Αυτοκινηση

Αυτόματο παρκάρισμα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, διαπιστώνοντας ότι η υπόθεση παρκάρισμα προκαλεί στρες στους οδηγούς, αποφάσισαν σταδιακά να προχωρήσουν στην επινόηση έξυπνων συστημάτων αυτόματου παρκαρίσματος!

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 591
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
330773-684743.jpg

Η πρόκληση άγχους στους οδηγούς όταν πρόκειται να παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους δεν κάνει διακρίσεις. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, το θέμα του παρκαρίσματος δεν έχει να κάνει με το πόσο καλοί ή κακοί οδηγοί είμαστε. Έχει να κάνει με την αίσθηση του χώρου και το πώς τον αντιλαμβανόμαστε, με την εκτίμηση του χώρου και με την ικανότητά μας να καταλαβαίνουμε τη συμπεριφορά ενός αντικειμένου όταν αυτό μετακινείται. 

Το ονομάζουμε «parkophobia» ή φοβία και είναι το αίσθημα νευρικότητας και εφίδρωσης που βιώνουν οι οδηγοί τη στιγμή που επιχειρούν παράλληλο παρκάρισμα, υπό την πίεση άλλων ανυπόμονων οδηγών και υπό το βλέμμα αργόσχολων περαστικών. 

Ωστόσο, για να έχουμε μία πιο εμπεριστατωμένη εικόνα για το πώς αντιμετωπίζουν διεθνώς οι οδηγοί το θέμα του παρκαρίσματος, σας μεταφέρουμε τα αποτελέσματα μίας πολύ ενδιαφέρουσας έρευνας που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία TNS, η οποία επιβεβαιώνει ότι το παράλληλο παρκάρισμα είναι από τις πιο στρεσογόνες καταστάσεις για πολλούς οδηγούς! 

Οι διαπιστώσεις

Ανάμεσα στα κυριότερα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε έξι ευρωπαϊκές χώρες –Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Ρωσία–, με μέγεθος δείγματος 1.000 ατόμων ανά χώρα εκτός της Ρωσίας όπου ήταν 1.500, είναι:    

• Οι Ευρωπαίοι οδηγοί σε ποσοστό 32% παραδέχτηκαν ότι χρειάζονταν πέραν της μίας προσπάθειας για ένα επιτυχημένο παράλληλο παρκάρισμα, ενώ το ποσοστό αυτό έφτανε στο 41% για τις γυναίκες οδηγούς. 

• Οι Ρώσοι οδηγοί παρουσίασαν το χειρότερο ποσοστό, με το 40% να δηλώνει ότι δεν καταφέρνει να παρκάρει με την πρώτη προσπάθεια, ενώ στη Βρετανία το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε στο 39% – οι Γερμανοί οδηγοί βρέθηκαν στην καλύτερη θέση, καθώς μόνο το 26% παραδέχθηκε αδυναμία να παρκάρει με την πρώτη φορά.  

• Αναφορικά με το παρκάρισμα, επικρατούν κάποιες αντιλήψεις που έχουν να κάνουν με τα δύο φύλα: το 56% πιστεύει ότι οι άνδρες είναι καλύτεροι στο παράλληλο παρκάρισμα από τις γυναίκες, ενώ μόλις το 12% δήλωσε ότι οι γυναίκες είναι καλύτερες στο παρκάρισμα. 

• Οι νέοι οδηγοί σε όλη την Ευρώπη θεωρούν το παράλληλο παρκάρισμα εξίσου στρεσογόνο με τα χριστουγεννιάτικα ψώνια και δύο φορές πιο αγχωτικό από μία επίσκεψη των πεθερικών και την οδήγηση σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας!

Πώς λειτουργεί

Το σύστημα «αυτόματου παρκαρίσματος», active park assist ή όπως το ονομάζει η κάθε εταιρεία, απαλλάσσει από το στρες του παράλληλου παρκαρίσματος με τη βοήθεια αισθητήρων υπερήχων τοποθετημένων στα πλευρά του αυτοκινήτου και στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα. Με ταχύτητα που δεν πρέπει ξεπερνά τα 30 χλμ./ώρα γίνεται η αναζήτηση θέσης, για την οποία φροντίζουν οι αισθητήρες του αμαξώματος. Όταν αυτή βρεθεί (κατά 1.4 μέτρα μεγαλύτερη από το αυτοκίνητό μας), οι εμπρός πλευρικοί αισθητήρες ανιχνεύουν σταθερά τα κενά μεταξύ των παρκαρισμένων οχημάτων στο πλάι του δρόμου, προειδοποιώντας τον οδηγό για την ύπαρξη κατάλληλου χώρου με ένα ηχητικό σήμα ή μέσω οπτικής ένδειξης στην κεντρική κονσόλα. 

Το μόνο, λοιπόν, που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να εξακολουθεί να ελέγχει το γκάζι και το φρένο και να επιλέγει πρώτη ή όπισθεν. Οι εντολές στο τιμόνι δίνονται μέσω του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης, που χρησιμοποιεί πληροφορίες από τους αισθητήρες για να κατευθύνει το όχημα με ακρίβεια στο χώρο στάθμευσης. Οι ελιγμοί παρκαρίσματος μπορούν να γίνονται με ταχύτητες μέχρι 10 χλμ./ώρα, ενώ το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να παρκάρει σε απόσταση 150 χιλιοστών από το κράσπεδο ώστε να αποφεύγεται ζημιά στους τροχούς ή τα ελαστικά.

Έτσι, μπορείτε πλέον να αναζητήσετε –κατά τη διάρκεια έρευνας αγοράς του επόμενου αυτοκινήτου σας– τα μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος. Μπορεί να κοστίζει κάτι παραπάνω, αλλά άγχος είναι αυτό. Αν μπορούμε, γιατί να μην απαλλαγούμε;  

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ