Αυτοκινηση

Έσπασε το φράγμα των 100.000 αυτοκινήτων!

Για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια στην Ελλάδα

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
auto_-_kentriki.jpg

Κρίση ήταν και πάει; Όχι βέβαια. Δεν είναι καθόλου έτσι… Μπορεί η ελληνική αγορά να ξεπέρασε το ουσιαστικό, αλλά κυρίως ψυχολογικό φράγμα των 100.000 πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, πλην όμως υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος μπροστά μας για να αποκτήσει μία κανονικότητα η αγορά μας.

Και αυτό επειδή τα μισά και παραπάνω νέα οχήματα αφορούν εταιρικές πωλήσεις, οι οποίες έχουν τη δική τους εξήγηση, που δεν είναι άλλη από την εντυπωσιακή αύξηση του τουρισμού στη χώρα μας.

auto_1.jpg

Μιλώντας για «κανονικότητα», ασφαλώς και δεν θα αναφέρουμε τη «χρυσή εποχή» του τέλους της προηγούμενης δεκαετίας, που οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων άγγιζαν το εντυπωσιακό νούμερο των 300.000 ταξινομήσεων.

Μιλάμε για μία αγορά που έτσι όπως έχει διαμορφωθεί εν μέσω εποχών μνημονίων και συρρίκνωσης των οικονομικών μεγεθών, θα ήταν πολύ καλό ένα νούμερο της τάξης των 150.000 νέων αυτοκινήτων, αλλά και η βελτίωση του μεριδίου της λιανικής, σε ποσοστό τουλάχιστον 65-35% υπέρ της λιανικής βέβαια, τιμή που δείχνει και την άνοδο του βιοτικού επιπέδου.

Ένα χαρακτηριστικό δείγμα του δρόμου που έχει να διανυθεί, είναι το παράδειγμα της Πορτογαλίας. Ναι, της χώρας που πριν λίγο καιρό ανακοίνωσε ότι αποπλήρωσε και την τελευταία δόση του δανείου της στο ΔΝΤ, συνέπεια της δικής της οικονομικής κρίσης, που πλέον αποτελεί παρελθόν.

Έτσι, η πορτογαλική αγορά, η οποία σε τάξη πληθυσμιακού μεγέθους είναι ίδια με την ελληνική, «έκλεισε» για το 2018 με πωλήσεις πάνω από 215.000 νέων αυτοκινήτων…

«Παράθυρο» στην αισιοδοξία

Για να μη μεμψιμοιρούμε, όμως, αξίζει να αναφέρουμε το πόσο σημαντικό είναι το νούμερο των 103.466 νέων ταξινομήσεων για τη χώρα μας, μια και σε μεγάλο βαθμό «ανοίγει» ένα αισιόδοξο στίγμα για τον ευρύτερο κλάδο, αφού η πώληση ενός αυτοκινήτου συνεπάγεται και άλλες «κινήσεις», όπως είναι η τόνωση των περιφερειακών αγορών τύπου after sales, έσοδα για το κράτος και τις εταιρείες πετρελαιοειδών, τη χρήση των δρόμων κλπ.

auto_5.jpg

Τι αυτοκίνητα αγοράζουν οι Έλληνες;

Έτσι, για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια η ελληνική αγορά αυτοκινήτου ξεπέρασε το φράγμα των 100.000 πωλήσεις νέων επιβατικών οχημάτων το 2018 (το 2017 είχαν πωληθεί 88.083 αυτοκίνητα), σημειώνοντας αύξηση 17,5% σε σχέση με το 2017.

auto_2.jpg

Σε επίπεδο εταιρειών, η Toyota παρέμεινε πρώτη στις προτιμήσεις του ελληνικού καταναλωτικού κοινού για μια ακόμη χρονιά με 11.762 ταξινομήσεις, ακολουθεί η Volkswagen με 9.025 πωλήσεις και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Peugeot με 8.375 αυτοκίνητα, ενώ πρώτη premium εταιρεία είναι η Mercedes με 3.787 αυτοκίνητα.

auto_3.jpg

auto_4.jpg

Τι αυτοκίνητα προτιμούν οι Ευρωπαίοι;

Διαφορετικές αποδεικνύεται ότι είναι οι προτιμήσεις των ευρωπαίων αγοραστών νέων αυτοκινήτων. Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, για το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2018, την πρώτη θέση στις πωλήσεις σε όλη την γεωγραφική Ευρώπη (εντός και εκτός ΕΕ) καταλαμβάνει το VW Group (VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti) με 3.492.004 πωλήσεις και ακολουθούν στην δεύτερη θέση ο Όμιλος PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel/Vauxhall ) με 2.339.181 αυτοκίνητα και στην τρίτη θέση το Renault Group (Renault, Dacia, Lada, Alpine) με 1.521.467 αυτοκίνητα.

Την εξάδα συμπληρώνουν το FCA Group (Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Lancia/Chrysler, Dodge, Maserati) με 960.879 πωλήσεις, το BMW Group (BMW, Mini) με 949.027 αυτοκίνητα και η Ford με 928.601 ταξινομήσεις.

Ανίκητη η Mercedes στα premium!

Όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, η Mercedes-Benz κατέχει τα πρωτεία στην κατηγορία των πολυτελών οχημάτων!

Σύμφωνα με την ΕΕΚΑ, για το ίδιο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2018, η Mercedes-Benz πούλησε 802.102 αυτοκίνητα και ακολουθούν η BMW με 750.476 αυτοκίνητα ενώ στην τρίτη θέση εμφανίζεται η Audi με 679.779 πωλήσεις.

Την εξάδα συμπληρώνουν η Volvo με 293.111 αυτοκίνητα, η Land Rover με 120.746 και η Jaguar με 76.671 αυτοκίνητα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ