Πολιτικη & Οικονομια

Να ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία

Ούτε πειράματα γίνονται, ούτε θυσιάζουμε τα παιδιά μας στον βωμό της οικονομίας

27207-103923.jpg
Λεωνίδας Καστανάς
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
anoigoyn-dimotika-sxoleia-mathites.jpg
© EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Να ανοίξουν τα σχολεία, γιατί το σχολείο δεν είναι μόνο μάθημα, είναι και εκτόνωση, ομαδικό παιχνίδι, δημιουργικότητα.

Οι ειδικοί το επιτρέπουν και όλα τα σχολεία θα ανοίξουν. Αφού το αποφάσισε η σχετική επιτροπή και μάλιστα ομόφωνα, έτσι θα είναι. Γιατί αυτοί μόνο ξέρουν και κανένας άλλος. Ούτε ο κάθε σχολιαστής εφημερίδων ούτε ο «ειδικός» του facebook. Η επιτροπή των επιστημόνων που μας καθοδήγησε με ασφάλεια και μας έβγαλε σώους και αβλαβείς από την πανδημία, η ίδια επιτροπή επιτρέπει την επαναλειτουργία όλων των σχολικών μονάδων.

Δημοτικά, νηπιαγωγεία, παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί, εκπαιδευτικές μονάδες ειδικής αγωγής περιμένουν τα παιδιά και πάλι στον χώρο τους από την 1η μέχρι την 26η Ιουνίου. Τα επιδημιολογικά δεδομένα είναι καλά, ας επανέλθουμε λοιπόν στην πολυπόθητη κανονικότητα. Ούτε πειράματα γίνονται, ούτε θυσιάζουμε τα παιδιά μας στον βωμό της οικονομίας, ούτε φυσικά ισχύει κάθε «θεωρία» που σκαρφίζεται ο καθένας. Αυτοί που δεν ήθελαν να κλείσουν τα σχολεία όταν ξεκινούσε η λαίλαπα, οι ίδιοι δεν θέλουν να ανοίξουν τώρα που τελειώνει. Έχει προβλήματα ο κόσμος. Ας ακούμε λοιπόν τους επιτυχημένους ειδικούς.

Παρά τις επιτυχημένες προσπάθειες τόσο της Ν. Κεραμέως και του υπουργείου όσο και χιλιάδων εκπαιδευτικών η τηλεκπαίδευση δεν κατάφερε να περιλάβει το σύνολο των μαθητών και των σχολείων. Πράγμα ευνόητο σε μια χώρα με πολλά νησιά, ορεινές ή απομακρυσμένες περιοχές, τεχνικά προβλήματα επικοινωνίας και ελλείψεις σε υποδομή.

Αλλά και λόγω ηλικίας τα παιδιά του δημοτικού δεν είναι εξοικειωμένα με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Το σχολείο δεν αντικαθίσταται από την οθόνη του pc ή της τηλεόρασης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να επιστρέψουν στον φυσικό τους χώρο για να μάθουν, να δημιουργήσουν, να επικοινωνήσουν και να εκτονωθούν. Να συνδεθούν με τη ζώσα σχολική πραγματικότητα. Πάντοτε με προσοχή και τηρώντας όλα τα μέτρα ασφαλείας.

Ακούω τους ειδικούς παιδαγωγούς που μιλάνε για ένα ιδιαίτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μικροί μαθητές της Α' και Β' Δημοτικού. Αυτοί προφανώς είχαν τις μεγαλύτερες αντικειμενικές δυσκολίες ώστε να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Τα προβλήματα ανάγνωσης και πρώτης γραφής θα έχουν πολλαπλασιαστεί κατά τη διάρκεια της καραντίνας και η επαναφορά στην τάξη μπορεί και πρέπει να σώσει ό,τι μπορεί να σωθεί.

Το σχολείο δεν είναι μόνο μάθημα, είναι και εκτόνωση, ομαδικό παιχνίδι, δημιουργικότητα. Γυμναστική, εικαστικά, μουσική, θεατρική αγωγή δεν μπορούν να γίνουν από απόσταση. Μπορούν να γίνουν μόνο στις σχολικές εγκαταστάσεις και πάντοτε με ασφάλεια.

Παιδιά με ειδικές ανάγκες και δυσκολίες κοινωνικοποίησης απομονώθηκαν από τους φίλους και τους δασκάλους τους κατά τη διάρκεια του τρίμηνου εγκλεισμού. Παιδιά για τα οποία η σχολική ζωή είναι πραγματικά ζωογόνος πρέπει να βρεθούν και πάλι στον φυσικό τους χώρο, έστω για ένα μήνα, πριν αρχίσουν οι θερινές διακοπές.

Αλλά και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κάνουν συλλογικά τον απολογισμό τους. Να αξιολογήσουν τον τρόπο με τον οποίο αντέδρασαν κατά τη δύσκολη περίοδο, να καταγράψουν επιτυχίες, αδυναμίες και ελλείψεις, να είναι έτοιμοι αν χρειαστεί να δράσουν ανάλογα στην επόμενη σχολική σεζόν. Το δεύτερο κύμα αν έρθει πρέπει να μας βρει όλους έτοιμους.

Τα παιδιά του δημοτικού γουστάρουν να πηγαίνουν στο σχολείο. Το μεγαλύτερό τους κίνητρο είναι η λαχτάρα να συναντήσουν τους φίλους τους. Έστω για να παίξουν και να γελάσουν μαζί τους. Ας τους το προσφέρουμε και πάλι με προσοχή. Οι οδηγίες υπάρχουν. Οι περισσότεροι δάσκαλοι είναι έμπειροι και ξέρουν τον τρόπο. Και θα κάνουν το σωστό.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ