Πολιτικη & Οικονομια

Γεραπετρίτης: Απόφαση για καθολικό lockdown θα ήταν άστοχη

«Θα οδηγούσε σε μαρασμό της οικονομίας, υπάρχουν ακόμη σοβαρότατες δευτερογενείς συνέπειες που δεν μπορούμε άμεσα να τις μετρήσουμε»

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Γεραπετρίτης
Ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης © EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης χαρακτήρισε ως «εξαιρετικά άστοχη» μία ενδεχόμενη επιλογή επιβολής καθολικού lockdown στη χώρα.

Μία απόφαση που θα ήταν «εξαιρετικά άστοχη» θεωρεί το καθολικό lockdown ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, σε πρόσφατες δηλώσεις που πραγματοποίησε.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γεραπετρίτης ξεκαθάρισε ότι «μια απόφαση καθολικής απαγόρευσης θα ήταν εξαιρετικά άστοχη για πολλούς λόγους. Αναλυτικά, θα οδηγούσε σε μαρασμό της οικονομίας, υπάρχουν ακόμη σοβαρότατες δευτερογενείς συνέπειες που δεν μπορούμε άμεσα να τις μετρήσουμε, όπως οι ψυχολογικές που σχετίζονται με τον περιορισμό των ελευθεριών των πολιτών και τον εγκλεισμό στα σπίτια, ιδίως στις νεότερες ηλικίες».

Εν συνεχεία, ο υπουργός Επικρατείας εκτίμησε ότι «η Ελλάδα, με τις σχετικώς λίγες ΜΕΘ, αντέχει απολύτως και το Εθνικό Σύστημα Υγείας έχει ενισχυθεί το τελευταίο 15μηνο με έναν τρόπο που δεν είχε συμβεί ποτέ στη Μεταπολίτευση» και πρόσθεσε:

«Στην Ελλάδα υπήρχε ανέκαθεν ένα αποδυναμωμένο Εθνικό Σύστημα Υγείας, το οποίο έχει ενισχυθεί το τελευταίο 15μηνο με έναν τρόπο που δεν είχε συμβεί ποτέ στη Μεταπολίτευση. Έχουν προσληφθεί 7.000 νοσηλευτές και γιατροί που εντάχθηκαν αμέσως».

Όπως εξήγησε, «σήμερα έχουμε κάτι παραπάνω από 300 κλίνες Μονάδων Εντατικής Θεραπείας που είναι αφιερωμένες στην COVID-19 και υπάρχει η δυνατότητα ο αριθμός αυτός να αυξηθεί από τις ΜΕΘ άλλων χρήσεων. Γενικά για τις κλίνες ΜΕΘ, από τις 557 που παραλάβαμε, σήμερα έχουν ξεπεράσει τις 1.000».

Διευκρίνισε δε, ότι «η αναβολή χειρουργείων αφορά μόνο σε χρόνια προβλήματα υγείας και σε περιπτώσεις που επιδέχονται αναβολή». 

Στην ερώτηση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς υπογράμμισε τη «μεγάλη προσπάθεια να ενισχυθεί ο στόλος, ιδίως των λεωφορείων. Δεν ήταν εύκολο ούτε για την Αθήνα ούτε για τη Θεσσαλονίκη. Έχουμε δυστυχώς έναν γερασμένο στόλο, ο οποίος είχε εν πολλοίς αφεθεί να βρίσκεται σε παρακμή».

Καταλήγοντας, ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως «έχει ήδη γίνει μια μεγάλη παραγγελία λεωφορείων, και μάλιστα οικολογικών, τα οποία μεσοπρόθεσμα θα ενισχύσουν τον στόλο. Μέχρι σήμερα περισσότερα από 100 λεωφορεία ΚΤΕΛ έχουν βρεθεί στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, η κυκλοφορία των οποίων συνέβαλε στη συρρίκνωση της περιμέτρου μέσα στην οποία κινούνται οι αστικές συγκοινωνίες, κι ενώ μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα διατεθούν συνολικά πάνω από 200 λεωφορεία. Όλα αυτά συντελούν την πολύ σημαντική ελάττωση του χρόνου αναμονής. Πάντως, σε ώρες αιχμής δεν γίνεται να έχουμε άπειρο αριθμό συρμών και λεωφορείων».

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ