Αυτοκινηση

Πώς το roadster Mazda MX-5 RF μιλάει στο υποσυνείδητο

Ο χαρακτηρισμός RF προέρχεται από το Retractable Fastback, που υποδηλώνει το αναδιπλούμενο στυλ hardtop και fastback

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
auto_2.jpg

Το MX-5 RF του 2020 είναι το καλύτερο της Mazda και έχει επανασχεδιαστεί σε όλες τις λεπτομέρειες.

Τι είναι
Το Mazda MX-5 είναι ένα θρυλικό roadster που δημιουργεί έναν μοναδικό δεσμό με τον οδηγό του. Το MX-5 RF του 2020 είναι το καλύτερο της Mazda σύμφωνα με την εταιρεία, μια και έχει επανασχεδιαστεί σε όλες τις λεπτομέρειες. Αποτελεί την πιο σπορ και συναρπαστική εκδοχή του JinbaIttai, και κινείται σαν να είναι προέκταση των χεριών σας, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να νιώσετε τον δρόμο όπως πρέπει!

auto_-_kentriki.jpg

Ο χαρακτηρισμός RF προέρχεται από το Retractable Fastback, ένα όνομα που υποδηλώνει το αναδιπλούμενο στυλ hardtop και fastback του μοντέλου

Design
Το Mazda MX-5 ήταν εξαιρετικά δημοφιλές στους λάτρεις των αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο και ενώ το μοντέλο soft-top τέταρτης γενιάς βελτίωσε την απόλυτη οδηγική απόλαυση ενός ελαφρού σπορ αυτοκινήτου, το μοντέλο hardtop, με το εξαιρετικό στυλ fastback και μια νέα αίσθηση ανοιχτού τύπου, έχει τη δική του προσωπικότητα.

auto_1.jpg

Ως μέλος της οικογένειας MX-5, το πτυσσόμενο μοντέλο hardtop τέταρτης γενιάς ενσωματώνει την βασική αξία του «Lots of fun», το οποίο προσφέρει συνεχώς το MX-5 από το 1989. Ταυτόχρονα διαθέτει ένα νέο και μοναδικό σχεδιασμό και επιτρέπει στους επιβάτες να απολαύσουν ένα νέο είδος αίσθησης οδήγησης με ανοιχτού τύπου αυτοκίνητο.

Ο σχεδιαστικός στόχος για το Mazda MX-5 RF ήταν να δημιουργήσει την ιδανική φόρμα για μια έκδοση hardtop του MX-5. Με άλλα λόγια, ήθελε να επιτύχει έναν εντελώς νέο σχεδιασμό οροφής που συνδυάζει μια όμορφη καμπίνα με τη σιλουέτα μιας σκληρής  οροφής και το ίδιο επίπεδο άνεσης και ελευθερίας που προσφέρει η έκδοση soft-top. Σε αντίθεση με soft-top, το Mazda MX-5 RF θα εκτιμηθεί για το στιλ του με την οροφή κλειστή.

auto_3.jpg

Η πίσω οροφή διαθέτει πλευρικά τμήματα που γλιστρούν απαλά προς τα πίσω, ενώ μπαίνει επίσης στις πλευρές για να δημιουργήσει ένα τέλειο σχήμα δακρύων για την καμπίνα. Η ρέουσα γραμμή οροφής κατά μήκος των πυλώνων Α, των πλευρών της οροφής και της πίσω οροφής, οι οποίες είναι βαμμένες με το χρώμα του αμαξώματος, συνδυάζονται με την ευθεία γραμμή αμαξώματος που εκτείνεται από το χαμηλό καπό μέχρι το πίσω κατάστρωμα, δημιουργώντας μια κομψή, όμορφη σιλουέτα fastback που τονίζει το στυλ του.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του εσωτερικού σχεδιασμού περιλαμβάνουν πάνελ αμαξώματος που εκτείνονται μέχρι την επένδυση της πόρτας, καθώς και μια ζώνη πιλοτηρίου που επικεντρώνεται στον οδηγό και γύρω από τα οποία όλα τα κύρια χειριστήρια έχουν  τέλεια συμμετρία.

auto_4.jpg

Η οθόνη πληροφοριών υιοθετεί μια ειδική έγχρωμη οθόνη TFT LCD 4,6 ιντσών που εμφανίζει ένα κινούμενο σχέδιο της οροφής όταν ανοίγει ή κλείνει. Ένα πλαίσιο για το άνοιγμα και το κλείσιμο της οροφής τοποθετείται στον πίνακα κάτω από τους πίνακες για το σύστημα κλιματισμού.

Στον δρόμο
Το μοντέλο της δοκιμής μας κινούσε ο ατμοσφαιρικός Skyactiv κινητήρας του 1.5 λίτρου που αποδίδει 132 ίππους (στο video εκ παραδρομής προσθέσαμε ακόμα τέσσερις ίππους, αλλά χαλάλι…), η ροπή φτάνει τα 152 Nm, ενώ η τιμή επιτάχυνσης είναι 0-100 χ.α.ώ. 8,6’’. Μέση κατανάλωση 6,1 λίτρα/100χλμ και εκπομπές ρύπων CO2 138 γρ/χλμ.

Το πρωί όταν γυρνάτε τη μίζα, μερικά δευτερόλεπτα είναι αυτά που σου φτιάχνουν την ημέρα μια και ακούγεται ένα υπέροχο κροτάλισμα από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Μετά από λίγο, τα πράγματα, ηχητικά τουλάχιστον, ηρεμούν…

Για όσους είναι ξεσυνηθισμένοι από τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες και εθισμένοι στα «αρπάγματα» των turbo, να σημειώσουμε ότι χρειάζεται εξάσκηση για να το κινήσεις με γωνίες και απολαυστικές γραμμές –όπου αυτό είναι επιτρεπτό- μια και πρέπει να το «πηγαίνετε» κοντά στο όριο για να πάρετε αυτό που αναζητάτε…

Ο επιλογέας των έξι ταχυτήτων τρέμει στο ρελαντί, σε προκαλεί να ασχοληθείς μαζί του, σε εκπλήσσει από το πόσο γρήγορα αλλάζει και όσο το ζορίζεις, τόσο το τρέμουλο εξαφανίζεται…

Αν αναζητάς να σε ανταμείψει η αδρεναλίνη της πίσω κίνησης, θα πρέπει να απενεργοποιήσεις το ESP, αλλά και πάλι θα χρειαστεί να δουλέψετε και το τιμόνι παράλληλα με το πάτημα του γκαζιού.

auto_5.jpg

Ίσως δύστροπο, όχι εύκολο στην αρχή, αλλά απόλυτα φιλικό μόλις το μάθεις. Ναι! Είναι ένα απαιτητικό αυτοκίνητο που σε γοητεύει.

Κοστίζει
Η τιμή εκκίνησης της βασικής έκδοσης G132 Revolution, του MazdaMX-5 RFαρχίζει από 36.739 ευρώ

Tips
Το Mazda MX-5 έχει κερδίσει εκατοντάδες διεθνή βραβεία, έχει συμπεριληφθεί στο βιβλίο Guinness σαν το πλέον ευπώλητο ανοιχτό 2-θέσιο σπορ μοντέλο όλων των εποχών!

Info
Πληροφορίες για το Mazda MX-5RF εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ