1821 Digital Gallery
Το «περήφανο όχι» της Ελλάδας στο... ελληνικό Euronews
ΤΕΥΧΟΣ 429

Το «περήφανο όχι» της Ελλάδας στο... ελληνικό Euronews

Η φωνή της Ελλάδας ακούγεται σε όλη την Ευρώπη από το Euronews

Η φωνή της Ελλάδας ακούγεται σε όλη την Ευρώπη από το Euronews. Από τα τέλη του Δεκεμβρίου η ελληνική έκδοση του Euronews μεταδίδεται σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο, δορυφορικά, καλωδιακά ή επίγεια ψηφιακά. Υπάρχει μόνο μια χώρα που αρνήθηκε τη λειτουργία του Euronews, κι αυτή είναι η Ελλάδα!

Φαντάζει απίστευτο, αλλά είναι απολύτως ελληνικό. Η ελληνική κυβέρνηση, μέσω της ΕΡΤ, σταμάτησε πλήρως την εκπομπή του Euronews στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα το ευρωπαϊκό κανάλι να μην έχει παρουσία στη χώρα. Είναι το μοναδικό... «περήφανο όχι» της ελληνικής κυβέρνησης στην Ευρώπη. Η ΕΡΤ διέκοψε την αγγλική και γαλλική έκδοση του Euronews για να μην επιτρέψει τη μετάδοση του ελληνικού προγράμματος, ώστε να μη «δυσαρεστηθούν» οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών.

Η μετάδοση του Euronews στην ελληνική γλώσσα ήταν μια ιδέα των κυβερνήσεων Γ. Παπανδρέου και Δ. Χριστόφια, όταν το Euronews ξεκίνησε την τουρκική εκδοχή του. Μετά από διαβουλεύσεις, οι διοικήσεις των ΕΡΤ, ΡΙΚ και του Euronews κατέληξαν σε συμφωνία η οποία προέβλεπε πως η ελληνική γλώσσα θα γίνονταν η 12η που θα μιλούσε το Euronews σε ένα 24ωρο πρόγραμμα που θα μεταδιδόταν στην Ευρώπη. Επιπλέον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέλαβε τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος δαπανώντας 21 εκατ. ευρώ για 3 χρόνια και δημιουργώντας ως και 41 νέες θέσεις εργασίας σε Ελλάδα, Κύπρο και Λιόν.

Η κυβέρνηση αρνήθηκε να τηρήσει τη συμφωνία. «Η ΕΡΤ διακόπτει προσωρινά την επίγεια ψηφιακή μετάδοση του σήματος του πολύγλωσσου τηλεοπτικού σταθμού Euronews» ανακοίνωσε η διοίκησή της στις 18 Δεκεμβρίου 2012. Επιπλέον, όταν ο εκπρόσωπος του Euronews Michael Peters ήρθε στην Ελλάδα για να μάθει τι έχει συμβεί, ουδείς από την κυβέρνηση δεν καταδέχθηκε να τον συναντήσει. Σημειώνεται πως η μετάδοση ξενόγλωσσων προγραμμάτων από το μπουκέτο της ΕΡΤ συνιστά υποχρέωση για την εταιρεία.

Σχετικα
Η πανδημία αύξησε τη σκιώδη οικονομία στις 36 χώρες του ΟΟΣΑ
Η πανδημία αύξησε τη σκιώδη οικονομία στις 36 χώρες του ΟΟΣΑ

Για τη συμφωνία ΕΡΤ - ΡΙΚ - Euronews η ΕΡΤ συνέταξε εσωτερικό πόρισμα που ανέφερε πως κακώς έχει συναφθεί. Ακολούθησε έκθεση των ελεγκτών δημόσιας διοίκησης η οποία και δεν διαπίστωσε καμία παρατυπία, δικαιώνοντας τη νομική υπηρεσία της ΕΡΤ, η οποία και είχε «απομονωθεί» από τον «πυρήνα» που διοικεί την εταιρεία. Η Euronews SA προσέφυγε στο ΕΣΡ κατά της ΕΡΤ για διακριτική μεταχείριση σε βάρος της, καθώς την ίδια ώρα επιτρέπει, από το επίγειο ψηφιακό δίκτυό της, την αναμετάδοση του BBC World, του CNN και (φυσικά) της Deutsche Welle.

To ΕΣΡ, που είχε αρχικά γνωμοδοτήσει υπέρ της μετάδοσης του ελληνικής γλώσσας, με την 128/25.2.2013 απόφασή του καλεί με σύσταση την ΕΡΤ να επαναφέρει το Euronews με την «απειλή επιβολής αυστηρότερων κυρώσεων».

Τις επόμενες μέρες αναμένεται μετά από απόφαση της κυβέρνησης να αναλάβει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ο Γκίκας Μάναλης. Θα κριθεί κι από το αν θα επιτρέψει ή όχι την εκ νέου μετάδοση του Euronews στα αγγλικά, τα γαλλικά και φυσικά τα ελληνικά.

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5