Τα 8 αντικείμενα που άλλαξαν την μόδα για πάντα

Από το μπικίνι στο little black dress, τα παρακάτω αντικείμενα-σταθμοί είναι υπεύθυνα για την μορφή της μόδας όπως την γνωρίζουμε σήμερα. Ας κάνουμε ένα ταξίδι στην ιστορία με συνοδοιπόρο το στυλ και ένα ζευγάρι louboutins.

Tο μπικίνι

85% όλων των μπικίνι που αγοράζονται κάθε χρόνο δεν μπαίνουν ποτέ στο νερό

85% όλων των μπικίνι που αγοράζονται κάθε χρόνο δεν μπαίνουν ποτέ στο νερό

Στις 5 Ιουλίου του 1946, ο σχεδιαστής Louis Reard αποκάλυψε ένα πολύ τολμηρό νέο σχέδιο μαγιό στα πλαίσια επίδειξης μόδας στην γνωστή Παριζιάνικη πισίνα, Pristine Molitor. Οι αντιδράσεις ήταν άμεσες. Όχι μόνο οι θεατές θεώρησαν το μπικίνι ένα σκάνδαλο αλλά όλες οι χώρες του δυτικού κόσμου το απαγόρευσαν από τις παραλίες το ενώ το Βατικανό το ανακήρυξε επισήμως αμαρτωλό. Η Μarilyn Monroe αποφάσισε να εκμεταλλευτεί το αμφιλεγόμενο θέμα (όπως άλλωστε συνήθιζε) και πόζαρε σε φωτογραφίες για περιοδικό φορώντας ένα λευκό μπικίνι και το χαρακτηριστικό της χαμόγελο. Μέχρι το τέλος του αιώνα, το μπικίνι είχε γίνει πλέον το πιο διάσημο είδος μαγιό σε όλον τον κόσμο. Το παράξενο της υπόθεσης είναι πως σύμφωνα με έρευνες, 85% όλων των μπικίνι που αγοράζονται κάθε χρόνο δεν μπαίνουν ποτέ στο νερό!

Τα αθλητικά παπούτσια «Air Jordan»

Το logo είναι πια ένα θρυλικό σύμβολο της ποπ κουλτούρας

Το logo είναι πια ένα θρυλικό σύμβολο της ποπ κουλτούρας

Aπό την είσοδό τους στην αγορά των αθλητικών την δεκαετία του '80 τα Air Jordan εξελίχθηκαν από παπούτσια για μπάσκετ σε υψηλή μόδα. Ο Michael Jordan έγινε θέμα πολλών συζητήσεων και θεωρήθηκε προκλητικός κάθε φορά που φορούσε τα παπούτσια-σήμα κατατεθέν του σε αγώνες του NBA, κάτι που ήταν εκτός κανονισμού εφόσον οι αθλητές έπρεπε να έχουν όλοι τον ίδιο εξοπλισμό. Η Nike όμως ήταν παραπάνω από χαρούμενη να πληρώνει το πρόστιμο, που ξεπερνούσε τα 5.000 δολάρια μετά από κάθε παιχνίδι του μεγάλου μπασκεμπολίστα. Το logo είναι πια ένα θρυλικό σύμβολο της ποπ κουλτούρας.

Το ψηλοτάκουνο

τα ψηλά τακούνια προορίζονταν για πλούσιους άντρες

τα ψηλά παπούτσια δεν «έπιασαν» μέχρι την δεκαετία του '50

Αρχικά, τα ψηλά τακούνια προορίζονταν για πλούσιους άντρες με σκοπό να δώσουν έμφαση στο κοινωνικό τους στάτους. Τα χρησιμοποιούσαν επίσης στην ιππασία, καθώς κρατούσαν την φτέρνα του ποδιού σταθερή στο πετάλι και ήταν πολύ πρακτικά. Η Catherine De Medici, μία ευγενής του 16ου αιώνα, ήταν μία από τις πρώτες γυναίκες που φόρεσαν τακούνια και το έκανε φυσικά για να ενισχύσει το ύψος της. Παρόλα αυτά, τα ψηλά παπούτσια δεν «έπιασαν» μέχρι την δεκαετία του '50 που ο Roger Henri Vivier παρουσίασε την γόβα στιλέτο. Και τα υπόλοιπα τα ξέρουμε!

Το δερμάτινο μπουφάν

Πού θα ήταν τώρα ο Marlon Brando χωρίς το leather jacket του

Πού θα ήταν τώρα ο Marlon Brando χωρίς το leather jacket του;

Το 1900, δερμάτινα μπουφάν φορούσαν κυρίως οι πιλότοι και άλλα μέλη του αμερικάνικου στρατού ενώ το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, το ρούχο άρχισε να κερδίζει τις εντυπώσεις καθώς έγινε μόδα ανάμεσα στους τότε σταρ του Hollywood. Οι ενδυματολόγοι ξεκίνησαν να τα χρησιμοποιούν για να «σχηματίσουν» έναν χαρακτήρα και να του δώσουν το πιο πολύτιμο στοιχείο που θα έκανε το κοστούμι του cool. Πού θα ήταν τώρα ο Marlon Brando χωρίς το leather jacket του;

Το «little black dress»

To «μικρό μαύρο φόρεμα» πρωτοεμφανίστηκε στην Vogue το 1926

Η επιρροή του Hollywood συνετέλεσε στην απενεχοποίηση του χρώματος

To «μικρό μαύρο φόρεμα» πρωτοεμφανίστηκε στην Vogue το 1926, σχεδιασμένο από την Coco Chanel. Ήταν δηλαδή προορισμένο για επιτυχία! Πριν από την δεκαετία του '20, το μαύρο θεωρούνται αποκλειστικά χρώμα του πένθους και όποια γυναίκα το φορούσε σε άλλη περίσταση προκαλούσε αρνητικές αντιδράσεις με την «ανάρμοστη» συμπεριφορά της. Η επιρροή του Hollywood συνετέλεσε στην απενεχοποίηση του χρώματος αλλά για πιο πρακτικούς λόγους. Όταν άρχισε να μπαίνει το χρώμα στον κινηματογράφο, οι σκηνοθέτες και ενδυματολόγοι χρησιμοποιούσαν περισσότερο το μαύρο, καθώς τα άλλα χρώματα έδειχναν να παραμορφώνουν την πρωταγωνίστρια μπροστά στην κάμερα.

Γυαλιά ηλίου

το περιοδικό LIFE δήλωσε πως τα γυαλιά ηλίου είναι ένα απλό trend στην Αμερική που θα περάσει γρήγορα

Τα γυαλιά ηλίου ήταν πολύ δημοφιλή στους σταρ του σινεμά για λόγους διακριτικότητας

Αιώνες πριν, φυλές που ζούσαν στην Αλάσκα και τον Καναδά φορούσαν «γυαλιά» από ελεφαντόδοντο για να προστατεύουν τα μάτια τους από τις ακτίνες του ηλίου. Την δεκαετία του '20, η χρήση των γυαλιών ηλίου έγινε πολύ διαδεδομένη κυρίως ανάμεσα στους σταρ του σινεμά που όπως φαίνεται ασκούσαν μεγάλη επιρροή στον υπόλοιπο κόσμο. Φορώντας ένα ζευγάρι γυαλιά μπορούσαν να κινηθούν 'κάτω από το ραντάρ' χωρίς να αναγνωριστούν από τους φαν τους ενώ επίσης προστάτευαν τα μάτια τους από τον πολύ ισχυρό φωτισμό του σετ. To 1938 το περιοδικό LIFE δήλωσε πως τα γυαλιά ηλίου είναι ένα απλό trend στην Αμερική που θα περάσει γρήγορα. Κατά την διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, η μάρκα Ray Ban σχεδίασε γυαλιά με ειδικούς φακούς για τους πιλότους, έτσι ώστε να αποφεύγουν τον ήλιο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ίσως το πιο κλασσικό γυαλί στη ιστορία της μόδας, το Aviator.

Tο σουτιέν

16 εκατομμύρια δολάρια ξοδεύονται για την αγορά σουτιέν κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο

 16 εκατομμύρια δολάρια ξοδεύονται για την αγορά σουτιέν κάθε χρόνο

Η αλλιώς, «brassiere». To «brassiere» πηγάζει από την γαλλική λέξη που σημαίνει «το πάνω μέρος του χεριού». Ο όρος χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά το 1893 και καθιερώθηκε από την Vogue το 1907. Παρόλα αυτά, ρουχισμός σχεδιασμένος για να υποστηρίζει το στήθος της γυναίκας μπορεί να βρεθεί και στην αρχαία Ελλάδα (μα σε όλα πρωτοπόροι!) Το 1955, μία εταιρία από τον Καναδά παρουσίασε το «wonderbra», το οποίο και αποτέλεσε το πρώτο σουτιέν με μπανέλα στην αγορά. Η Victoria's Secret έφερε την επανάσταση στον σχεδιασμό εσωρούχων με την επίδειξη παράξενων σχεδίων και φανταχτερών πατρόν στις πανάκριβες πασαρέλες. Γύρω στα 16 εκατομμύρια δολάρια ξοδεύονται για την αγορά σουτιέν κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο ενώ εξαιτίας της ανόδου των πλαστικών επεμβάσεων την τελευταία δεκαετία, ο μέσος όρος του μπούστου μίας γυναίκας έχει αυξηθεί από 34Β σε 36C.

Η μίνι φούστα

 του μίνι κούπερ

΄Ενα κλασικό ορόσημο στον κόσμο της μόδας

Η Mary Quant δημιούργησε την φούστα μίνι το 1965 και ονόμασε το αριστούργημά της προς τιμήν του αγαπημένου τους αυτοκινήτου: του μίνι κούπερ. Η Quant ήθελε μια φούστα βολική και απελευθερωτική, που θα επέτρεπε στις γυναίκες να «τρέξουν για να προλάβουν το λεωφορείο». Όπως και το μπικίνι, άφησε πολλά στόματα ανοιχτά! Μεγάλος αριθμός ευρωπαικών χωρών απαγόρευσαν την φούστα μίνι καθώς πίστευαν πως αποτελεί «πρόσκληση για βιασμό». Δεν άργησε όμως να αποτελέσει το απόλυτο σύμβολο της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της πνευματικής ελευθερίας των γυναικών κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας του '60 ενώ μέχρι και σήμερα, αποτελεί ορόσημο στον κόσμο της μόδας.

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice