Visual Browsing
Mercedes-Benz
ΤΕΥΧΟΣ 566

Mercedes-Benz

Τεράστιο έργο, με σειρά καινοτομιών σε τεχνολογικό επίπεδο αλλά και στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα της ασφάλειας

Οι ανακαλύψεις του ανθρώπου δεν προκύπτουν ποτέ από την απλή επιφοίτηση των εφευρετών τους. Χρειάζεται πίστη στη σύλληψη της ιδέας, πείσμα αλλά και ταπεινότητα για την αποδοχή του εγχειρήματος και υπομονή τεράστια μέχρι να δει κάποιος την ιδέα του να αποδίδει.

Ένας τέτοιος οραματιστής ήταν και ο Karl Benz, ο οποίος 130 χρόνια πριν είχε καταθέσει και αποκτήσει επίσημα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το βενζινοκίνητο πρωτόλειο αυτοκίνητο. Ο εμβληματικός αριθμός καταχώρησης που πήρε ο Κarl Βenz στις 29 Ιανουαρίου 1886 από το Αυτοκρατορικό Γραφείο Πατεντών στο Βερολίνο για την ευρεσιτεχνία του για το πρώτο αυτοκινούμενο όχημα όλων των εποχών είναι ο 37.435! Η συγκεκριμένη ευρεσιτεχνία ήταν δε η πρώτη από τις άλλες 79.000 πατέντες που κατέθεσε στην πορεία η Mercedes-Benz. Το… υποτυπώδες αυτό αυτοκίνητο του Benz ήταν εφοδιασμένο με έναν οριζόντιο μονό κύλινδρο 954 κ.εκ. που απέδιδε ισχύ 0.55 kW στις 400 στρφ./λεπτό, ενώ η τελική του ταχύτητα μόλις που ξεπερνούσε τα 16 χλμ./ώρα.

Από τότε μέχρι σήμερα η Mercedes-Benz έχει να επιδείξει στο χώρο της αυτοκίνησης τεράστιο έργο, με σειρά καινοτομιών, τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο όσο και στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα της ασφάλειας.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Mercedes-Benz, πλην της δημιουργίας πολυτελών αυτοκινήτων, παραδοσιακά θεωρείται ως μία από τις εταιρείες που δίνουν πρώτη και σημαντική προτεραιότητα στην ασφάλεια των επιβατών.

Σχετικα
Πώς τo SUV CX-30 εγκαινιάζει μία νέα κατηγορία για τη Mazda
Πώς τo SUV CX-30 εγκαινιάζει μία νέα κατηγορία για τη Mazda

image

Στους κομβικά κυριότερους ιστορικούς σταθμούς της στον τομέα αυτό αξίζει να αναφέρουμε μεταξύ άλλων τα εξής:

1924 To πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως με φρένα και στους 4 τροχούς.

Σχετικα
Σώτη Τριανταφύλλου: Εμπειρίες από το Ράλλυ Ακρόπολις
Σώτη Τριανταφύλλου: Εμπειρίες από το Ράλλυ Ακρόπολις

1951 «Ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης» στο εμπρός και πίσω μέρος του οχήματος. Επανάσταση στην ασφάλεια των επιβατών, αφού προστατεύονται από ένα εξαιρετικά ανθεκτικό πλαίσιο, ενώ η ενέργεια της σύγκρουσης απορροφάται από το μπροστινό και πίσω τμήμα του αυτοκινήτου και όχι από την καμπίνα επιβατών. Μάλιστα η Mercedes-Benz ήταν η πρώτη παγκοσμίως εταιρεία που καθιέρωσε δοκιμές πρόσκρουσης στα οχήματά της.

1978 ABS (Anti-lock Braking System / Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών) και στους 4 τροχούς.

1981 Αερόσακος οδηγού, μαζί με πυροτεχνικούς προεντατήρες και σύστημα περιορισμού δύναμης για τις μπροστινές ζώνες ασφαλείας.

1995 Το σύστημα ESP (Electronic Stability Program) τοποθετείται για πρώτη φορά στη ναυαρχίδα της μάρκας, την S-Class.

2005 Distronic Plus – ένα σύστημα που είναι ικανό πλέον ακόμα και να σταματήσει το όχημα, αν είναι αναγκαίο.

image

Τη σκυτάλη σε επίπεδο καινοτομιών πήραν οι κυψέλες καυσίμου. Το πρόγραμμα ονομάστηκε Mercedes-Benz F-CELL World Drive και αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος της καμπάνιας της M-B με την ευκαιρία του εορτασμού των 125 χρόνων της εταιρείας. Η ιδέα δεν ήταν απλή. Ούτε εύκολη. Αλλά όταν είσαι η Mercedes-Benz και έχεις ένα τόσο καλό προϊόν στα χέρια σου για να εκμεταλλευτείς, τότε έχεις και τη δυνατότητα να πραγματοποιήσεις οτιδήποτε!

Η καινοτομική αυτή πρόταση εφαρμόσθηκε στην B-Class, η οποία χρειαζόταν περίπου τρία λεπτά για να γεμίζει με υδρογόνο τις κυψέλες καυσίμου της, χαρίζοντάς της αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα. Επίσης, είναι άξια λόγου η μνεία ότι οι κυψέλες καυσίμου που λειτουργούν με υδρογόνο αποτελούν μια πραγματική μονάδα ισχύος μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η πλέον πρόσφατη καινοτομία της Mercedes-Benz είναι η αυτόνομη οδήγηση, ένα επαναστατικό σύστημα στην κατεύθυνση του οποίου εργάζονται σήμερα με πάθος οι άνθρωποι της Mercedes. Η E-Class, το νεότερο μοντέλο της μάρκας που διατίθεται ήδη στην Ελλάδα και το οποίο χαρακτηρίζεται από τη Mercedes-Benz ως ένα αυτοκίνητο «υψηλής ευφυΐας», φέρει καινοτομίες που στο μέλλον θα επεκταθούν και στα υπόλοιπα μοντέλα της και σηματοδοτούν το μέλλον της αυτοκίνησης.

Λειτουργεί με το σύστημα Intelligent Drive και είναι δυνατόν να κινηθεί ημιαυτόματα, χωρίς δηλαδή να κρατά ο οδηγός το τιμόνι. Ωστόσο, μιας και το νομοθετικό πλαίσιο της αυτόνομης οδήγησης δεν έχει ακόμα καθοριστεί σχετικά με αυτή την επαναστατική εξέλιξη, οι οδηγοί έχουν ακόμη τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στην οδήγηση.

Αλλά μέχρι όλα αυτά να γίνουν καθημερινότητα, δεν θα μπορούσαμε να μην εθιστούμε όχι βέβαια μόνο με την απαράμιλλη ποιότητα κύλισης της νέας E-Class, αλλά και το υπεράνω κριτικής σαλόνι της. Την άνεση των επιβατών που αναλαμβάνει η κορυφαία πολυτέλεια του εσωτερικού της και απογειώνει η τεχνολογία που χρησιμοποιείται από το σύστημα infotainment με τις διπλές ψηφιακές οθόνες των 12.3’’…

Απορροφημένοι από τη πλούσια ιστορία της μάρκας, την προσήλωσή της στην αξία της ασφάλειας, την εντυπωσιακή καινοτομική της προσέγγιση σε κάθε απαιτητική ανακάλυψη και φυσικά με τον όρο πολυτέλεια στο γενετικό της κώδικα, δεν μπορούμε παρά γεμάτοι αναμονή, να περιμένουμε ακόμα μεγαλύτερες καινοτομίες - προσφορά στον καθημερινό οδηγό!

image

Δειτε επισης

Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5