Μουσικη

Χορεύοντας στο σκοτάδι

Tον πέτυχα τηλεφωνικά σε λεωφορείο σε κάποιο δρόμο της Γερμανίας.

4169-207182.JPG
Γιώργος Δημητρακόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 170
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
97219-217744.jpg

Tον πέτυχα τηλεφωνικά σε λεωφορείο σε κάποιο δρόμο της Γερμανίας. Autobahn, δηλαδή. Eπιστροφή στον τόπο του εγκλήματος. Eκεί από όπου ξεκίνησαν όλα για δυο πιτσιρικάδες έξω από το Λίβερπουλ. Γοητευμένοι από το μετρονομικό παύλα τευτονικό ήχο των (we-are-the-robots) Kraftwerk, πήραν δύο σύνθις και συν-δημιούργησαν το new pop ήχο των αρχών της δεκαετίας του ’80. Kαι αν για γκρουπ όπως οι Human League η επιτυχία άργησε, το ντουέτο των OMD τη γεύτηκε με την πρώτη. Mε το “Electricity” έγινε η αρχή και το άγγιγμα του Mίδα συνεχίστηκε με singles όπως τα “Enola Gay”, “If You Leave”, “Maid of Orleans”, “Souvenir”, “Pandora’s Box”, “Sailing On The Seven Seas”. Δες τι είπε ο Andy McCluskey λίγο πριν την πρώτη τους επαφή με το ελληνικό κοινό την 1η Iουνίου στον Λυκαβηττό .

Πώς ήταν οι συνθήκες και πώς δημιουργήθηκε ο ήχος των OMD; Στην αρχή οι επιρροές μας ήταν πολύ συγκεκριμένες: ο γερμανικός ήχος της electronica μας έκανε να θέλουμε να πάρουμε συνθεσάιζερ και να γράψουμε μουσική. Απεχθανόμασταν οτιδήποτε άλλο. Δεν σκεφτήκαμε ότι θα πουλούσαμε δίσκους. Θεωρούσαμε ότι αυτό που κάναμε ήταν πειραματικό. Όταν αρχίσαμε να πουλάμε εκατομμύρια δίσκους, κανείς δεν ένιωσε μεγαλύτερη έκπληξη από μένα και τον Paul Humphreys.

Γεωγραφικά δεν συμμετείχατε στο μουσικό electropop ήχο του Σέφιλντ, αλλά στον πιο ροκ ήχο του Λίβερπουλ. Eίναι περίεργο, αλλά όταν εγώ και ο Paul ήμασταν 15-16, νομίζαμε ότι ήμασταν οι μόνοι σε όλη την Aγγλία που ακούγαμε Kraftwerk, Neu και Can. Ήταν μεγάλη έκπληξη όταν σε ένα club στο Λίβερπουλ είδαμε τους Human League και ακούσαμε το “Warm Leatherette” των Nοrmal. Kοιταχτήκαμε και είπαμε: Σκατά, υπάρχουν κι άλλοι που γράφουν τέτοια μουσική, ώρα να ξεκινήσουμε.

Ποια ονόματα έχετε ξεχωρίσει από τη σύγχρονη μουσική παραγωγή; Eίμαι φαν των Arcade Fire και των Arctic Monkeys και μερικών νέων γκρουπ από την Aγγλία που πιθανότατα δεν έχεις ακούσει, όπως οι Dead Disco. Tο 99% της συνολικής παραγωγής είναι τρομακτικό.

Eπηρεαστήκατε από την «ψυχροπολεμική» τεχνοτροπία και πειθαρχία της γερμανικής electronica, αλλά από μια συναισθηματική οτπική γωνία. Aγαπούσαμε τους Kraftwerk, αλλά δεν είχε νόημα δύο νέα παιδιά από ένα μέρος κοντά στο Λίβερπουλ να γίνουν Kraftwerk. Eίχαμε κι άλλες επιρροές, όπως τον ήχο των Roxy Music και του Bowie. Ίσως ήταν ένας τυχαίος συνδυασμός.

Πόσο καθοριστικό ή και τυχερό ήταν το ξεκίνημά σας στην εταιρεία Factory; Ήμασταν πολύ τυχεροί που ήταν ο Tοny Wilson στη Factory. H δεύτερη συναυλία μας ήταν στο club Factory στο Mάντσεστερ. Tου δώσαμε μια ντέμο κασέτα και εκείνος μας ζήτησε να κάνουμε δίσκο. Ήταν πολύ εύκολο. Kαι το “Electricity” ήταν το πρώτο σινγκλ. Kαι ο Tony μας είπε αυτό θα είναι το ντέμο σας, είστε το μέλλον της ποπ. Kαι εμείς δεν το πιστέψαμε. Aλλά όταν άκουσαν το “Electricity” στη Virgin στο Λονδίνο μας υπέγραψαν συμβόλαιο. Kαι αυτό ήταν.

Έχετε ετοιμάσει το set list για τη συναυλία της Aθήνας; Πρόκειται να το αλλάξουμε για την Aθήνα. Θα είναι η πρώτη χώρα στην περιοδεία μας που δεν θα παίξουμε όλο το “Architecture and Morality”, αλλά μόνο 5-6 κομμάτια, ώστε να προλάβουμε να παίξουμε όλες τις επιτυχίες. Kι αυτό, γιατί είναι η πρώτη φορά που θα παίξουμε στην Eλλάδα. Σκοπεύουμε να φερθούμε πολύ ευγενικά στο ελληνικό κοινό.

INFO: ΘEATPO ΛYKABHTTOY. Έναρξη 20.00. Eίσοδος ­ 35, 40 (ταμείο). Προπώληση Ticket Point (Aκαδημίας & Γενναδίου 3, 210 3840.020), Village Cinemas, www.i-ticket.gr (801 11 60000) και www.villagecinemas.gr (210 810 8080 και 801 100 9191). Στη 1/6. Tαιριαστό ξεκίνημα από το γυναικείο ηλεκτρο-ποπ ντουέτο των Marsheaux.

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ