Πολιτικη & Οικονομια

Η κυβέρνηση στηρίζει Ελλάδα και Βενεζουέλα για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας

Μια αποκλειστικότητα του πρακτορείου «Fake News Agency»

113810-648403.jpg
Πλάμεν Τόντσεφ
6’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
375646-775401.jpg

Με άκρα μυστικότητα διεξήχθη το βράδυ του Σαββάτου υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα και με εισηγητή τον υπουργό Εξωτερικών Ν. Κοτζιά. Η μαραθώνια συνεδρίαση είχε ως θέμα τις ξενόγλωσες ταινίες που θα υποστηριχθούν από την Ελλάδα εν όψει της απονομής βραβείων Όσκαρ τον Μάρτιο του 2018. Για την ακρίβεια, οι υποψηφιότητες θα ανακοινωθούν τον Ιανουάριο, σε τρεις μόλις μήνες, συνεπώς επείγει η λήψη σχετικών αποφάσεων. Ο Ν. Κοτζιάς ήδη αγχώνεται ότι δεν επαρκεί ο χρόνος, προκειμένου να ενημερωθούν και να δραστηριοποιηθούν οι ελληνικές πρεσβειες ανά τον κόσμο στην σημαντική αυτή καμπάνια. Σημειωτέον, δεν παρευρέθη η υπουργός Πολιτισμού Λ. Κονιόρδου λόγω ανειλημμένων καλλιτεχνικών υποχρεώσεων στο εξωτερικό, αλλά λίγοι παρατήρησαν την απουσία της.

Στην εισήγησή του ο υπουργός Εξωτερικών ανέφερε ότι φέτος έχουν προταθεί 92 έργα που είναι αριθμός ρεκόρ για την κατηγορία των ξενόγλωσσων ταινιών. «Είναι αυτονόητο», δήλωσε ο Ν. Κοτζιάς, «ότι θα στηρίξουμε ολόψυχα την ελληνική συμμετοχή, την ταινία Amerika Square του Γιάννη Σακαρίδη. Μού λεν ότι είναι για τον ρατσισμό, αν και ομολογώ ότι δεν με ενθουσιάζει αυτό το πράγμα, Amerika Square. Θα μπορούσε να έχει πολύ πιο εύγλωττο τίτλο, π.χ. Tahrir Square, ex-Alexanderplatz – το πιάσατε το υπονοούμενο, έτσι;», αστειεύθηκε ο υπουργός και έκλεισε το μάτι στους παριστάμενους. «Τώρα πάει, χάθηκε η ευκαιρία να στείλουμε στην διεθνή κοινότητα ένα ηχηρό μήνημα ανατροπής».

«Τέλος πάντων», συνέχισε ο Ν. Κοτζιάς, «εκτός από την δική μας συμμετοχή, οφείλουμε να αποφασίσουμε και ποιές άλλες ταινίες θα στηρίξουμε». Στην συνέχεια υπογράμμισε την σημασία της πολιτιστικής διπλωματίας, ένα από τα ελάχιστα όπλα που έχουν απομείνει στην Ελλαδα λόγω της ασφυκτικής πίεσης και της εκδικητικής στάσης των πιστωτών/θεσμών έναντι της πατρίδας μας. «Συνεπώς», τόνισε ο υπουργός, «το Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για την κυβέρνηση ΠΦΑ να διευρύνει τις διεθνείς συμμαχίες της ενάντια στους νεοϊμπεριαλιστές και την νεοφιλελεύθερη τάξη πραγμάτων».

Στο τέλος της συζήτησης καταρτίστηκε μια πρώτη short list ταινιών προς υποστήριξη και ο κ. Τσίπρας ζήτησε από τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου εντός τριημέρου να υποβάλουν τα επιχειρήματά τους, ώστε την ερχόμενη Τρίτη σε νέα έκτακτη συνεδρίαση να οριστικοποιηθούν οι σχετικές αποφάσεις. Πάντως, ορισμένα φαβορί ήδη έχουν ξεχωρίσει. Το πρακτορείο Fake News Agency (FNA) έχει στην διάθεσή του τον κατάλογο των ταινιών με τις χειρόγραφες σημειώσεις του πρωθυπουργού δίπλα στους τίτλους τους.

Αφγανιστάν, «A Letter to the President», σκηνοθέτης Roya Sadat - “Αδιάφωρο”

 

Αλβανία, «Daybreak», σκηνοθέτης Gentian Koçi - “Σιγά μην τους στιρίξουμε δάφτους”

Αλγερία, «Road to Istanbul», σκηνοθέτης Rachid Bouchareb – “Αν ήταν Κονσταντινούπολη αντί για Istanbul, κάτι γινόταν”

 

Αργεντινή, «Zama», σκηνοθέτης Lucrecia Martel - “Μας πούλησαν οι Αργεντίνοι, έχουν γίνει τσιράκια των Αμερικανών, όξω”

 

Αρμενία, «Yeva», σκηνοθέτης Anahit Abad - “Αδιάφωρο”

 

Αυστραλία, «The Space Between», σκηνοθέτης Ruth Borgobello - “Αδιάφωρο”

 

Αυστρία, «Happy End», σκηνοθέτης Michael Haneke - “Οξω τα φασιστόμουτρα, αυτοί μας έκαναν τη ζιμιά το 2015 με τους πρόσφυγες”

Αζερμπαϊτζάν, «Pomegranate Orchard», σκηνοθέτης Ilgar Najaf – “Αυτοί δεν είχαν πάρει το ΔΕΣΦΑ ένα φεγγάρι;”

Μπανγκλαντές, «The Cage», σκηνοθέτης Akram Khan - “Ψυχούλες οι κακομίριδες, αλλά έχουμε άλλες προτερεότητες”

Βέλγιο, «Racer and the Jailbird», σκηνοθέτης Michael R. Roskam – “Βρυξέλες; Οξω πανυγηρικά!”

Βολιβία, «Dark Skull», σκηνοθέτης Kiro Russo – “Καλή περίπτωση, φίλος μου ο Εβο”

Βοσνία-Ερζεγοβίνη, «Men Don’t Cry» σκηνοθέτης Άλεν Ντρλιέβιτς - “Ασε, μας κοντράρουν για το παγκόσμιο στη Ρωσία του χρόνου”

Βραζιλία, «Bingo - The King of the Mornings», σκηνοθέτης Daniel Rezende - “Τους γουστάρω τους Βραζιλιάνους, αλλά και αυτοί μας το γύρισαν τελευτέα”

Βουλγαρία, «Glory» σκηνοθέτες Petar Valchanov & Kristina Grozeva - “Ασε, έχουν καιρό να μας ψηφίσουν στο Eurovision. Θα τον μπαλαμουτιάσω τον Μπορίσοφ”

Καμπότζη, «First They Killed My Father», σκηνοθεσία Αντζελίνα Τζολί – “Καλή η Αντζελίνα, να την ξαναφέρω στο Μαξίμου”

Καναδάς, «Hochelaga, Land of Souls», σκηνοθέτης François Girard - “O Τρυντό δεν έχει κάνει τίποτα για μας. Ολο φρου-φρου και αρόματα”

Χιλή, «A Fantastic Woman», σκηνοθέτης Sebastián Lelio - “Αδιάφωρο”

Κίνα, «Wolf Warrior 2», σκηνοθέτης Wu Jing - “Θα τους πω ότι ψιλοστιρίζουμε! Αλλιώς θα μου βάλουν τις φωνές πάλι”

Κολομβία, «Guilty Men», σκηνοθέτης Ivan D. Gaona - “Αδιάφωρο”

 

Κόστα Ρίκα, «The Sound of Things», σκηνοθέτης Ariel Escalante – Αυτό το πράγμα έχει σχέση με το μαγαζί Kosta Boda;

Κροατία, «Quit Staring at My Plate», σκηνοθέτης Hana Jušić – “Οξω, τσιράκια των Γερμανών”

Τσεχία, «Ice Mother», σκηνοθέτης Bohdan Slama - “Οξω, δεν πέρνουν πρόσφυγες”

Δανία, «You Disappear», σκηνοθέτης Peter Schοnau Fog - “Ξενέρωτοι. Αυτούς θα τους στίριζε ο ΓΑΠ”

Δομινικανή Δημοκρατία, «Woodpeckers», σκηνοθέτης Jose Maria Cabral - “Θα μείνουν με το Survivor, χαχα”

Εκουαδόρ, «Alba», σκηνοθέτης Ana Cristina Barragαn - “Πάντα το μπερδεύω με τον Ισιμερινό”

Αίγυπτος, «Sheikh Jackson», σκηνοθέτης Amr Salama - “Να δούμε πως θα πάει το πράγμα με το φυσικό άεριο”

Εσθονία, «November», σκηνοθέτης Rainer Sarnet - “Οξω οι νεοναζί! Οξωωωω”

Φινλανδία, «Tom of Finland», σκηνοθέτης Dome Karukoski - “Αλλοι ξενέρωτοι από δω”

Γαλλία, «BPM (Beats Per Minute)», σκηνοθέτης Robin Campillo - “Αντε, να τον ψιλοστιρίξουμε τον Μακρόν, μπας και κάνει κάτι στην Ευρώπη”

Γεωργία, «Scary Mother», σκηνοθέτης Ana Urushadze - “Αδιάφωρο”

 

Γερμανία, «In the Fade», σκηνοθέτης Fatih Akin - “Καλά, εδώ θα γελάσουμε. Θα κάνουμε καμπάνια κατά των Γερμαναράδων!”

 

Ελλάδα, «Amerika Square», σκηνοθέτης Γιάννης Σακαρίδης (Yannis Sakaridis) - “ΟΚ”

Αϊτή, «Ayiti Mon Amour», σκηνοθέτης Guetty Felin - “Αδιάφωρο”

 

Ονδούρα, «Morazan», σκηνοθέτης Hispano Durοn - “Σιγα μη στιρίξουμε Αφρικανούς”

 

Χονγκ Κονγκ, «Mad World», σκηνοθέτης Wong Chun - “Αδιάφωρο”

 

Ουγγαρία, «On Body and Soul», σκηνοθέτης Ildikο Enyedi - “Να το δούμε. Μας πούλησε με τους πρόσφυγες ο Ορμπαν, αλλά τα λέει χύμα στις Βρυξέλες”

 

Ισλανδία, «Under the Tree», σκηνοθέτης Hafsteinn Gunnar Sigurðsson - “Τους γουστάρω αυτούς – ξεφτίλισαν την Τουρκία στη μπάλα, χαχα”

 

Ινδία, «Newton» σκηνοθέτης, Amit V Masurkar - “Εκεί δεν έχω πάει ακόμα ρε γαμώτο”

 

Ινδονησία, «Turah», σκηνοθέτης Wicaksono Wisnu Legowο - “Εχει νησιά η Ινδία;”

 

Ιράν, «Breath», σκηνοθέτης Narges Abyar - “Ασε, μας κρέμασαν οι μουλάδες το 2015”

 

Ιράκ, «Reseba - The Dark Wind», σκηνοθέτης Hussein Hassan - “Αδιάφωρο”

 

Ιρλανδία, «Song of Granite», σκηνοθέτης Pat Collins - “Αδιάφωρο”

 

Ισραήλ, «Foxtrot», σκηνοθέτης Samuel Maoz - “Δεν θα κάνουμε τίποτα για δάφτους, αλλά θα τους πούμε ότι τους στιρίζουμε”

 

Ιταλία, «A Ciambra», σκηνοθέτης Jonas Carpignano - “Δεν μας έχουν στιρίξει σε τίποτα οι μακαρονάδες”

 

Ιαπωνία, «Her Love Boils Bathwater», σκηνοθέτης Ryota Nakano - “Πρέπει να κάνω ένα ταξιδάκι και εκεί”

 

Καζαχστάν, «The Road to Mother», σκηνοθέτης Akhan Satayev - “Αδιάφωρο”

 

Κένυα, «Kati Kati», σκηνοθέτης Mbithi Masya - “Αδιάφωρο”

 

Κόσοβο, «Unwanted», σκηνοθέτης Edon Rizvanolli - “Σιγά ρε που φτιάξατε και κινιματογράφο!”

 

Κιργισία, «Centaur», σκηνοθέτης Aktan Arym Kubat - “Αυτό με τον Κένταυρο να το πουλήσουμε στους αρχεολόγους; Ασε, μου την έχουν δώσει”

 

Λαϊκή Δημοκρατία του Λάος, «Dearest Sister», σκηνοθέτης Mattie Do - “Αδιάφωρο”

 

Λετονία, «The Chronicles of Melanie», σκηνοθέτης Viestur Kairish - “Αδιάφωρο”

 

Λίβανος, «The Insult», σκηνοθέτης Ziad Doueiri - “Αδιάφωρο. Ασε που ακούω ότι έχουν ντράβαλα με το Ισραήλ”

 

Λιθουανία, «Frost», σκηνοθέτης Sharunas Bartas - “Αδιάφωρο”

 

Λουξεμβούργο, «Barrage», σκηνοθέτης Laura Schroeder - “Να στιρίξει τη φάρα του ο Γιούνκερ, χαχα”

 

Μεξικό, «Tempestad», σκηνοθέτης Tatiana Huezo – “Καλή φάση, αλλά δεν είναι προτερεότητα”

 

Μογγολία, «The Children of Genghis», σκηνοθέτης Zolbayar Dorj - “Αδιάφωρο”

 

Μαρόκο, «Razzia», σκηνοθέτης Nabil Ayouch - “Αδιάφωρο”

 

Μοζαμβίκη, «The Train of Salt and Sugar», σκηνοθέτης Licinio Azevedo - “Αυτό να το κοιτάξω στο χάρτη”

 

Νεπάλ, «White Sun», σκηνοθέτης Deepak Rauniyar - “Αδιάφωρο”

 

Ολλανδία, «Layla M.», σκηνοθέτης Mijke de Jong - “Μου είναι αχόνευτοι”

 

Νέα Ζηλανδία, «One Thousand Ropes», σκηνοθέτης Tusi Tamasese - “Πρέπει να κανονίσω ένα ταξιδάκι εκεί”

 

Νορβηγία, «Thelma», σκηνοθέτης Joachim Trier - “Αδιάφωρο”

 

Πακιστάν, «Saawan», σκηνοθέτης Farhan Alam - “Καλά!”

 

Παλαιστίνη, «Wajib», σκηνοθέτης Annemarie Jacir - “Μωρέ, να τους στιρίξουμε, αλλά θα φωνάζουν οι Ισραηλινοί”

 

Παναμάς, «Beyond Brotherhood», σκηνοθέτης Arianne Benedetti - “Αδιάφωρο”

 

Παραγουάη, «Los Buscadores», σκηνοθέτες Juan Carlos Maneglia & Tana Schembori - “Αδιάφωρο”

 

Περού, «Rosa Chumbe», σκηνοθέτης Jonatan Relayze - “Καλή φάση το Μάτσου Πίτσου”

 

Φιλιππίνες, «Birdshot», σκηνοθέτης Mikhail Red - “Αδιάφωρο”

 

Πολωνία, «Spoor», σκηνοθέτες Agnieszka Holland & Kasia Adamik – “Δεν ξέρω, να το σκεφτούμε, βγάζουν γλώσσα στις Βρυξέλες. Αλλά κι αυτοί δεν πέρνουν πρόσφυγες”

 

Πορτογαλία, «Saint George», σκηνοθέτης Marco Martins - “Ασε, πολύ μνημονιακός μας προέκυψε ο Αντόνιο”

 

Ρουμανία, «Fixeur», σκηνοθέτης Adrian Sitaru - “Αδιάφωρο. Εντάξει τον συνάντησα πρόσφατα τον Ρουμάνο - και τι έγινε;”

 

Ρωσία, «Loveless», σκηνοθέτης Andrey Zvyagintsev - “Πρέπει να χειριστώ προσεκτικά τον Κοτζιά και τον Πάνο. Σκέψου να ήταν εδώ ο Λαφαζάνης, χαχα”

 

Σενεγάλη «Félicité», σκηνοθέτης Alain Gomis - “Αδιάφωρο. Που στο διάολο είναι αυτή η Σενεγάλη;”

 

Σερβία, «Requiem for Mrs. J.», σκηνοθέτης Bojan Vuletic - “Να το δούμε σοβαρά, αδέρφια μας είναι αυτοί”

 

Σινγκαπούρη, «Pop Aye», σκηνοθέτης Kirsten Tan - “Αδιάφωρο”

 

Σλοβακία, «The Line», σκηνοθέτης Peter Bebjak - “Αδιάφωρο. Ασε που μας την πέφτουν”

 

Σλοβενία, «The Miner», σκηνοθέτης Hanna A. W. Slak - “Αδιάφωρο”

 

Νότια Αφρική, «The Wound», σκηνοθέτης John Trengove - “Και εκεί πρέπει να πάω ρε γαμώτο”

 

Νότια Κορέα, «A Taxi Driver», σκηνοθέτης Jang Hoon - “Αυτό με τον ταρίφα να το πουλήσουμε στο Λιμπερόπουλο;”

Ισπανία, «Summer 1993», σκηνοθέτης Carla Simοn - “Μού’παν ότι είναι Καταλανή η τύπισα, να τη στιρίξουμε;”

 

Σουηδία «The Square», σκηνοθέτης Ruben Οstlund - “Κριόκωλοι”

 

Σουηδία, «The Divine Order», σκηνοθέτης Petra Volpe - “Μα πάλι αυτοί;”

 

Συρία, «Little Gandhi», σκηνοθέτης Sam Kadi - “Αλλη δουλειά δεν είχαν οι καψεροί, θα πάνε για Οσκαρ, χαχα”

 

Ταϊβάν «Small Talk», σκηνοθέτης Hui-Chen Huang - “Αδιάφωρο”

 

Ταϊλάνδη, «By the Time It Gets Dark», σκηνοθέτης Anocha Suwichakornpong - “Καλά, σε τι διαφέρουν Ταϊβάν και Ταϊλάνδη;”

 

Τυνησία «The Last of Us», σκηνοθέτης Ala Eddine Slim - “Αδιάφωρο”

 

Τουρκία, «Ayla: The Daughter of War», σκηνοθέτης Can Ulkay - “Χαχα, ας κάνει καμπάνια ο Ερντογάν”

 

Ουκρανία, «Black Level», σκηνοθέτης Valentyn Vasyanovych - “Αδιάφωρο”

Ηνωμένο Βασίλειο, «My Pure Land», σκηνοθέτης Sarmad Masud – “Καλά, αυτοί τώρα έχουν μπλέξει τα μπούτια τους με το Brexit”

 

Ουρουγουάη, «Another Story of the World», σκηνοθέτης Guillermo Casanova - “Αδιάφωρο”

 

Βενεζουέλα, «El Inca», σκηνοθέτης Ignacio Castillo Cottin – “Οποσδήποτε! Η δεύτερη επιλογή μετά τη δικιά μας ταινία!”

 

Βιετνάμ, «Father and Son», σκηνοθέτης Luong Dinh Dung - “Αδιάφωρο”


Υ.Γ.

Το πρακτορείο Fake News Agency (FNA) διαψεύδει με οργή και αγανάκτηση τις κατηγορίες ότι δήθεν κατασκευάζει ειδήσεις. Η αλήθεια είναι ότι το FNA προπορεύεται και δεν κατασκευάζει, αλλά προ-κατασκευάζει ειδήσεις, με τις οποίες στη συνέχεια τροφοδοτεί τα ΜΜΕ της σειράς. Το πώς χειρίζονται τα ΜΜΕ τα προϊόντα του FNA και πώς τα χάφτει το κοινό είναι δικό τους θέμα.

Όπως ο Λούκυ Λουκ είναι πιο γρήγορος από τη σκιά του, έτσι και το FNA είναι πιο γρήγορο από την είδηση - πρώτα την γράφει και μετά σκάει.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ