Trending Now

Αριστουργηματικές διαφημιστικές ταινίες από ερασιτέχνες

Αλκιβιάδης Σιαράβας
Αλκιβιάδης Σιαράβας
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
340924-709072.jpg

Το όνειρο κάθε διαφημιστή είναι το έργο του να γίνει viral και να συζητηθεί. Μια ματαιόδοξη πραγματικότητα ή αλλιώς ένα κίνητρο για τη διαρκή αναζήτηση της δημιουργικότητας, της εφευρετικότητας και της καινοτομίας. Ένα τεράστιο οικοδόμημα και μια μεγάλη αλυσίδα ανθρώπων οι οποίοι με την ειδίκευση τους διαμορφώνουν τη στρατηγική, την ιδέα, την υλοποίηση κοκ. Μεταξύ άλλων, planners, account management, art directors, copywriters, σκηνοθέτες, φωτογράφοι, σεναριογράφοι, casting directors, digital experts, PR gurus και πάρα πολλοί άλλοι.

Εκεί έξω όμως υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι παρακολουθούν τα αγαπημένα τους brands, φαίνεται πως τα έχουν μελετήσει και δημιουργούν για αυτά διαφημίσεις που οι διαφημιστές τρίβουν τα μάτια τους. Μερικές από αυτές σπουδαίες και μοιάζουν «αληθινές», σαν να της έχει φτιάξει ένα μεγάλο διαφημιστικό γραφείο! Πέντε παραδείγματα τέτοιων δουλειών που φαίνεται πως είναι τάση στην επικοινωνία είναι τα εξής.

1) ‘Not a Dream’ – Tesla 

Η αυτοκινητοβιομηχανία Tesla είναι γνωστό ότι δεν επενδύει στη διαφήμιση. Ωστόσο επαφίεται σε ένα «στρατό» αφοσιωμένων θαυμαστών, η οποίοι διαδίδουν και ευαγγελίζονται το brand. Αυτή η διαφήμιση δημιουργήθηκε από τους δίδυμους αδερφούς και κινηματογραφιστές Freise Brothers, και αποτελεί φόρο τιμής για το ηλεκτρικό αμάξι της Tesla που υπόσχεται να σώσει τους καταναλωτές από μια μελλοντική βιβλική καταστροφή εξαιτίας της εξάρτησης της κοινωνίας από το πετρέλαιο. Με σχεδόν 200Κ YouTube views και τιμητική διάκριση από τον ιδρυτή της Tesla, τον Elon Musk αυτή η διαφήμιση είναι ένα άξιο παράδειγμα αυτής της τάσης.

2) ‘Evolutions’ – Pokémon

Το διαφημιστικό αυτό είδαν περισσότεροι από 1 εκατ. άνθρωποι σε όλον τον κόσμο. Δημιουργός του ένας φανατικός θαυμαστής των Pokemon, ο John Wikstrom, ο οποίος έφτιαξε την εορταστική ταινία για την επέτειο των 20 χρόνων Pokémon και τα παιχνίδια «Sun» και «Moon» που έκαναν ντεμπούτο με αφορμή το γεγονός αυτό. Ποιος θα μπορούσε καλύτερα να αποτυπώσει τον ενθουσιασμό αυτό από έναν φανατικό του είδους; Το αποτέλεσμα της ταινίας, απαντάει χωρίς γκρίζες στην ερώτηση.

3) The Snowglobe’ – John Lewis

Οι Χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις του πολυκαταστήματος John Lewis είναι θεσμός στο Ηνωμένο Βασίλειο και αδιαμφισβήτητα εκπληκτικές κάθε χρόνο. Για τις ανάγκες μιας σχολικής εργασίας ένας 18χρονος Βρεττανός δημιούργησε το συγκινητικό αυτό βίντεο με τους χιονάνθρωπούς, το ανέβασε στο YouTube και μέσα σε λίγες μέρες έγινε viral. Οι περισσότεροι πίστεψαν πως πρόκειται για την χριστουγεννιάτικη καμπάνια των John Lewis και έως σήμερα έχει συγκεντρώσει 1,5Κ views. Ο ταλαντούχος νεαρός σήμερα εργάζεται σε μεγάλη διαφημιστική στο Λονδίνο!

4) ‘Dear Brother’ – Johnnie Walker

Αυτή η ταινία δημιουργήθηκε από τους Γερμανούς φοιτητές Daniel Titz και Dorian Lebherz της Κινηματογραφικής Ακαδημίας της Baden-Württemberg. Συγκαταλέγεται στις πιο δακρύβρεχτες ταινίες του 2015 καθώς αφηγείται μια ιστορία με δύο αδέρφια που «επισκέπτονται» για τελευταία φορά την παιδική τους ηλικία πριν το τελευταίο αντίο. Η ένταξη του brand essence είναι τόσο υψηλής αισθητικής που ένας σωστός διαφημιστής πρέπει να ζηλέψει που δεν ήταν μέρος αυτής της ταινίας που έφτασε σε επισκεψιμότητα τα 4,5 εκατ. YouTube views.

5) ‘Break Free’ – Adidas

Παρότι τη δείχνω τελευταία, η ταινία «Break Free» είναι η αγαπημένη μου. Φαίνεται πως η Κινηματογραφική Ακαδημία της Baden-Württemberg βγάζει πολλά νέα ταλέντα, καθώς κι εδώ ο δημιουργός της ταινίας είναι ο Γερμανός φοιτητής της σχολής Eugen Marher. Ως μέρος της πανεπιστημιακής εργασίας, ο νεαρός Eugen μεγαλουργεί και αφηγείται την ιστορία ενός ηλικιωμένου μαραθωνοδρόμου ο οποίος ξαναβρίσκει το πάθος του για το τρέξιμο όταν ανακαλύπτει τα Adidas παπούτσια του. Το βαθιά συναισθηματικό σενάριο αναδεικνύει το ταλέντο του νεαρού φοιτητή, ο οποίος μετά από αυτή την ταινία δέχθηκε δεκάδες προσφορές εργασίας από κολοσσούς του κλάδου.

Πηγή: Nicola Watts, ogilvydo.com

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ