Πολιτικη & Οικονομια

Η οδός Τσιμισκή ως διεθνές brand στη Θεσσαλονίκη

stavros-konstantinidis.jpg
Σταύρος Κωνσταντινίδης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
57397-114943.JPG

Η πόλη είναι οι δρόμοι της. Σημαντικοί δρόμοι στις σύγχρονες πόλεις έχουν μία αυτόνομη, γοητευτική οντότητα. Διαμορφώνουν πολλές φορές, για λόγους ιστορικούς, εμπορικούς, αισθητικούς ή λειτουργικούς, μια αυθύπαρκτη αίγλη, που κατορθώνει να γίνει επίκεντρο τουριστικού ενδιαφέροντος και υψηλής επισκεψιμότητας.

Η οδός Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη είναι ο εμβληματικότερος εμπορικός δρόμος της χώρας. Αναμετράται επάξια με τους περίφημους εμπορικούς δρόμους των ευρωπαϊκών πρωτευουσών. Η ζωντάνια, το πολυσύχναστο, το εξαιρετικό κτιριακό απόθεμα, η εγγύτητα με τη θάλασσα, τα ίχνη της αστικης ιστορίας και τα brands των βιτρινών, δημιουργούν ενδιαφέρουσες προϋποθέσεις για πρωτοπόρους και μεταμοντέρνους χειρισμούς.

Τα τελευταία χρόνια, επώνυμοι ευρωπαικοί δρόμοι, αυτοδιαχειρίζονται την τουριστική, εμπορική τους εικόνα. Οι επιχειρηματίες αναθέτουν την λειτουργική και επικοινωνιακή διαχείριση του δρόμου σε εταιρείες, που αναλαμβάνουν για λογαριασμό τους να εκπονήσουν σχέδια λειτουργικής αναβάθμισης, να συντάξουν προτάσεις, να οργανώσουν υπαίθριες εκδηλώσεις πολιτισμού,να λειτουργήσουν με οργανωμένο γραφείο τύπου, επιδιώκοντας διαρκώς, την ανάδειξη και την αναβάθμιση της ελκυστικότητας του δρόμου στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

Στην Ελλάδα κανείς ποτέ σε δημόσιο η ιδιωτικό επίπεδο, δεν προσέγγισε μέχρι σήμερα την κλίμακα ενός δρόμου, με ένα παρόμοιο συντεταγμένο μάρκετινγκ. Εγκλωβισμένοι μέσα στο δυσκίνητο μοτίβο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των αδύναμων εμπορικών συλλόγων, υποτιμάται η δύναμη της καινοτομίας και της αυτοοργάνωσης. Με όρους καθαρά επιχειρηματικούς ο τζίρος ενός εμπορικού δρόμου, μπορεί να χρηματοδοτήσει την προβολή του. Δεν έχει κανείς παρά να δει τις εξαιρετικές μεταμορφώσεις σε αντίστοιχα αστικά πειράματα στο Λονδίνο. Η ιδέα είναι αφοπλιστική, γιατί είναι υπέροχα απλή. Η Τσιμισκή θα μπορούσε να κάνει την αρχή...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ