Crocs
Τόσο αντιαισθητικά και τόσο δημοφιλή συγχρόνως © Instagram: @crocs
Fashion

Είναι τα crocs η αναπάντεχη τάση του καλοκαιριού;

Σχεδόν όλοι παραδέχονται ότι πρόκειται για ένα από τα πιο αντιαισθητικά είδη παπουτσιών, αλλά την ίδια στιγμή είναι από τα πιο δημοφιλή στην αγορά

Τα παπούτσια crocs έχουν γεμίσει το Instagram και φαίνεται ότι θα είναι η νέα στιλιστική τάση του φετινού καλοκαιριού

Τα crocs ίσως είναι η πιο περίεργη περίπτωση παπουτσιών. Σχεδόν όλοι παραδέχονται ότι πρόκειται για ένα από τα πιο αντιαισθητικά είδη παπουτσιών, αλλά την ίδια στιγμή είναι από τα πιο δημοφιλή στην αγορά. Εν μέσω, μάλιστα, της καραντίνας τα crocs είναι από τα λίγα προϊόντα ρουχισμού που δεν έχουν δεχτεί μεγάλο πλήγμα σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις πωλήσεις τους είτε να έχουν πέσει ελάχιστα, είτε να έχουν ανέβει, ανάλογα τη χώρα.  


Σε έναν βαθμό, τα παπούτσια αυτή την περίοδο χρησιμοποιούνται αρκετά από τους επαγγελματίες στους κλάδους της υγείας -η εταιρεία έχει ξεκινήσει πρόγραμμα, με το οποίο τους δωρίζει 10.000 παπούτσια ημερησίως-, αλλά έρευνες έχουν δείξει ότι μεγάλο μέρος της αγοράς τους γίνεται από απλούς καταναλωτές. Η πρώτη μας σκέψη είναι ότι όλοι είμαστε στο σπίτι και πρόκειται για παπούτσια, που μέσα στην «ασχήμια» τους, είναι ιδιαίτερα άνετα και πρακτικά, ενώ στην original εκδοχή τους είναι και αρκετά οικονομικά. Εξάλλου, κάποιος θα μπορούσε να πει: Τι σημασία έχει τι παπούτσια φοράω, αφού δεν θα τα δει και κανένας; Άντε, το πολύ πολύ ο ντελιβεράς ή οι υπάλληλοι του σούπερ μάρκετ.  

Το παράδοξο βρίσκεται στο γεγονός ότι αρκετοί «διαφημίζουν» ότι φοράνε crocs. Διάσημοι, όπως ο Pharrell Williams, και influencers μόδας ανεβάζουν χωρίς κανέναν δισταγμό φωτογραφίες με τα crocs τους, αποδεικνύοντας ότι δεν αποτελούν απλά μία πρακτική λύση των ημερών, αλλά μία τάση που σταδιακά αναδύεται και γίνεται αποδεκτή εντός του Instagram και κατ’ επέκταση στον χώρο της μόδας.  


Από τον τελευταίο μπορούμε να θεωρήσουμε ότι ξεκίνησε και η αντιμετώπιση των παπουτσιών ως ένα κομμάτι που μπορεί να έχει στιλ και να ενταχθεί σε μία εικόνα μόδας. Η αρχή έγινε το 2017, όταν ο Christopher Kane συμπεριέλαβε στο fashion show του για τη σεζόν άνοιξη/καλοκαίρι, παπούτσια τύπου crocs σε μωβ απόχρωση και με κρυστάλλους. Ακριβώς έναν χρόνο αργότερα, στη σεζόν άνοιξη/καλοκαίρι 2018, ο οίκος Balenciaga έβγαλε ολόκληρη σειρά με παπούτσια crocs, τα οποία εμφανίστηκαν με πολλά διαφορετικά λογότυπα και στάμπες -με γνωστότερη εκείνη των αβοκάντο-, αλλά απέκτησαν και τακούνι πλατφόρμας.

  
Γιατί δεν είδαμε τότε τα social media να γεμίζουν με φωτογραφίες των crocs; Διότι μπορεί οι οίκοι να τα πλάσαραν, αλλά κανένας μάλλον δεν έβρισκε τον λόγο να τα δοκιμάσει. Η καραντίνα αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για ένα τέτοιο στιλιστικό πείραμα. Οι περισσότεροι ενέδωσαν στον «πειρασμό» αρχικά για χάρη της άνεσης, αλλά τελικά συμπέραναν ότι το «άσχημο» αυτό που παπούτσι έχει κάποια θετικά σημεία: είναι όσο άνετη είναι μία παντόφλα, το υλικό του επιτρέπει να φορεθεί έξω και καθαρίζεται πολύ εύκολα, ενώ οι τρύπες που το συνοδεύουν επιτρέπουν την προσθήκη διακοσμητικών στοιχείων, όπως πέτρες και αγκράφες, που τα εναρμονίζουν με το προσωπικό μας στιλ.   


Με άλλα λόγια, τα crocs φαίνεται να είναι από τα κερδισμένα είδη της καραντίνας. Όχι μόνο προτιμήθηκαν για οικιακή χρήση αυτή την περίοδο, αλλά κατάφεραν να γίνουν τόσο αγαπητά αυτές τις μέρες σε όσους τα δοκίμασαν, ώστε να είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα τα βλέπουμε πολύ συχνά μπροστά μας αυτό το καλοκαίρι, ακόμα και όταν πια δεν θα μένουμε σπίτι. Εξάλλου, κάθε σεζόν έχει και την αναπάντεχη «άσχημη» τάση της.   




Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice