Πολιτικη & Οικονομια

Πυρκαγιές Αττικής: Μπάχαλο η ορθόδοξη εκκλησία για το τι ακριβώς θέλει ο... θεός

Η πολιτική και η θεολογική πλευρά του θέματος

2642-204777.JPG
Δημήτρης Φύσσας
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
4516205.jpg
© EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Στη μακροσκελέστατη ανάρτησή του για τις πυρκαγιές στην Αττική (κι όχι μόνο, γιατί αναφέρεται και στην πλημμύρα της Θεσσαλονίκης και σε άλλες συγκυριακές καταστροφές), ο δεσπότης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος αιτιάται πολλαπλά τον πρωθυπουργό κ. Τσίπρα και τους συν αυτώ ως υπεύθυνους.

Ανάμεσα στ΄ άλλα, ο δεσπότης γράφει (σε παρένθεση ο σχολιασμός μου)

«Ο Πρωθυπουργός … αγνοεί ότι αυτός και το Επιτελείο του, οι άθεοι του ΣΥΡΙΖΑ, είναι οι αίτιοι της γενικής καταστροφής! Με την αθεΐα τους διεγείρουν την οργή του Θεού!

Ποιός (sic), άραγε, να είναι ο υπεύθυνος για την απομάκρυνση του Νεοέλληνα από τόν δρόμο του Θεού; Ποιός (sic) άλλος; Ο άθεος Πρωθυπουργός κ. Αλέξιος Τσίπρας και οι Συνεργάτες του; Ιδού μερικά από τα κατορθώματά τους:

Κατάργηση του Θρησκευτικού Όρκου στους Υπουργούς! (ψέμα, είναι προαιρετικός, αρκετοί υπουργοί ορκίστηκαν)

Αφαίρεση των Εικόνων του Χριστού μας και των Αγίων μας από τά (sic) Σχολεία, τα Γραφεία των Υπουργών, τις Δημόσιες Υπηρεσίες κλπ (ψέμα, οι θρησκευτικές εικόνες ζουν και βασιλεύουν).

Νομιμοποίηση του Γάμου των Ομοφυλοφίλων διά του Συμφώνου Συμβιώσεως (εδώ υπάρχει σύγχυση νομικών όρων, αλλά και χρονικής ακολουθίας).

Παρελάσεις των Gays και γελειοποίηση (sic) των Εικόνων με την ανάρτησή τους στα γεννητικά όργανα τους στις δημόσιες παρελάσεις τους (ίσως να έγινε μεμονωμένα αυτό, σίγουρα δεν ήταν ο κανόνας στο gay parade. Αλλά γιατί δε ρωτάει για τους gay στα περιβάλλοντα των μητροπόλεων. Είναι πιθανό να μάθει περισσότερα).   

Κατάργητης (sic) της πρωϊνής (sic) προσευχής από τά Σχολεία (ψέμα).

Κατάργηση του εκκλησιασμού των Μαθητών (ψέμα).           

Κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών από τα Δημόσια Σχολεία (ψέμα).

Περιφρόνηση του Μυστηρίου του χριστιανικού Γάμου, αφού ο Πρωθυπουργός συζεί αστεφά- νωτος (sic) με την φιλενάδα του κα Μπέττυ ή Περιστέρα (έχουν υπογράψει Σύμφωνο Συμβίωσης, εξισωμένο πρακτικά με το γάμο)…

Εξάπλωση του γυμνισμού και εν γενει της ανηθικότητος στη σύγχρονη Κοινωνία μας (ψέμα, ο γυμνισμός είναι σε ύφεση).

ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΡΑΣΤΗΣ;

Μα, ποιός (sic) άλλος από τον Πρωθυπουργό μας;

Ο κ. Τσίπρας, χωρίς ίχνος τσίπας, ανερυθρίαστα:

Υποδούλωσε την Ελλάδα μας με το (sic) Μνημόνια! (ψέμα, το τρίτο και το οιονεί τέταρτο υπόγραψε, τα δυο πρώτα τα είχαν υπογράψει οι προηγούμενοι)

Εξαπάτησε τους Έλληνες με το Δημοψήφισμα, του οποίου το αποτέλεσμα ήταν ΟΧΙ και όμως το (sic) ανακοί-νωσε (sic) ως ΝΑΙ! (ψέμα, πανηγύρισε το «Όχι» και μετά συμπεριφέρθηκε σα να είχε νικήσει το «Ναι». Η εξαπάτηση ήταν η μετά τις κάλπες πρακτική του, όχι η ανακοίνωση. Είναι αμφίβολο αν ο αρθρογράφος αντιλαμβάνεται τη διαφορά)

Ξεπούλησε την Μακεδονία μας! (ψέμα, είναι μια ισορροπημένη συμφωνία )

Πολέμησε την Ορθοδοξία μας! (ψέμα, δεν πολέμησε τίποτα, από την υποδοχή του λεγόμενου «Αγίου Φωτός» με τιμές αρχηγού κράτους  μέχρι το μη χωρισμό εκκλησίας – πολιτείας, δεν πολέμησε τίποτα) Και πολλά άλλα είναι τα κατορθώματα του Πρωθυπουργού Τσίπρα! 

Ο Αλέξης Τσίπρας και όλοι οι άλλοι άθεοι Συνεργάτες του είναι οι υπαίτιοι της γενικής καταστροφής! Η μεγάλη πυρκαΐά (sic) ξεκίνησε από ένα κεραυνό στα Γεράνια ‘Ορη! Είναι ένα καθαρό μήνυμα του Ουρανού! (είναι φανερό ότι ο αρθρογράφος δεν αντιλαμβάνεται ότι άλλη ήταν η φωτιά σε Γεράνεια - Κινέτα και άλλη στην Νταύ Πεντέλη - Μάτι, κι ότι η δεύτερη ήταν η μεγάλη)

‘Εξ (sic) αιτίας σου μας συχάθηκε (sic) ο Θεός!

 

...Εξ αιτίας σου, μας εγκατέλειψεν ο Θεός!».

Οι απόψεις του κ. Αμβρόσιου προκάλεσαν μπάχαλο μέσα στην επίσημη εκκλησία. Άμεσα στ΄άλλα:

Α. Κάποιος διάκος ονόματι Νεόφυτος από τη Μεσσηνία τού απάντησε μέσω fb: «Σεβόμαστε τους πάντες ιδιαιτέρως δε τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, όμως σε έναν συγκεκριμένο υπερήλικα πρέπει κάποιος να του πει ένα… "ΣΚΑΣΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ" σταμάτα να πονάς και να σκανδαλίζεις τον ορθόδοξο και μη κόσμο δεν σου φταίει ο Χριστός και η Εκκλησία σε τίποτε σταμάτησε να τους βάζεις μπροστά για να βγάζεις την κακία σου. Είμαστε παπάδες και τα λόγια μας πρέπει να είναι ΑΜΒΡΟΣΙΑ και ΝΕΚΤΑΡ στις ψυχές των ανθρώπων όχι ΧΟΛΗ και ΞΥΔΙ».

Β. Ο δεσπότης Αλεξανδρούπολης κ. Άνθιμος, σε άρθρο με τίτλο «Φτάνει πια Άγιε Καλαβρύτων!», έγραψε: «Σήμερα ο Θεός θρηνεί μαζί με τους ανθρώπους. Θρηνεί για μια μεγάλη καταστροφή, που οδήγησε στην απώλεια δεκάδων αδελφών μας. Δεν βρίσκεται απέναντί μας ο Θεός, δεν τιμωρεί ο Θεός -δεν ξέρει να τιμωρεί, δεν γνωρίζει την τιμωρία- αλλά στέκεται στο πλευρό των δημιουργημάτων του, των καρπών της αγάπης του. Πονάει μαζί τους, δακρύζει μαζί τους, διαλύεται μαζί τους, σταυρώνεται ξανά μαζί τους»

Γ. Ο αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος είπε: Πρόκειται για «λυπηρό φαινόμενο. Ο Θεός δεν εκδικείται, προτρέπει όλους μας να αγαπάει ο ένας τον άλλον. Οι προσωπικές απόψεις έχουν ένα όριο. Ο Θεός δεν είναι τιμωρός, αλλά αγαπάει όλους μας».

Ας αφήσουμε στην άκρη τα λάθη παρανόησης, έκφρασης, ορθογραφίας, στίξης και τονισμού του κ. Αμβρόσιου, για να μπούμε στην ουσία. Υπάρχουν δυο πλευρές, η πολιτική και η θεολογική.

Για το πολιτικό μέρος, πέρα από τους εν παρενθέσει σχολιασμούς μου, ο δεσπότης Καλαβρύτων επικρίθηκε επαρκώς, όπως είδαμε, μέσα από το δικό του σινάφι.

Για το θεολογικό όμως, στο βαθμό που εγώ ο άθεος δικαιούμαι να έχω γνώμη, παρατηρώ ότι στα ιερά βιβλία του χριστιανισμού υπάρχουν σημεία απόλυτης βιαιότητας του θεού απέναντι στους εχθρούς του (μερικά τέτοια επικαλείται ο κ. Αμβρόσιος, περιοριζόμενος μάλιστα στο Ματθαίο, τις «Πράξεις των Αποστόλων» και τον Παύλο, γιατί αν πέρναγε και στην «Παλαιά Διαθήκη» το αίμα θα ήταν ποτάμι), όπου ο θεός είναι και παραείναι εκδικητής. Ταυτόχρονα, υπάρχουν και σημεία όπου ο (κατά δήλωσή του) επί γης εκπρόσωπός του, ο Χριστός, κηρύσσει αγάπη. Όσο δικαίωμα έχουν οι άλλοι να τσιτάρουν ό,τι τους βολεύει, άλλο τόσο έχει κι ο κ. Αμβρόσιος να τσιτάρει αυτά που τον βολεύουνε. Αμφότεροι φυσικά ψεύδονται, γιατί η μισή αλήθεια είναι ψέμα. Με βάση τα ιερά βιβλία του ίδιου του χριστιανισμού, ο θεός είναι και αγαπησιάρης και φιλεύσπλαχνος, αλλά και βίαιος και εκδικητής.

Και μια ερώτηση θεολογικής φύσης προς τους επαΐοντες: Ο κ. Αμβρόσιος δικαιολογεί την εκδικητική στάση του θεού λόγω Τσίπρα και κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπως την αποκαλεί. Το ότι στην κυβέρνηση και την κοινοβουλευτική της πλειοψηφία μετέχει το κόμμα του ευσεβέστατου, θεοφιλέστατου και λίαν ελληνορθόδοξου κ. Πάνου Καμμένου, δεν επηρεάζει στο ελάχιστο το θεό; Τι λένε όσοι διερμηνεύουν με τόση αυθεντικότητα τη θεϊκή βούληση;   

Το δικό μου πολιτικό συμπέρασμα είναι εξής: ό,τι χάνει ο κ. Τσίπρας από την αυξημένη ανεπάρκεια (το λέω γλυκά) της Δημόσιας Διοίκησης στις μέρες του ή από το φανατισμό του αγενέστατου κ. Πολάκη, για παράδειγμα, το κερδίζει από το μανιχαϊστικό φανατισμό του κ. Αμβρόσιου. Αν ήμουνα συνωμοσιολόγος, θα ισχυριζόμουνα ότι ο κ. Αμβρόσιος είναι στρατολόγος του κ. Τσίπρα. Ευτυχώς όμως δεν είμαι.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ