Πολιτικη & Οικονομια

Ο Κουρουμπλής παραδέχθηκε ότι πιάστηκε στον ύπνο με το Αγία Ζώνη ΙΙ: «Δεν παραιτούμαι»

«Πιστεύω πως ήμασταν αποτελεσματικοί και θα κριθούμε στο τέλος της ημέρας»

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
372723-769791.jpg
ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΕΛΤΕΣ

«Αν αποδειχθεί ότι έχω ευθύνη, έχω την γενναιότητα να την αναλάβω» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, υπογραμμίζοντας ότι την ευθύνη για τα σχέδια απορρύπανσης την έχει το Λιμενικό το οποίο υπάγεται στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Στην ερώτηση εάν έχει ευθύνες ο αρχηγός του Λιμενικού απάντησε πως «έκανε ό,τι μπορούσε», σημειώνοντας πως «δεν έδειχνε το πράγμα ότι θα πάει έτσι», αφού ο μηχανισμός κινητοποιήθηκε και το πρωί της Κυριακής είχαν τοποθετηθεί τα φράγματα και εξελισσόταν ομαλά η στεγανοποίηση του ναυαγίου.

Όπως εξήγησε, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, «την Κυριακή στις 05:21 ειδοποιήθηκαν όλα τα λιμεναρχεία για να εφαρμόσουν το σχέδιο που προβλέπεται, καθώς έχουν την ευθύνη για την εφαρμογή του σχεδίου αντιρύπανσης. Θα κάνουμε τα πάντα με τα πιο σύγχρονα ποιοτικά μέσα - χωρίς χημικά-για να αποκαταστήσουμε σύντομα το πρόβλημα, και εκεί να μας κρίνετε αυστηρά» επισήμανε ο κ. Κουρουμπλής, εκτιμώντας ότι «μέρα με την ημέρα η κατάσταση βελτιώνεται».

Ανέφερε ότι το σκάφος είχε εφοδιαστεί με 1819 τόνους πετρέλαιο για 4 πλοία, όπως ενημερώθηκε από τα ΕΛΠΕ, και όπως φαίνεται δεν υπάρχει ζήτημα λαθρεμπορίου στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Εν τω μεταξύ, μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος στην ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε: «Βρισκόμαστε σήμερα ενώπιον του ελληνικού κοινοβουλίου για να συζητήσουμε ένα πολύ δυσάρεστο γεγονός . Πρόκειται για ένα ατύχημα που μας έχει ανησυχήσει και στεναχωρήσει όλους και μας έχει βάλει σε προβληματισμό για τις συνθήκες που συνέβη. Θέλω να σας διαβεβαιώσω πως όλες οι ελεγκτικές αρχές και η δικαιοσύνη βρίσκονται σε συνεργασία ώστε να αποδοθούν ευθύνες όπου υπάρχουν.

»Από την πρώτη στιγμή που ο θάλαμος επιχειρήσεων έλαβε την πληροφορία για τη βύθιση πλοίου στις 02:41 τα ξημερώματα Κυριακής. Στις 5:30 έφτασε απορρυπαντικό σκάφος στο σημείο και στις 6:10 ήρθε mail στο υπουργείο ότι έχει ανατεθεί σε εταιρεία η στεγανοποίηση του πλοίου. Το ξημέρωμα κατέβηκαν οι δύτες και ξεκίνησε η διαδικασία τοποθέτησης φρακτών. Στις 10 παρά 20 είχε ολοκληρωθεί η τοποθέτηση φράχτη γύρω από το ναυάγιο. Στις 10 η ώρα ξεκίνησε η στεγανοποίηση του πλοίου η οποία διήρκησε δύο και πλέον ημέρες. Την Τρίτη ημέρα εμφανίστηκε η πετρελαιοκηλίδα στην περιοχή του Πειραιά.

»Από το σημείο αυτό ξεκίνησε η προσπάθεια απορρύπανσης και με τους 15 σταθμούς απορρύπανσης των δυνάμεων του λιμενικού.

»Ένα στοιχείο που πρέπει να θέσω υπ’ όψη σας είναι πως η απορρύπανση γίνεται μόνο με μηχανικά μέσα και δεν θα υπάρξει καμία χημική παρέμβαση.

»Ο κ. Μητσοτάκης είπε από τη ΔΕΘ πως καθυστερήσαμε να καλέσουμε τον ευρωπαϊκό μηχανισμό. Συγγνώμη αλλά δεν ενημερωθήκατε σωστά. Καλέσαμε από την πρώτη στιγμή τη συνδρομή του ευρωπαϊκού σκάφους αλλά ήταν σε αποστολή. Μόλις την ολοκλήρωσε ξεκίνησε να επιχειρεί στο Σαρωνικό και πλέον είναι δεσμευμένο από το ελληνικό δημόσιο. Δεν ήρθε κανένα κόμμα στον θάλαμο επιχειρήσεων να δει τα σήματα.

»Η προσπάθεια που γίνεται είναι γιγαντιαία. Μας καταγγέλλουν και μας εγκαλούν αλλά δεν μας λένε τι έπρεπε να κάνουμε με επιχειρήματα ώστε να συζητήσουμε όλοι μαζί πως οι Δήμοι και οι Περιφέρεις και η Πολιτική Προστασία θα μπορεί πιο αποτελεσματικά να αντιμετωπίζει τέτοιες κρίσεις. Πιστεύω πως ήμασταν αποτελεσματικοί και θα κριθούμε στο τέλος της ημέρας. Πιστεύω πως σε έναν μήνα με 40 ημέρες το πρόβλημα θα έχει λυθεί. Έγινε ότι μπορούσε να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ