Περιβαλλον

Συστάσεις των ευρωβουλευτών για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων

Παραδέχτηκαν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία παραβιάζει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς

41535-93522.jpg
Βασιλική Γραμματικογιάννη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
348737-723893.jpg

Μετά το σκάνδαλο με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα  και τις έρευνες που ακολούθησαν, έρχονται τώρα  οι ευρωβουλευτές για να παραδεχτούν ότι εδώ και μια δεκαετία όλοι γνώριζαν ότι οι εκπομπές οξειδίου είναι υψηλότερες σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης απ’ αυτές που μετριούνται στα εργαστήρια. Με άλλα λόγια οι ευρωβουλευτές παραδέχτηκαν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία παραβιάζει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και η ευρωπαϊκοί θεσμοί κάνουν τα στραβά μάτια.

«Εκτιμάται ότι 29 εκατομμύρια αυτοκίνητα και φορτηγά με τεχνολογία Εuro 5 & 6 κυκλοφορούν, ενώ κάθε μέρα που περνάει περισσότερα μοντέλα πωλούνται χωρίς να λαμβάνεται κανένα μέτρo από τις εθνικές αρχές των κρατών-μελών. Υπολογίζεται - σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (European Environment Agency, Air Quality in Europe - 2015 report) - ότι στην Ελλάδα είχαμε το έτος 2012 11.100 πρόωρους θανάτους από τα μικροσωματίδια και 1.300 πρόωρους θανάτους από το διοξείδιο του αζώτου, ρύποι που σχετίζονται με την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων» θα  πει ο κ. Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος Μέλος της Επιτροπής Μετακίνησης του ECOCITY.

Οι ευρωβουλευτές επισημαίνουν ότι μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περίμενε από  τα κράτη μέλη να διεξάγουν έρευνες και δεν πίεσε για τη λήψη πρόσθετων μέτρων. Τα κράτη μέλη δεν επέβαλαν ούτε νομικές ούτε οικονομικές κυρώσεις, ενώ δεν πήραν ούτε καμία άλλη πρωτοβουλία ανάκλησης ή μετασκευής των μη συμμορφούμενων οχημάτων.

Για τους λόγους αυτούς οι ευρωβουλευτές συστήνουν όλες οι νομοθετικές εργασίες που αφορούν τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και τη νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων να περιληφθούν στο χαρτοφυλάκιο ενός και μόνο Επιτρόπου, προκειμένου να βελτιωθεί η εποπτεία. Να επιταχυνθεί η έγκριση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες, προκειμένου οι δοκιμές να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα συνθηκών οδήγησης, αλλά και απρόβλεπτες μεταβολές ώστε να εντοπίζονται τα συστήματα αναστολής και ανορθολογικής μεθόδου ελέγχου των εκπομπών (“defeat devices”).

 Για τους αγοραστές αυτοκινήτων που επηρεάστηκαν άμεσα από το σκάνδαλο προτείνουν να λάβουν χρηματική αποζημίωση από την αντίστοιχη αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει κανόνες για την εφαρμογή ενός συλλογικού εναρμονισμένου ευρωπαϊκού συστήματος έννομης προστασίας για την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών. Τέλος αναφέρουν ότι χρειάζεται να θεσπιστούν νέοι κανόνες έγκρισης, το συντομότερο δυνατό, προκειμένου να ενισχυθεί η εποπτεία του συστήματος σε επίπεδο ΕΕ με σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες.                                                                                                                               

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ