Πολιτικη & Οικονομια

Το «Κακουρίνι-Μπουσουλίνι»

41548-94159.jpg
Νίκος Ζαχαριάδης
ΤΕΥΧΟΣ Guide Winter 2010
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
1664-220.jpg

Μια πολεμική ανταπόκριση από τους διαδρόμους ενός πολυκαταστήματος παιχνιδιών. Έκτακτη συμμετοχή: Μπόμπ(ιρας) ο Μάστορας. Όχι δεν κάνω πλάκα. Υπάρχει πραγματικά! 

Στην Ιουρασική περίοδο των Χριστουγέννων, όταν ζωντάνευε ένα παιχνίδι, είχαμε σαν αποτέλεσμα ένα παραμύθι. Σήμερα, αν συνέβαινε το ίδιο σε ένα κατάστημα παιχνιδιών, θα είχαμε μακελειό. Δεινόσαυροι ρομπότ θα κατασπάραζαν μωρά που χέζουν και κατουράνε στην πάνα τους (και καλά θα έκαναν, μεταξύ μας). Χειραφετημένες Barbie θα κυνηγούσαν με επιμονή τους Megatron και τους G.Ι. Joe να μιλήσουν για τη σχέση τους, μέχρι εκείνοι να τις γαζώσουν με ένα όπλο προκειμένου να γλιτώσουν (και πάλι μεταξύ μας, πολύ καλά θα έκαναν επίσης). Γιγαντιαία Hummer θα πάρκαραν πάνω στις εισόδους τετραώροφων γκαράζ, προκαλώντας την οργισμένη αντίδραση των ιδιοκτητών. Και χιλιάδες δράκοι (το νέο αναγκαστικό trend στα παιχνίδια), γεμάτοι νοσταλγία για την πατρίδα τους την Κίνα, θα αφηνίαζαν, αποτελειώνοντας ό,τι απέμενε. Ναι, ο κόσμος των παιχνιδιών δεν είναι τόσο αθώος όσο θέλει να δείχνει. Και ιδού οι αποδείξεις...

Ο «Καρχαριάκιας» και ο «Φιδάκιας»: οι νέοι μας φίλοι, «μιλάνε ελληνικά και μασάνε αυτοκινητάκια» (Γιατί;)

Υπήρξε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή πάνω σε αυτό τον πλανήτη, που ένας συνάνθρωπός μας συνέλαβε την ιδέα να συνδυάσει τα Σαγόνια του Καρχαρία με την αυτοκίνηση. Και μετά, σα να μην του φάνηκε επαρκώς σουρεαλιστική η ιδέα, έφτιαξε και μια δεύτερη εκδοχή, αντικαθιστώντας τον καρχαρία με μια Ανακόντα. Και στα δύο παιχνίδια υπάρχει μια πίστα, υπάρχουν αυτοκινητάκια με φλόγες ζωγραφισμένες στο πλάι και ένα τέρας που στη συσκευασία τουλάχιστον φαίνεται να συντρίβει με τα δόντια του ένα σερφ (!!!). Προφανώς θέλει να μας πει ότι αν οδηγείς αυτοκίνητο στη θάλασσα, έχεις μια πιθανότητα να γλιτώσεις, σε αντίθεση με το σέρφερ (και τους άλλους φλώρους σπόρτσμεν), που το μέλλον τους είναι να γίνουν ορντέβρ. Ο στόχος και των δύο εκδοχών ξεκαθαρίζεται απόλυτα με δύο χαϊκού, στα αντίστοιχα κουτιά: «Είσαι τυχερός για να περάσεις ή στα σαγόνια του θα φτάσεις;» για τον Καρχαριάκια και «Θα καταφέρεις να γλιτώσεις ή το δάγκωμά του θα νιώσεις;» για τον Φιδάκια. Πάντως, αν και εκ πρώτης όψεως τα συγκεκριμένα παιχνίδια μοιάζουν να στερούνται νοήματος, μια δεύτερη, πιο προσεκτική προσέγγιση αποκαλύπτει τον πραγματικό τους στόχο. Που είναι να εξοικειώσουν τους μελλοντικούς αγοραστές αυτοκινήτων με τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν: Διότι τι άλλο μπορεί να συμβολίζει ο «Καρχαριάκιας», εκτός από έναν ανάλγητο τραπεζίτη-καρχαρία που απειλεί με δάγκωμα-κατάσχεση όποιον καθυστερήσει τη δόση του; Παρομοίως, τι άλλο μπορεί να συμβολίζει ο «Φιδάκιας» εκτός από το «φιδέμπορα» υπουργό Συγκοινωνιών, που λέει ψέματα για το τέλος ταξινόμησης και για το bonus απόσυρσης, προκειμένου να «δαγκώσει» τον ανυποψίαστο αγοραστή;

(Σημείωση: Στη συσκευασία υπάρχει η διευκρίνιση ότι «δεν χρειάζεται συναρμολόγηση». Που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «Δεν κινδυνεύετε να γίνετε ρόμπα μπροστά στο παιδί σας». Ή «Δεν θα σας τα ζαλίσει για να το στήσετε»).

“Conqueror Racing Powerful and Strong”: Το παιδί ενός Hummer και ενός Monster Truck. Ή: «Πώς έγινα κάγκουρας»

Αν θέλει κανείς να προκαλέσει εύκολα και χωρίς πολλή προσπάθεια εγκεφαλικό σε συνδυασμό με ισχαιμικό επεισόδιο στην Τίνα Μπιρμπίλη, αρκεί να της δείξει τη στοίβα με τα αυτοκίνητα «Πράσινους Εφιάλτες» που δεσπόζουν κοντά στην είσοδο. Η κατάστασή της, μάλιστα, θα επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο μόλις διαβάσει στο κου­τί ότι τα συγκεκριμένα οχήματα είναι κατάλληλα για cross country βόλτες, κατά προτίμηση στις προστατευόμενες περιοχές, όπου φωλιάζουν είδη προς εξαφάνιση. Βέβαια, για να μην είμαστε άδικοί, οι κατασκευαστές των συγκεκριμένων παιχνιδιών έχουν επιδείξει αξιοσημείωτη αυτοσυγκράτηση: δεν έχουν βάλει στο όχημα τα απαραίτητα «γούφερ», που θα μεταδίδουν σε απόσταση χιλιομέτρων τις σεισμικές δονήσεις του «Ντούφτιν-Ντούφτιν». 

«Μπόμπ(ιρας) ο Μάστορας»: η ελληνική απάντηση στον «Bob τον Μάστορα»

Κάτω από το λογότυπο της εταιρείας που παράγει το σετ εξοπλισμού για το φιλόδοξο Έλληνα Μπόμπ(ιρα), υπάρχει η διευκρίνιση «Το ποιοτικό παιχνίδι». Και σαν απόδειξη του παραπάνω ισχυρισμού, στη συσκευασία ποζάρει ένας κανονικός πιτσιρικάς που κατά πάσα πιθανότητα είναι ο προέφηβος γιος του βιοτέχνη, με ντύσιμο που θα έκανε τους Village People υπερήφανους. Δηλαδή: κίτρινο κράνος, καρό φρεσκοσιδερωμένο πουκάμισο (φαίνονται και τα τσακίσματα στα μανίκια!) και αυτό το εργαλείο που τσεκάρει αν οι γωνίες είναι ορθές να προεξέχει από την τσέπη, ενώ στο χέρι κρατάει υπερήφανος ένα πριόνι μινιατούρα. Και φυσικά στη μέση έχει περασμένη τη ζώνη με τον υπόλοιπο εξοπλισμό του σύγχρονου Λεωνίδα των μαστόρων, που φιλοδοξεί να αναχαιτίσει την επέλαση των Πολωνών Υδραυλικών και των περεμφερών εισβολέων: σφυρί, κατσαβίδι, πένσα και γαλλικό κλειδί. Πουθενά μπλοκ αποδείξεων.

Γιατί η Barbie δεν μετονομάζεται σε “Barbie and the City” να τελειώνουμε; Αφού πια βγαίνει σε συσκευασία με laptop και «frapuccino του go», όπως η Carrie Bradshaw, και σε συσκευασία «Γυναικείο-μιρμίρισμα-σε-trendy-εστιατόριο».

Διότι τότε κανένας «Κεν» δεν είναι αρκετά καλός γι’ αυτήν.

Αυτός ο Πιτσιρικάς στη συσκευασία που σηκώνει με στραβό τσαμπουκαλεμένο στόμα τη ζώνη του πρωταθλητή βαρέων βαρών στο μποξ, δεν θυμίζει λίγο εκτελεστή της ρωσικής μαφίας;

Ναι, αλλά στη διπλανή συσκευασία ο πιτσιρικάς που προπονείται με το σάκο του μποξ είναι ξανθός και άριος. Σαν τον μικρό Hans στις συσκευασίες βρεφικής κρέμας – α, μα είναι ο ίδιος!

Τα κείμενα στην πίσω πλευρά του κουτιού της «Αντιμονόπολης» γράφονται από το ΠΑΜΕ;

Ναι. Ποιος άλλος θα χρησιμοποιούσε τη φράση «Το μονοπώλιο στοχεύει πρώτα στους πολλούς μικρούς, κι όταν κυριαρχεί, ορίζει νέες ψηλότερες τιμές για να του αποφέρουν υπερβολικά κέρδη»;

Στα παιχνίδια με τους γερανούς της Οδικής Βοήθειας, ποιος αποφασίζει τη μάρκα του αυτοκινήτου που χάλασε;

Οι Κινέζοι κατασκευαστές. Γι’ αυτό προτιμούν μάρκες που έχουν αγοραστεί από Ινδούς.

Γιατί στα σύγχρονα τρενάκια (αυτά τα γρήγορα), ο οδηγός του τρένου είναι ντυμένος σαν διοργανωτής Rave Party της δεκαετίας του ’90;

Καμία σχέση. Σε μπερδεύουν τα Oakley γυαλιά ηλίου.

Το παιχνίδι όπου ένα παιδάκι βάφει με πιστόλι χρώματος τα αυτοκινητάκια, σε τι χρησιμεύει;

Μα δεν τα βάφει με οποιοδήποτε χρώμα! Παίρνει τα macho αμάξια και τα κάνει πράσινα. Για να βοηθήσει την Τίνα Μπιρμπίλη να συνέλθει – βλ. λήμμα «Πώς έγινα κάγκουρας».

Πώς μπορούμε να σταματήσουμε τα ασημένια «τουβλοτσόκαρα» στα εξαρτήματα της Barbie, από το να καταστρέψουν άλλη μια γενιά γυναικών;

Με συστράτευση και αγώνα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ