Πολιτικη & Οικονομια

Φίλης: Καμία συζήτηση για στρατιωτικά λύκεια -τι είπε για 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση

Κανένας στο ΣΥΡΙΖΑ δεν συμφωνεί με τα σχέδια Καμμένου

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
316229-623708.jpg
ΑΠΕ

Κατηγορηματικός, ότι δεν υπάρχει κάποια συζήτηση στην κυβέρνηση για το θέμα των στρατιωτικών λυκείων, εμφανίστηκε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης.

«Δεν υπάρχει κάποια σκέψη στην κυβέρνηση για το θέμα αυτό, ούτε κάποια συζήτηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης, σχολιάζοντας σχετικές δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου για την πρόθεσή του να θεσπιστούν στρατιωτικά λύκεια. 

Παράλληλα τη Δευτέρα ήταν η πρώτη της συνεδρίαση της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, υπό την προεδρία του καθηγητή Αντώνη Λιάκου και παρουσία του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη και της αναπληρώτριας υπουργού Σίας Αναγνωστοπούλου.

«Στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε άλλον έναν κατάλογο αιτημάτων, αλλά να δημιουργήσουμε τις πορϋποθέσεις για μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη χώρα μας, που θα είναι έργο πνοής», ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Φίλης και υπογράμμισε την ανάγκη να γίνει διάλογος με κοινωνική και πολιτική συνεννόηση και συναίνεση, καθώς «η εκπαίδευση είναι μια προτεραιότητα προκειμένου να βγούμε από την κρίση».

Ο Φίλης τόνισε ότι ο διάλογος έχει μόνο ένα προαπαιτούμενο, «η μεταρρύθμιση να ξαναποκτήσει την ιστορικά προσδιορισμένη έννοιά της, δηλαδή την ικανοποίηση της δημοκρατικής αξίωσης για ισότητα μέσω και του σχολείου» και προσέθεσε: «Επιδίωξη του Διαλόγου που ξεκινούμε, είναι, αξιοποιώντας όσα θετικά έχουν υπάρξει, καταργώντας τα αρνητικά και υπερβαίνοντας τις παθογένειες, να σχεδιάσουμε ένα νέο παράδειγμα σχολείου, ώστε από το σχολειό της κρίσης, να περάσουμε στο σχολειό της πολιτισμικής-δημοκρατικής ανάτασης και της γενικότερης ανάπτυξης».

Ο κ. Φίλης, επίσης, ανακοίνωσε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για καθιέρωση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, την αναμόρφωση της ειδικής αγωγής, μέσω του συστήματος της συνεκπαίδευσης, την καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου παντού, την αλλαγή της δομής του λυκείου και της συνακόλουθης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στο περιεχόμενο σπουδών του γενικού και του επαγγελματικού λυκείου, ένα νέο στρατηγικό σχεδιασμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης, τον τολμηρό ανασχεδιασμό πανεπιστημίων, σχολών και τμημάτων, τη δημοκρατική ρύθμιση των μεταπτυχιακών σπουδών και άλλα ζητήματα. «Έχουμε συνείδηση ότι μιας τέτοιας έκτασης μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό», σχολίασε ο υπουργός.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ