Πώς η Telfar bag έγινε η πιο σημαντική τσάντα της δεκαετίας

Η it bag της εποχής μας είναι μια τσάντα status που δεν έχει καμία σχέση με τα λεφτά και το φαίνεσθαι

Η ιστορία του queer Clemens Telfar και της ομώνυμης τσάντας που κατέκτησε τον κόσμο της μόδας. Την κρατάς υπερασπίζοντας τις αντιλήψεις και την ταυτότητά σου.

“Not for you, for everyone”. Ένα ρητό που χαρακτηρίζει απόλυτα την ιδεολογία της τσάντας Telfar. Έχει χαρακτηριστεί ως η Birkin της νέας γενιάς (a.k.a. Bushwick Birkin), αλλά δεν έχει κανένα κοινό με μια τσάντα η οποία προορίζεται για μια αποκλειστική μερίδα ανθρώπων.

 

 

Με έννοιες όπως ο αντιρατσισμός στη μόδα και η ελευθερία της genderless ταυτότητας γαζωμένες πάνω σε κάθε της ραφή, πρεσβεύει πολλά περισσότερα από κάθε it bag που λανσάρουν γνωστοί οίκοι κάθε χρόνο και πιθανόν κοστίζουν το λιγότερο όσο δυο νοίκια σου. Μια Telfar bag έρχεται γύρω στα €125 η μικρότερη έως €212 η μεγαλύτερη. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του δημιουργού Clemens Telfar, θεώρησε πιο δίκαιη μια κοστολόγηση σύμφωνη με το ποσό που πληρώνονταν ο ίδιος, μετά από μια νύχτα deejaying, όχι πολύ καιρό πριν. Επομένως είναι μια τσάντα που δεν την κρατάς για να φλεξάρεις τα λεφτά και το κοινωνικό σου status, την κρατάς υπερασπίζοντας τις αντιλήψεις και την ταυτότητα σου.

Ποιος είναι ο Clemens και πώς ξεκίνησαν όλα

Ο Telfar Clemens είναι ένας τριανταεξάχρονος αυτοδίδακτος μαύρος σχεδιαστής από το Queens της Νέας Υόρκης, αυτοπροσδιοριζόμενος ως (gender) Queer.Ανήκει δηλαδή στην LGBT κοινότητα με μια πιο ευρύτερη έννοια και χωρίς όρια στη ταυτότητα του φύλλου.

 

 

Δημιούργησε τον ομώνυμο οίκο του το 2005 φτιάχνοντας από τότε unisex ρούχα και εξερευνώντας ιδέες σχετικά με την ταυτότητα, το gender fluidity, την Αμερική και τον καταναλωτισμό. Έκανε genderless ρούχα πριν ο όρος αυτός εμφανιστεί καν στο λεξικό της μόδας, μένοντας παρ’ όλα αυτά στην αφάνεια. «Ήμουν ένας queer δεκαοχτάχρονος Αμερικανό-Λιβεριανός τύπος πίσω στο 2005, ο οποίος έφτιαχνε 100% unisex ρούχα στην Νέα Υόρκη. Έφτιαχνα ρούχα τα οποία δεν υπήρχαν καν στην αγορά — όπως και εγώ δεν υπήρχα στον κόσμο»

 

 

Αρκετά αργότερα το 2014, εμπνέεται από τον unisex χαρακτήρα μιας απλής χάρτινης shopping bag. Έτσι αντιγράφοντας μια αυτούσια τσάντα της Νεουρκέζικης αλυσίδας ρούχων Bloomingdale’s, δημιουργεί την τσάντα-φαινόμενο της εποχής, την Telfar bag. Αρχικά παρουσιάστηκε στις δυο χρωματικές επιλογές του μπεζ και του λευκού. Φτιάχνεται από 100% vegan δέρμα και στο κέντρο της φαίνονται τα ανάγλυφα αρχικά του σχεδιαστή «ΤC».

Η Telfar γίνεται η πιο σημαντική τσάντα της δεκαετίας

 

 

Το 2018 ο Clemens κερδίζει το CFDA, ένα τεράστιο χρηματικό έπαθλο της Vogue ύψους 330.000 € τραβώντας αρκετή προσοχή πάνω του. Όλα τα χρήματα που κέρδισε αποφασίζει να τα χρησιμοποιήσει πάνω στην βελτίωση της τσάντας, εμπλουτίζοντας την με ένα μεγάλο εύρος χρωμάτων και μεγεθών. Λίγο αργότερα, το 2020, η Telfar ορίζεται ως η πιο ποθητή τσάντα της χρονιάς με την ζήτηση της να έχει αυξηθεί κατά 270% σύμφωνα με το Lyst.com. Η ίδια πλατφόρμα αποκαλύπτει ότι το αξεσουάρ αυτό βρέθηκε τρίτο στα πιο ποθητά fashion items της χρονιάς μετά την μάσκα της Off- White και τα Birkenstock σανδάλια.

Καινούριες τσάντες από μεγάλους οίκους όπως οι Dior, Louis Vuitton και Gucci έμειναν εκτός ανταγωνισμού. Τι άλλαξε και η Telfar bag έγινε τόσο περιζήτητη; «Η τσάντα μας δεν ήταν κάτι νέο — ο κόσμος ήταν αυτός που άλλαξε» διαπιστώνει ο Clemens.

 

 

Μεγάλες υποστηρίκτριες της τσάντας δηλώνουν με περηφάνια γυναίκες υψηλής διασημότητας όπως η παρουσιάστρια Oprah Winfrey και η αμερικανίδα βουλευτής Alexandria Ocasio Cortez. Κάποια ακόμη πρόσωπα που την έχουν κρατήσει είναι η Dua Lipa, A$AP Ferg, Selena Gomez και Bella Hadid.

Πλέον το σύστημα κατέρρεε σε κάθε νέο release της τσάντας και το sold out ήταν και είναι ακόμη αστραπιαίο. Η δυσκολία στην απόκτηση και η τόσο εκτεταμένη ζήτηση της, δίνει την ικανότητα στους μεταπωλητές να ανεβάσουν την τιμή της στα 800€.Η ιδεολογία μιας τσάντας στην οποία όλοι μπορούν να έχουν πρόσβαση, άρχισε κάπου να χάνεται. Ο Clemens καλείται να βάλει φρένο στην ανεξέλεγκτη αυτή κατάσταση και έτσι τον Αύγουστο του 2020, δημιουργεί ένα ασφαλές εικοσιτετράωρο πρόγραμμα προπαραγγελίας. Όλοι πλέον μπορούσαν να έχουν όποια Telfar είχαν επιλέξει μέσα σε λίγους μήνες.

 

 

Την ηθική της τσάντας ακολουθούν φανατικά και οι υποστηρικτές του οίκου, οι οποίοι σταθερά αποθαρρύνουν τον κόσμο από reselling επιλογές. Η άμεση στήριξη του κόσμου χρήζει ζωτικής σημασίας για έναν σχεδιαστή που το όραμα του δεν είναι απλώς το να εισχωρήσει στα κλιμάκια των ευρωπαϊκών οίκων. Ο Clemens είναι εδώ για να χαράξει μια πορεία υπέρ της διαφορετικότητας και της φυλετικής ισότητας, φέρνοντας ταραχή στον ελιτισμό και τον λευκό νεποτισμό της high fashion βιομηχανίας. Στηρίζοντας έμπρακτα την ιδεολογία του, πρόσφατα συνεργάστηκε με το παγκόσμιο δίκτυο Black Lives Matter. Δημιούργησε ένα μπλουζάκι για να τιμήσει τον μήνα Μαύρης ιστορίας της Αμερικής και στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με την αλυσίδα fast food White Castle φτιάχνοντας εργασιακές στολές, στηρίζοντας τους ανήλικους στις φυλακές του Rikers Island.

Ξαναγράφοντας τους κανόνες της luxury μόδας

Αγοράζοντας λοιπόν μια τσάντα υπογεγραμμένη από μια αυτοδιαχειριζόμενη black owned εταιρία σε μια εποχή όπου η φυλετική δικαιοσύνη και το black movement στον χώρο της μόδας είναι ένα φλέγον και σοβαρό ζήτημα, δεν αγοράζεις ένα απλά όμορφο αξεσουάρ. Δίνεις μια ψήφο στο να γίνονται τα πράγματα διαφορετικά. Μέσα στην τελευταία δεκαετία, οι εικόνες και οι πεποιθήσεις στην βιομηχανία της μόδας φαίνεται να έχουν αλλάξει ελπιδοφόρα, χάρη στην επιρροή και την δύναμη των social media. Επιτρέποντας έτσι στις περιθωριοποιημένες έως τώρα ταυτότητες να καταλάβουν έναν χώρο που τους ήταν σχεδόν απαγορευμένος στο παρελθόν.

 

 

«Η αλήθεια είναι ότι πριν από λίγα χρόνια δεν υπήρχε genderless, black owned και προσιτή luxury τσάντα — τελεία. Επίσης δεν υπήρχε κανείς να την φορέσει.» έχει σχολιάσει ο Clemens και ο συνεργάτης του Rad Boy. «Η τσάντα και ο πελάτης συναντιούνται σε έναν πραγματικό χρόνο και ο πελάτης αυτός δεν είναι ένα άτομο που έχουμε δει σε κάποια editorials μόδας λίγα χρόνια πριν. Ο πελάτης αυτός είμαστε εμείς. Αν δείτε τον τρόπο που οι άνθρωποι δημοσιεύουν φωτογραφίες με την τσάντα μας στο Instagram, μπορεί να φαίνεται αρχικά χαριτωμένος αλλά στην ουσία είναι ένας αγώνας προς την ορατότητα και είμαστε μαζί σε αυτό, αυτή είναι η δύναμη της τσάντας». Η Telfar είναι μια εταιρία η οποία έχει χτίσει όλο το marketing της μέσω του Instagram, δίνοντας την ευκαιρία σε οποιονδήποτε θελήσει, να φωτογραφηθεί και να δημοσιευθεί επίσημα μέσω του brand, αντιπροσωπεύοντας την τσάντα.

 

 

Η τάση του diversity και της μαύρης κουλτούρας όμως, φαίνεται να δημιουργεί μια κατάχρηση από γνωστούς και μεγάλους οίκους οι οποίοι αναπαράγουν περισσότερο ένα αποτέλεσμα-καρικατούρα της ιδέας αυτής.

Ο κόσμος δεν χρειάζεται άλλες στημένες εικόνες που προβάλλουν ανθρώπους της μαύρης φυλής και κουλτούρας δημιουργημένες αποκλειστικά από τα χέρια και τα μυαλά λευκών ανθρώπων, με μόνο τους σκοπό το κέρδος. Το αγοραστικό κοινό των luxury προϊόντων έχει πλέον αλλάξει, έχει διευρυνθεί και χρειάζεται να βλέπει και να αγοράζει προϊόντα που το αφορούν και του λένε την αλήθεια. Και όταν ακόμα εν έτη 2021 τίθεται θέμα προς διαφωνία αν η γνωστή τσάντα Birkin του Hermès υποβαθμίζεται στα χέρια μιας μαύρης γυναίκας (η ρατσιστική επίθεση προς την Cardi B για τη Birkin συλλογή της είναι ένα τέτοιο παράδειγμα), εταιρίες σαν την Telfar ευδοκιμούν κάνοντας την ίδια μαύρη γυναίκα το κύριο αγοραστικό κοινό της. Στηρίζοντας την διαφορετικότητα και γκρεμίζοντας κάθε εμπόδιο πρόσβασης προς την πολυτέλεια της μόδας, η Telfar bag έχει γίνει όχι μόνο ένα δημοκρατικό τοτέμ, αλλά ένας πυλώνας για τα υπόλοιπα fashion brands ώστε να προχωρήσουν προς το μέλλον. Τα λέμε εκεί.

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice