικα
Θεσσαλονίκη: Τζιπάκι έπεσε πάνω σε σχολικό λεωφορείο
Θεσσαλονίκη: Τζιπάκι έπεσε πάνω σε σχολικό λεωφορείο

Ο κινητήρας E-Tech Hybrid των 145 ίππων περιλαμβάνει έναν 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων νέας γενιάς με ισχύ 91 ίππους, ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator).
Ένα σύγχρονο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο καινοτομικός συνδυασμός των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, επίσης αποτέλεσμα της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Renault στους αγώνες της Formula 1.

Το νέο Arkana είναι επίσης διαθέσιμο στην έκδοση micro-hybrid, που βασίζεται στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo αμέσου ψεκασμού 1.3 TCe σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, σύνολο που συνδυάζεται αποκλειστικά  με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.

Τέλος, στην έκδοση 1.3 TCe 140 micro-hybrid, το νέο Arkana αποδίδει μέγιστη ροπή 260Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ.. 

Renault Arkana
© Γιώργος Καραγιωργάκης

Ευέλικτο και άνετο στην πόλη και δυναμικό στον ανοιχτό δρόμο, η ασφαλής οδική συμπεριφορά του νέου Arkana οφείλεται στη σχεδίαση του πίσω άξονα που προσφέρει μεγάλη σταθερότητα στις γρήγορες καμπές. Έμφορτο συστημάτων παθητικής και ενεργετικής ασφάλειας κάτω από την «ομπρέλα» Renault Easy Drive έχει λάβει ήδη την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP. 

Τιμές
Η τιμή εκκίνησης για την γκάμα του Renault Arkana αρχίζει από τις 25.290 ευρώ για την έκδοση 1.3 TCe 140hp Expression EDC MHEV.

 

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5