Smart Life

SOUL Creative Agency: Το δυνατό brand είναι προϋπόθεση ανάπτυξης

Ο Παύλος Τσιάπος εξηγεί γιατί είναι σημαντικό το branding.

114824-667199.jpg
Νατάσσα Καρυστινού
ΤΕΥΧΟΣ 748
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Παύλος Τσιάπος, ιδρυτής της SOUL Creative Agency
Ο Παύλος Τσιάπος, ιδρυτής της SOUL Creative Agency

Ο Παύλος Τσιάπος, ιδρυτής της SOUL Creative Agency μοιράζεται τα μυστικά του branding επιχειρήσεων.

Ο Παύλος Τσιάπος είναι ο ιδρυτής της SOUL Creative Agency, η οποία αναλαμβάνει το branding επιχειρήσεων, οργανισμών και προϊόντων. Κι όπως λέει, δεν υπάρχει επιτυχημένο brand που να μην έχει επενδύσει στο branding.

Τι ακριβώς είναι το Branding και σε ποιους απευθύνεται;

O Marty Neumeier στο βιβλίο του “Τhe Brand Gap” και στο ερώτημα τι είναι τελικά ένα brand, δίνει την εξής απάντηση: “Α brand is a person’s gut feeling about a product, service, or organization”. Λαμβάνοντας λοιπόν ως παραδοχή τον παραπάνω ορισμό, Branding είναι η στρατηγική και δημιουργική διαδικασία κατά την οποία εμείς οι επαγγελματίες του branding, δημιουργούμε αυτό το “gut feeling” που νιώθουμε όταν έρχεται στο μυαλό μας η σκέψη ενός brand.
Μέσα σ’ αυτή τη διαδικασία ορίζουμε στρατηγικά και δημιουργικά κομμάτια του brand που το κάνουν μοναδικό! Όπως η τοποθέτησή του στην αγορά, το ύφος και ο τρόπος που «μιλάει» στο κοινό του αλλά και πώς εκφράζονται όλα αυτά σχεδιαστικά μέσω του visual branding. Με άλλα λόγια, το σύνολο των γραφικών που δημιουργούν τη μοναδική οπτική ταυτότητα του brand, όπως λογότυπο, χρώματα, σχήματα, τυπογραφία και πώς όλα αυτά μαζί δουλεύουν ως σύνολο.
Τo branding αφορά κάθε επαγγελματία, εταιρεία, οργανισμό που έχει όραμα και που θέλει να δημιουργήσει κάτι μοναδικό, το οποίο θα αφήσει το αποτύπωμά του στο κοινό του. 

Μια εταιρεία που θα δώσει σημασία στη δημιουργία του brand της θα πρέπει να περιμένει ότι θα έχει καλύτερα αποτελέσματα; Ένας άνθρωπος μπορεί από μόνος του να αποτελεί brand και σε ποιες περιπτώσεις;
Ένα δυνατό brand αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο αλλά και προϋπόθεση ανάπτυξης. Όποιο μεγάλο brand και αν αναλύσουμε, θα καταλήξουμε ότι έχει επενδύσει αρκετά στο branding. Ας το πούμε και διαφορετικά: δεν υπάρχει επιτυχημένο brand που να μην έχει επενδύσει στο branding. 
Ένας άνθρωπος φυσικά και μπορεί να αποτελεί «brand». Aπό τη στιγμή που κάθε ένας από εμάς είναι διαφορετικός και μοναδικός θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο καθένας είναι ένα brand από μόνος του. Αυτό όμως που κάνει έναν άνθρωπο να θεωρείται ο ίδιος “brand” είναι αυτός που έχει συνεχή και με συνέπεια φήμη, ασκεί επιρροή πάνω σε ένα συγκριμένο θέμα ή περιβάλλον και σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων. 

Γιατί το Branding είναι τόσο σημαντικό και γιατί, ενώ στον υπόλοιπο κόσμο αποτελεί μια ευρέως γνωστή έννοια, στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αρχίζουμε να το θυμόμαστε ξανά;
Τα μεγάλα ελληνικά brands πάντοτε επένδυαν στο branding. Η αλλαγή που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια στην ελληνική αγορά, ως απόρροια της οικονομικής κρίσης αλλά και των μεγάλων αλλαγών παγκόσμια στο εμπορικό τοπίο, αφορά τη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα, που επενδύει πλέον στην εικόνα των brand και «χτίζει» brands με μοναδικό χαρακτήρα και design, κοιτώντας στα ίσα τον παγκόσμιο ανταγωνισμό. 

Το re-Branding; Τι ακριβώς είναι και πότε θα πρέπει να γίνεται;

Το rebranding όπως και το branding είναι μια στρατηγική απόφαση. Σημαίνει μια αλλαγή στον τρόπο που η εταιρία «σκέφτεται», οραματίζεται, δρα. Μέσω του rebranding, οι εταιρίες επικοινωνούν ένα ορόσημο αλλαγών και αυτό εκφράζεται οπτικά μέσα από τον επανασχεδιασμό της οπτικής τους ταυτότητας και ακόμα και του λογοτύπου, επανατοποθετώντας ουσιαστικά το brand στην αγορά και επιδιώκοντας να μεταβάλλουν την αντίληψη του κοινού για αυτές. Οι λόγοι που θα οδηγήσουν μια εταιρεία σε rebranding είναι πολλοί, θετικοί και αρνητικοί. Στους αρνητικούς μπορεί να είναι η ανάγκη να αμβλυνθεί μια κακή αντίληψη που έχει δημιουργηθεί στη φήμη της εταιρείας και στους θετικούς ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη ή η αλλαγή κατεύθυνσης μιας επιχείρησης/προϊόντος (repositioning). 

Εσείς, ως εταιρεία που αναλαμβάνει το branding μιας επιχείρησης, ποια είναι τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχετε ώστε να σας εμπιστευθεί ο εν δυνάμει πελάτης σας;
Η SOUL Creative Agency είναι ένα δημιουργικό γραφείο με εμπειρία σε απαιτητικά έργα branding. Έχουμε τη χαρά και την τιμή να δουλεύουμε με μεγάλους πελάτες από όλο τον κόσμο αλλά και με ανθρώπους ή εταιρείες που κάνουν τώρα το ξεκίνημά τους και έχουν όραμα να δημιουργήσουν κάτι μεγάλο και μοναδικό. Δύναμή μας είναι η εξαιρετική μας ομάδα!

Ιnfo: www.souldesign.gr, Μυκάλης 11, Κεραμεικός, 2103416904

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ